کد خبر: ۶۰۱۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

پایین بودن تعرفه های دامپزشکی، دخالت زیاد افراد غیرمجاز در حرفه دامپزشکی و عدم اجرای دقیق آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی از مهمترین مشکلات حال حاضر حرفه دامپزشکی است که رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه به آنها اشاره کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر کامیار محمدزاده» به مناسبت روز دامپزشکی(14 مهر) با انتقاد از پایین بودن تعرفه های دامپزشکی، اظهار کرد: هم اکنون بعد از گذشت هشت ماه از سال هنوز تعرفه های سال 1399 ابلاغ نشده و دامپزشکان بخش خصوصی با تعرفه‌های سال گذشته کار می‌کنند و این موضوع باعث شده درآمد این قشر با هزینه‌های آنها نخواند.

محمد زاده اضافه کرد:  جمعیت زیادی از فعالان حوزه دامپزشکی در بخش خصوصی پیراپزشکان شامل کاردان‌ها، کارشناس‌ها و تکنسین‌های دامپزشکی هستند که تنها منبع درآمدی آنها واکسیناتوری است که پایین بودن تعرفه‌ها خیلی از آنها را از ادامه کار در این حوزه منصرف کرده است.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه از دخالت زیاد افراد غیرمجاز در حرفه دامپزشکی به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه دامپزشکی یاد کرد و گفت: در درمانگاه‌ها و دیگر بخش‌های دامپزشکی استان درگیر معضل دخالت افراد غیرمجاز در حیطه کار دامپزشکی هستیم.

وی افزود: دخالت‌های درمانگرهای غیرمجاز ضمن اینکه فرصت اشتغال را از دامپزشکان می گیرد، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه هم بشود.

محمدزاده سپس اشاره‌ای هم به آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی داشت و گفت: بر اساس ماده 19 این آیین نامه، دامپزشکان نباید با کارفرما ارتباط مالی مستقیم داشته باشند تا بتوانند بر اجرای دقیق ضوابط بهداشتی نظارت کنند، اما عدم اجرای این ماده سبب خواهد شد تا مسئولین فنی بهداشتی دغدغه امنیت شغلی داشته باشند که کم و بیش روی بعد نظارت آنها اثر سوء خواهد گذاشت.

محمد زاده گفت: اگر دامپزشکان بخش خصوصی دغدغه امنیت شغلی داشته باشند، نمی توانند به وظایف نظارتی خود عمل کرده و این موضوع وضعیت بهداشت عمومی را به مخاطره خواهد انداخت.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استخدام کارشناس دامپزشکی در هتل‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی، گفت: حضور کارشناسان دامپزشکی در چنین واحدهایی می تواند علاوه بر اشتغالزایی برای کارشناسان دامپزشکی،  تضمینی برای سلامت جامعه باشد.

محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر هزار نفر در عضویت شورای دامپزشکی استان هستند که از این تعداد بین 200 تا 300 نفر اعضای فعال هستند، گفت: شاید به جرات بتوان گفت تنها یک پنجم اعضای شورای دامپزشکی استان در شغل متناسب با تخصص خود اشتغال دارند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
اگه تعیین تعرفه ها بر عهده نظام دامپزشکی باشه خیلی از مشکلات حل خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
بعداز گذشت ۸ ماه دامپزشکان با تعرفه سال قبل کار میکنند ؟؟؟
دامپزشکان همیشه دنبال حاشیه هستند ، خب این مشکل نیست که ، سر میز روسای محترم دامپزشکی تقویم ۱۴۰۱ بزارید تا فکر کنن باید تعرفه ۱۴۰۰ رو بدن ، بعد وقتی تعرفه ۱۴۰۰ رو دادن زودتر از پنج ماه دیگه که ۱۴۰۰ خواهد شد ، تعرفه به روز خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
شما که عضو شورای مرکزی هستین!! کاندید ریاست نظام کشور هم شدید!! خوب فکری برای این مساله بکنید. ......................
نظر شما
ادامه