کد خبر: ۵۹۳۸۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
فرماندار گناباد:
«حامد قربانی» در آیین بهره‌برداری از مجتمع درمانی پلی‌کلینیک دامپزشکی گناباد افزود: دامپزشکی باید با برنامه‌ریزی اصولی برای رفع این معضل چاره ای بیندیشد ...

حکیم مهر: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گناباد و بجستان گفت: برای کاهش مشکلات اقتصادی و تامین عدالت در بخشهای مختلف اجتماعی و اقتصادی اخذ مالیات از عایدی سرمایه، ملک و زمین یک ضرورت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد صفایی دلویی» روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مجتمع درمانی پلی کلینیک دامپزشکی گناباد افزود: هم اکنون ۹۶ درصد مجموع سپرده‌های بانکی  کشور مربوط به چهار دهم سپرده‌گذاران است که هیچ مالیاتی به آنان تعلق نمی‌گیرد و این مساله موجب افزایش شکاف طبقاتی و فقر و بی عدالتی می شود و مجلس یازدهم با عزم جدی برای رفع این معضل تلاش می‌کند.

وی با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون ادامه داد: با توجه به این که هیچ گونه مالیاتی از سپرده های کلان در شبکه بانکی اخذ نمی شود تعداد زیادی از سپرده گذاران اقدام به گذاشتن حجم زیاد نقدینگی در سیستم بانکی کرده اند و یا تعداد زیادی ملک به صورت خالی و بدون استفاده در کشور وجود دارد که اگر مالیات بر آنها در نظر گرفته شود برای صاحیانشان به صرفه نیست که حجم نقدینگی خود را در بانکها افزایش دهند و یا املاک بدون استفاده باشد و در این صورت یا این املاک را به فروش رسانده و به اجاره می دهند و سپرده ها را در مسیر اشتغال و تولید و بخشهای دیگر اقتصادی هزینه می‌کنند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت:  این در حالی است که مالیاتی که از تولید اخذ می شود چهار برابر بیشتر از سهم این بخش و یا GDP و تولید ناخالص و ارزش نهایی تولید است که در نهایت این رویه ضد تولید است و این شاخصهای اقتصادی تولید را به چالش کشیده است.
 
وجود رانت در واردات نهاده های دام و طیور

صفایی تمرکز گرایی و وجود رانت در واردات نهاده های دام و طیور را  از دیگر مشکلات مهم کشور برشمرد و افزود: شبهه های زیادی در مورد واردات گوشت قرمز وجود دارد و در یکی از جلسات آینده مجلس در این خصوص از وزیر جهاد کشاورزی توضیح خواهم خواست.

وی ادامه داد: موضوع رانت در واردات خوراک دام و طیور آن قدر گسترده شده است که حتی وزیر قبلی جهاد کشاورزی به صراحت در مجلس عنوان کرد که برای رفع این مشکل نمی تواند کاری انجام دهد.

مسوول کارگروه امور مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با رفع تمرکز گرایی واردات خوراک دام و طیور را از دست عده ای خاص خارج کرد و  این مساله در اختیار استانها قرار گیرد و مجلس با قوت تا زمان تغییر رویه موجود این مساله را پیگیری می کند.

فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیتهای این شهرستان در بخشهای تولید دام سبک و سنگین و شیر و فرآورده های کشاورزی و دامی گفت: باید سیاستهای حمایتی از فعالان این بخش افزایش یابد.
 
آمار جمعیت دام و طیور کشور متناقض و غیرواقعی است

حامد قربانی وجود آمارهای متناقض و نبود اطلاعات دقیق از تعداد دام سبک و سنگین را از مشکلات مهم برای نظارت کافی و رسیدگی به مسائل و تنگناهای این بخش ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان و متولیان ذیربط برای جمع آوری آمار واقعی شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۷۰ راس دام سنگین گناباد بر اثر بیماری تب برفکی از بین رفتند و باید با افزایش نظارتها از تبعات این بیماری جلوگیری کرد.
 
انتقاد از واگذاری واکسیناسیون دام به بخش خصوصی

فرماندار گناباد گفت: واگذاری واکسیناسیون دام طی یک سال گذشته به بخش خصوصی خسارتها و مشکلات زیادی به دنبال داشت و دامپزشکی باید با برنامه ریزی اصولی برای رفع این معضل چاره ای بیندیشد.

قربانی با اشاره به فعالیت ۵۰۰ واحد دامداری داری مجوز و دو هزار واحد بدون مجوز در گناباد بر لزوم افزایش نظارتها و شناسنامه دار شدن این واحدها تاکید کرد.

مجتمع درمانی دامپزشکی مهرگان گناباد با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در بخشهای واکسیناسیون، داروخانه و آزمایشگاه به بهره‌برداری رسید.

