کد خبر: ۵۷۶۸۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این اداره کل از یک سال گذشته تاکنون با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود، بیش از یک هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر شهرام موحدی» اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان، خدمات درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و موارد تشخیصی در زمینه تصدی‌گری را در قالب برون سپاری به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی ادامه داد: صدور و تمدید پروانه‌های مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگاهی دامپزشکی بر اساس بند "ج" ماده ۲ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به نظام دامپزشکی بعنوان یک سازمان NGO و صدور و تمدید پروانه‌های تاسیس و پروانه‌های فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی را نیز به همین سازمان غیردولتی واگذار شده است.

موحدی تصریح کرد: صددرصد خدمات تشخیص درمانگاهی و مایه‌کوبی، توزیع دارو بصورت شرکت‌های پخش استانی، تمدید و صدور پروانه‌های مراکز درمانگاهی و مایه‌کوبی، صدور و تمدید پروانه‌های اماکن دامی در استان نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

بیش از ۱۷۷ مرکز درمانگاه دامپزشکی، ۶۴ مرکز واکسیناسیون دام، ۱۱۹ دارخانه دامپزشکی و ۶ آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی در استان اصفهان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: این سازمان یکی از پیشروترین دستگاه‌های دولتی در برون سپاریست و حجم بسیار زیادی از فعالیت‌های دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است.

موحدی با بیان اینکه آزمایش‌های غیرحاکمیتی دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۹ هزار نمونه آزمایشگاهی به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیون تومان توسط آزمایشگاه‌های دامپزشکی بخش خصوصی استان انجام شد.

وی اضافه کرد: تشخیص و درمان در زمینه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی برون سپاری و نظارت‌های فنی و بهداشتی در گاوداری‌های صنعتی به دامپزشکان مسوول فنی و بهداشتی واگذار شده است.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: بر اساس اعتبار تخصیص یافته به استان در سال ۹۸ بیش از ۷۶۰ میلیون تومان خرید خدمت و برون سپاری واکسیناسیون بوسیله مراکز غیردولتی انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات واگذار شده در بخش بیماری‌های طیور و آبزیان اظهار داشت: بازدید و صدور تایید بهداشت مزارع طیور، ثبت ورود جوجه‌ها، تایید سلامت جوجه‌ریزی‌ و نظارت بر مصرف واکسن در مزارع مختلف طیور و ثبت بیماری و واکسن در طیور روستایی و تایید بهداشت مزارع آبزی پروری در استان نیز برون سپاری شده است.

موحدی با اشاره به خدمات واگذار شده در حوزه نظارت و بهداشت عمومی و مواد غذایی نیز اظهار داشت: بیش از۵۲۰ مسوول فنی و ناظر بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌کنند که هر سال ۲۰ تا ۲۵ نفر نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی افزود: تمدید پروانه‌های بهداشتی و صدور پروانه‌های تاسیس و بهره‌برداری از اماکن دامی بر اساس ماده پنج قانون نظام جامع دامپروری به نظام دامپزشکی واگذار شده است.

به گفته وی، اشتغال متقاضیان کار در حوزه مسوولان فنی و بهداشتی به انجمن صنفی مسوولان فنی و ناظران بهداشتی دامپزشکی واگذار شده است که زیر مجموعه نظام دامپزشکی استان محسوب می‌شود.

موحدی گفت: اصفهان بعنوان یک استان مهاجرپذیر، هرچند دانشکده دامپزشکی ندارد اما دانش‌آموختگان زیادی از ساکنان بومی و استان‌های همجوار متقاضی اشتغال در حوزه دامپزشکی هستند و تراکم درخواست کار در این حوزه بسیار بالاست و ما نمی‌توانیم به همه درخواست‌ها پاسخ دهیم.

وی با بیان‌اینکه باید چاره‌ای برای وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی استان اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: وظیفه اداره کل دامپزشکی اصفهان در زمینه اشتغال نیست هرچند بشدت در این زمینه به نظام دامپزشکی که متولی اشتغال بخش خصوصی است، کمک می‌کنیم.

اصفهان رتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.

استان اصفهان دارای بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

این استان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و عرضه فرآورده خام دامی است.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
عالی بود
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
6
تدبیر فقط تعطیل کردن دانشگاه های ازاد است و بس!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
4
مشکل اشتغال باید از ریشه حل بشه. با ایجاد چند کار دو سه میلیونی سر قضیه رو هم نیارید . مشکل از تعداد بالای فارغ التحصیلینه. چرا دندون پزشکا همچین مشکلی ندارن چون تعدادشون جوری تنظیم شده که به حقشون برسن. مگه ما دامپزشکا کمتر زحمت کشیدیم ؟. مگه رتبه های کسایی که دولتی قبول شدن تو سال های قبل چقدر با پزشکی فاصله داره؟ چرا باید جایگاهمون این باشه که حقوق ۲ تومنی به زور بهمون پیشنهاد بشه. تو رو به اون خدا تعداد فارغ التحصیلین به خصوص دانشگاه آزاد رو کم کنید اگر واقعا دغدغه دارید. اگر نه هم لطفا نقش بازی نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
1
اصفهان با قابلیت هایی که داره صرفا با وجود ادمهای توانمندی مثل دکتر موحدی میتونه ادامه حیات بده،
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
چرا نظرم رو منتشر نکردی حکیم مهر ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
تنها راهکار رفع مشکل بیکاری ، ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر است
مجید
|
Philippines
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
در دکان های مدرک فروشی را ببندید خود به خود مشکلات حل میشود نمیخواهد دنبال راه حل باشید
نظر شما
ادامه