کد خبر: ۵۸۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان قم در نشست خبری با رسانه های جمعی استان قم تصریح کرد: با پیشگیری از بیماری در دام ها و نظارت بر فراورده های خام دامی توسط دامپزشکی مهمترین و موثرترین نقش در پیشگیری از بسیاری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام صورت می پذیرد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر مهدی رفیعی محمدی» در مصاحبه خبری به مناسبت روز بیماریهای مشترک شرکت کرد و ضمن بیان نقش دامپزشکی دراین خصوص  به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: اهمیت بیماریهای مشترک در استفاده از عوامل بیماریزای قابل انتقال بین انسان و دام در حملات بیوتروریستی است. همچنین 75% از بیماری های نوپدید در علم پزشکی مربوط به بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام می باشد . 

دکتر مهدی رفیعی محمدی اضافه کرد: بخش مهمی از اقدامات دامپزشکی مانند تست و کشتار دامها بر علیه بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام ، مایه کوبی دام و طیور، سم پاشی بدن و جایگاه دام ، ضدعفونی اماکن دامی و مراقبت فعال و غیر فعال از بیماریها به پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام اختصاص دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری 6 هزار و 300 راس گاو و گوساله توسط بخش دولتی دامپزشکی مورد تست سل و بروسلوز قرار گرفتند و یک هزار و 830 لیتر انواع سموم ضد انگلهای خارجی  بصورت رایگان جهت سم پاشی بدن و جایگاه مصرف شده است . همچنین 85 هزار متر مربع از اماکن دامی در این مدت ضدعفونی شد که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه اول سال جاری 17 هزار و 300 کیلو فرآورده خام دامی از سطح شهر ، 9 تن  مرغ غیر بهداشتی در کشتارگاه طیور استان و 31 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی به همراه 45 تن آلایش دامی غیر بهداشتی در کشتارگاه های دام استان ضبط و معدوم شده است. طی یک هفته اخیر نیز 150 هزار قطعه طیور بومی در روستاهای استان  تحت پوشش طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل قرار گرفته اند.
 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
دکتر رفیعی
نظر شما
ادامه