کد خبر: ۵۷۶۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور نیازمند هفت میلیارد تومان برای تکمیل شدن است، گفت: این آزمایشگاه در صورت تکمیل شدن می تواند به بحث مقابله با بیوتروریسم و توسعه صادرات و اقتصاد استان کمک بسیاری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار داشت: دامپزشکی خراسان جنوبی در هر شهرستان یک آزمایشگاه دارد و در بیرجند نیز یک آزمایشگاه دولتی و یک آزمایشگاه خصوصی فعال است که آزمایش‌های معمولی را در زمینه دام، طیور و آبزیان انجام می‌دهند. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در محل سایت اداری بیرجند در حال ساخت است، افزود: این آزمایشگاه تاکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا دهه فجر امسال تکمیل شود و بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم. 

وی با تاکید بر اینکه تکمیل آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در بیرجند به اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان نیاز دارد، ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته قول مساعد داده است که در صورت تکمیل شدن ساختمان این آزمایشگاه اعتباری بالغ بر 12 تا 20 میلیارد تومان برای تجهیزات این آزمایشگاه تخصیص دهد. 

اصغرزاده بیان داشت: از سال 90 ساخت پروژه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در بیرجند آغاز شده اما به کندی پیش می رفته است و طی 2 سال اخیر مرحله ساخت این آزمایشگاه با پیشرفت قابل توجهی رو به رو بوده است. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور تمامی بیماریها به صورت تخصصی کنترل و بررسی می شوند، ادامه داد: این آزمایشگاه می تواند به اجرای طرح هاب شتر در استان بسیار کمک کند و در زمینه کنترل بیماری های تخصصی دام، طیور، آبزیان و شتر و فلزهای سنگین بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور می تواند اقتصاد و صادرات خراسان جنوبی را توسعه دهد، گفت: در ابتدای سال جاری صادرات 18 تن کرک و مو برای اولین بار در استان به کشور چین داشتیم که بیش از 2 میلیارد تومان ارزآوری به همراه داشت و با راه اندازی این آزمایشگاه می توانیم صادرات مرغ منجمد، فرآورده های شتر، لبنیات و دامی در استان به صورت مستقیم داشته باشیم. 

اصغرزاده تاکید داشت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور به بحث رصد و پایش و مبارزه با بیوتروریسم و پدافند غیرعامل بسیار کمک خواهد کرد و اگر تامین اعتبار شود به تامین سلامت مردم کمک بسیاری کرده ایم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
اینهمه هزینه واقعا لازم هست !!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
1
آیا واقعا با وجود آزمایشگاه اداره کل خراسان رضوی و ایضا آزمایشگاههای همکار این اداره کل واقعا این آزمایشگاهها نمی توانند شرق کشور را پوشش بدهند. آیا نصف این اعتبار رو صرف توسعه آزمایشگاه مشهد می کردند بهتر نبود. به نظر میرسه اول آزمایشگاه درست کردن و حالا دارن براش کار تعیین می کنن
پاسخ ها
دکتر کیانی
| Germany |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
متاسفانه هموطنانی که به شرق کشور تشریف نیاوردند برآورد مناسبی از بعد مسافت بیرجند و مشهد ندارند. فاصله بین بیرجند و مشهد در حدود 7 ساعت رانندگی است. تقریبا معادل تهران تا تبریز!!!
محمدي
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
با توجه به وجود سه مرز رسمي مشترك با كشور افغانستان به خصوص پايانه مرزي ماهيرود و صادرات كالاهاي مرتبط و واردات دام وجود آزامايشگاه مرجع از اولويت هاي اين استان كم برخوردار مي باشد.
نظر شما
ادامه