شهرستان گناباد دارای یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام سبک، بیش از ۲۰ هزار راس دام سنگین، ۸۰۰ واحد صنعتی طیور گوشتی به ظرفیت تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی، ۱۸ واحد صنعتی مرغ تخم گذار، مرغ مادر گوشتی، پرورش بوقلمون، شترمرغ مولد و گوشتی با بیش از ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عدالت بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
1
آخر فرماندار گناباد این مطلب را گفته یا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؟!!!!!!!!!!!خواهشا مطلب را بزرگنمایی نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
8
اگر در راستای اصلاح تعرفه خدمات اقدام نکنید بخش خصوصی کل کشور رو خاکستر میکنه تنها راه، برقراری منطقی قابل قبول تعرفه هاست و در غیر اینصورت با این توان محدود بخش دولتی، هیچ مشکلی حل نخواهد شد
ناشناس
|
Japan
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
4
خوب راست میگه با تعرفه تزریق هر گوسفند 100 تومان و هر گاو 1500 تومان آنهم پرداخت بعد از دوسال در قالب اوراق و... با این قیمت ها که سرسوزن فلزی دانه 7000تومن یعنی باید 70 تا گوسفند و واکسن بزنی و دوسال بعد تازه فقط پول سرسوزن گیرت بیاد...!! معلومه که واکسیناسیون درست انجام نمیشه...! نمیدونم تصمیم گیرنده کیه و درجه هوشی اش چقدره...!! ؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
4
حرف درستیه اما از اون طرف بخش خصوصی رو با طرحهای با تعرفه فوق عیرواقعی و مضحک به خاک سیاه نشوندید و خسارت و مشکلات و ورشکستگی عاید مراکز مایه کوبی و واکسیناتور و دکنر شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
2
با سلام در خصوص این اقا که اظهار فضل نمودن باید بگم اول از اون در زمینه ای که تخصص ندارن وارد نشن دوما اگر بخش دولتی توان این کار را داره بسم اله با این تعرفه ها یی که مربوط به ۲ تا ۳ ساله پیش هست کار کنی بعد هم اوراق بدن برای دوساله دیگه و از سر وته اون هم بزنن اش دهان سوزی نیست اگر اداره میتونه این کار را بکنه تازه بخش خصوصی خوشحالتر میشه و بهتر کسی که در یک زمینه تخصص نداره خواهشا نظر نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
0
درست میگن اقا حق ماموریت ها برای روزی ۲۰۰ راس واکسن زدن دام حذف شده
کاش اول یک سوال از ریس سازمان میپرسید که چطوری مبالغ قرداد به مراکز واکسیناسیون پرداخت میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
1
تقصیر از ما کارکنان بخش خصوصیه که با این تعرفه های تحقیر آمیز توی سرما و گرما و با هزار جور مشکل به مناطق صعب العبور میریم و کار انجام میدیم و همین دستمزد ناچیزمونو به صورت اوراق خزانه با سررسید دو سال دیگه دریافت میکنیم و صدامون در نمیاد . دریافتی تزریق یک راس دام سبک برای دکتر و واکسیناتور به صد تومن نمیرسه . تعرفه ها رو اصلاح کنید بعد طلبکار باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
2
چه خسارتی داشته ؟؟؟ما در بخش دولتی ماشین نداریم...نیرو نداریم..پول تعمیر و لاستیک ماشین نداریم...صد تا میش سیصد میلیون قیمتشه کل هزینه واکسنش و داروهای انگلی یک سالش 5 میلیون نمیشه.....یه کم فکر کردن بد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
0
فرماندار گناباد ظاهرا نمیدونن که حداقل ۱۵ ساله که واکسیناسیون به بخش خصوصی‌واگذارشده مال یک سال گذشته نیست ایشون میخواستن بگن چرا برخی واکسنهای رایگان مثل تب برفکی بها دار شده و بعلت عدم تمایل دامدار به تزریق پولی میزان درگیری تب برفکی زیاد شده و‌دامدار خسارت میبینه زبونش نچرخیده غوز فیچ شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
2
ای نمایندگان مجلس در رای امور است چرا به فکر مردمی که هر لحظه در حال زیر خط فقر هستند نیستید
چرا به وضعیت دامپزشکی و کارکنان ان چه در نظام و چه در ادارات کل نیستید با این همه تحصیلات چرا زیر خط فقر درامد دارند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
1
0
اتفاقا بخش دولتی به تعهداتش درقبال بخش خصوصی عمل نمیکنه وارد روستاهای محوله به بخش خصوصی میشه واکسنهای رایگان روبا بهای کمتر میزنه اونوقت واکسنهای بهادارخارجی مثل تب برفکی رو میده بخش خصوصی باز درهمین طرح با واکسنهای رایگان رازی که سویه هاش کمترهستن ورودبه روستاهای محوله به بخش خصوصی میکنه وباعث دوگانگی قیمتها وبدبین شدن دامداران به بخش خصوصی میکنه سالها این فعالیت مخرب با شکایتهای بخش خصوصی چه کتبی چه تذکر درجلسات ادامه دارد شمااگر نماینده مردم باشید باید بهردبدانید چه بلایی سر بخش خصوصی می آورند حتی واکسنهارابه موقع ومکفی تامین نمی کنند چه برسد که بادوتانیرو بخواهند همه واکسنهارو بزنند دست شمانمایندهاومسئولین مردمی درد نکند که اینقدربه فکر دام ودامدارو...هستید باواردات بیشتر همین تولیدات داخلی به اندازه ضربه زده اید ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
1
والله بالله تالله واگذاری واکسیناسیون به بخش خصوصی اشتباه نابخشودنی بوده ومن بعنوان یه دامدار از این رویه بشدت ناراحت ونگرانم خدا را گواه میگیرم زمانیکه اداره وبچه های دامپزشکی میومدن تمام واکسن ها مرتب ومنظم وسروقت واکسن به دام های ما تزریق میشد اما الان مثلا سه ماه از اول سال میگذردبعدش واکسن آبله گیرمون میاد اونم باید خودمون بزنیم ومامو واکسن بخش خصوصی فقط امار ازمامیگیره ومحبوریم خودمون بزنیم این چه وضعیتی ست مردم ودامداران از این وضع خسته شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
ساده ای دیگه بابا جان ساده ای واکسن ابله که هنوز واگذار نشده واکسن ابله سال اینده واگذار میشه بخش خصوصی بیچاره برای طی یه قرارداد یکطرفه غیر ننصفانه میاد توی روستا و سر گله ها تزریق میکنه هزار بارهم بازرسای اداری میان سرشماری و‌نمونه گیری میکنن بازم شما دامداران بی اطلاع دارین قسم جلاله میخورین متاسفم براتون
نظر شما
ادامه