کد خبر: ۵۷۷۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
دیدار «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» با «سردار دکتر غلامرضا جلالی»:
رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار روز یکشنبه در محل سازمان پدافند غیرعامل به بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه دامپزشکی پرداختند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار روز یکشنبه در محل سازمان پدافند غیرعامل به بررسی راهکارهای توسعه همکاریهای مشترک جهت مقابله با تهدیدات ایمنی زیستی و خوداتکایی کشور در تامین نهاده های مورد نیاز در حوزه دامپزشکی با استفاده از ظرفیت‌های گسترده بخش خصوصی و موسسه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی پرداختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» روز یکشنبه 11 خردادماه در دیدار با «سردار دکتر غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در سازمان دامپزشکی کشور در راستای اهداف پدافند غیرعامل و به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری های دامی، در تدوین هر برنامه مقابله با بیماری، ۵ جزء رصد و پایش، معیارهای کنترلی، شبکه‌های آزمایشگاهی، آموزش و ترویج و در نهایت نظارت و ارزیابی در نظر گرفته می شود، افزود: پدافند غیرعامل در خصوص هر کدام از این مراحل می‌تواند به سازمان دامپزشکی کشور کمک کند.

ماکنعلی ساماندهی آزمایشگاه های دولتی در 3 محور توانمندسازی نیروی انسانی آزمایشگاهی، ساماندهی تجهیزات و اختصاصی نمودن آزمایشگاه ها با توجه به امکانات و ظرفیت های منطقه ای از دیگر اقدامات مهم سازمان دامپزشکی کشور اعلام نمود که با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به لزوم توجه بیشتر تولید واکسن‌های دام و طیور و تاکید بر تولید واکسن های استراتژیک طیور، از پیگیری تولید بذر واکسن و همکاری در جهت توسعه تولید داخل واکسن های دام و طیور به عنوان یکی از اولویت های اصلی سازمان دامپزشکی کشور نام برد.

وی با اشاره به اینکه برخی حوزه‌های زیرمجموعه نظارتی دامپزشکی نیاز به برخی اقدامات اصلاحی دارد، به عارضه وجود مناطق با تراکم بالای طیور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷ استان قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی و اصفهان از پرتراکم‌ترین واحدهای مرغ تخمگذار کشور و حتی دنیا هستند که این بسیار پر مخاطره است و برای تغییر کاربری آنها باید راه حلی عاجل اندیشید و آن را عملیاتی کرد.

ماکنعلی همکاری در اجرای طرح های محدودیت سنی پرورش طیور (پرورش تا 37 روزگی)، تدوین و عملیاتی کردن سند راهبردی تولید واکسن، احیای مرغ لاین آرین و اجرای برنامه راهبردی بهبود بهداشت دام عشایر را از دیگر برنامه‌های مهم در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور اعلام نمود که با تلاش و پیگیری این سازمان اجرا خواهد شد.

درخواست تهیه پروتکل‌های منطقه‌ای پیشگیری از بیماری‌های دامی با کشورهای همسایه

«سردار دکتر غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز ضمن تبریک انتصاب دکتر ماکنعلی به ریاست سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یکی از چهره‌های علمی و اجرایی در حوزه دامپزشکی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی همکاری مناسبی با سازمان پدافند غیرعامل داشته و سازمان پدافند غیرعامل نیز آماده هرگونه با سازمان دامپزشکی بوده و از تمامی ظرفیت های خود در همکاری با این سازمان استفاده خواهد نمود.

جلالی در ادامه به پیگیری موضوع بکارگیری سرباز در حوزه دامپزشکی جهت همکاری در امور بهداشتی و قرنطینه ای اشاره نمود و تأکید کرد که این موضوع را از طریق ستاد نیروهای مسلح پیگیری خواهد نمود.

وی با تاکید بر توانمندسازی نیروی انسانی در بخش دامپزشکی افزود: بایستی از ظرفیت بخش دولتی در امور حاکمیتی استفاده نمود و امور  تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار نمود.

جلالی خواستار مذاکرات منطقه‌ای با کشورهای همسایه و تهیه پروتکل‌های منطقه‌ای در خصوص پیشگیری از بیماری‌های دامی شد و افزود: سازمان پدافند غیر عامل آماده هرگونه همکاری و انجام هماهنگی های لازم در این مورد می باشد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
زهرا
|
Germany
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
4
7
ايده فوق العاده عالى هست كه از سربازان در حوزه بهداشت و حتى آنهايى كه فارغ التحصيل رشته دامپزشكى هستند در مورد بيمارى دام و طيور در مناطق كمتر برخورداردر جهت حفظ دام روستاها و طيور آنها استفاده شود هم چنين تزريق واكسن هنگام شيوع بيماريهاى دام و طيور
سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
5
11
امید است تا با وفاق و همدلی سازمان دامپزشکی و سازمان پدافند غیر عامل، موضوع مرزبانی زیستی و پدافند زیستی به شکل استراتژیک و علمی به مرحله اجرا رسیده و موجبات ارتقای قرنطینه های دامپزشکی گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
5
13
سلام
در اينكه رياست جديد سازمان سوابق علمي دارند باعث خوشحالي است
اما ورود دام زنده كه از مرزهاي شرقي بعضي مواقع وارد ميشود موضوعات بدافند غير عامل در ان رعايت شده است؟
يا اينكه كوشت از برخي كشورها بدون ناظر بهداشتي وارد ميشود بدافند غير عامل رعايت شده است؟
يا اينكه كوشت وارداتي از برخي كشتاركاهها ماندكاري بيشتري دارد دليل علمي دارد؟
پاسخ ها
کارشناس دفتر قرنطینه و امنیت زیستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
با سلام و احترام ،
1- ورود دام زنده از مبادی کشورهای همسایه شرقی بر مبنای راهبرد کاهش مخاطرات صورت می پذیرد ، علمی و تخصصی می باشد و از حدود 50 سال قبل تا صورت می پذیرفته و بر مبنای ارزیابی مخاطرات طراحی شده است .
2- واردات گوشت بر اساس پروتکل های تخصصی و با مسئولیت مرجع ذیصلاح و وارد کننده صورت می پذیرد و ما نیز برای صادرات حدود یک میلیون تن شیر و فرآورده های لبنی، صادرات بیش از 30 هزار تن میگو و هزاران تن سایر فرآورده های خام دامی برای سایر کشورها همین کار را می کنیم و هیچ کشوری ناظر بهداشتی به کشور ما اعزام نمی کنید
3- عمر ماندگاری بر اساس معیارهای علمی تعیین می شود و امروزه عمر ماندگاری گوشت وکیوم تا 100 روز قابل قبول می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
0
باسلام
دام زنده براي كشتار ميامده است نه براي نكهداري وبرورش منظور كاهش مخاطرات يعني جي يعني افزايش بيماري يا كاهش ان
هيجوقت كوشت دام ماده وارد نميشده
جطور تا بحال كوشت بيشتر ازيكسال تاريخ نداشته الان كشور مبدا بيشتر بيشرفت كرده
نظر شما
ادامه