کد خبر: ۵۷۶۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
در پی پلمپ برخی کلینیک‌های دامپزشکی شهر تهران:
پیرو اتفاقات هفته‌های اخیر در شهر تهران، مبنی بر پلمب مراکز درمانی دامپزشکی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی، رئیس شورای شهر تهران و رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور به جمع معترضان به این اقدام پیوستند...

حکیم مهر: روسای سه دستگاه مرتبط با سلامت و خدمات شهری با ارسال نامه و اظهارات رسانه ای، به اقدام شهردای تهران برای پلمب مراکز درمانی دامپزشکی اعتراض کردند و خواهان رسیدگی به این موضوع توسط شهردار تهران شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، پیرو اتفاقات هفته‌های اخیر در شهر تهران، مبنی بر پلمب مراکز درمانی دامپزشکی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی، رئیس شورای شهر تهران  و رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور به جمع معترضان به این اقدام  پیوستند.

شهرداری در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اقدام به پلمب مراکز درمانی دامپزشکی در برخی از مناطق شهرداری تهران کرده، درحالی که این مراکز به عنوان یکی از بازوهای ستاد ملی مباره با کرونا، اقداماتی را در شهرها و روستاها در دست اقدام دارند.

بنابراین گزارش «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ارسال نامه ای به «پیروز حناچی» شهردار تهران اعلام کرد: شهرداری‌ها برخی مناطق تهران، علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد رئیس ریاست شورای شهر تهران و صورت جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدام به پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران نمودند.

در این نامه همچنین اشاره شده است که مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه های بهداشت عمومی جامعه با دریافت و رعایت پروتکل های بهداشتی، در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کووید 19 در کنار کادر درمانی کشور خالصانه همکاری می کنند.

وی این اقدام شهرداری تهران را ضربه به پیکر بهداشت و سلامت جامعه خوانده و تبعات ناشی از عدم دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی و رفت و آمدهای بی مورد و تجمع در سایر مراکز  را بر عهده شهرداری تهران دانسته است.

متن این نامه به شرح زیر است.

جناب آقای دکتر حناچی

شهردار محترم تهران

سلام علیکم

احتراماً؛ پیرو مکاتبات پیشین به آگاهی می رساند متاسفانه شهرداری‌ها برخی مناطق تهران، علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد رئیس ریاست شورای شهر تهران و صورتجلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدام به پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران نمودند.

این اقدام در شرایطی که بسیاری از وظایف و اقدامات متعارف دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از فعالیت های رسته های مختلف شغلی به حالت تعلیق در آمده است و از سوی دیگر مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه های بهداشت عمومی جامعه با دریافت و رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کووید 19 در کنار کادر درمانی کشور خالصانه همکاری می نمایند، قطعاً ضربه به پیکر بهداشت و سلامت جامعه خواهد بود.

ضمن ابراز تأسف از وقت ناشناسی اقدامات زیانبار شهرداری برخی از مناطق تهران در شرایط درگیری بیماری خطرناک کوئید 19 بدین وسیله اعلام می دارد مسئولی که تبعات ناشی از عدم دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی و رفت و آمدهای بی مورد و تجمع در سایر مراکز بر عهده شهرداری تهران خواهد بود.

دکتر محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور

 

نامه محسن هاشمی رفسنجانی به شهردار تهران درباره پلمب مراکز درمانی دامپزشکی

بنابراین گزارش پیرو این نامه «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز نامه ای به حناچی شهردار تهران نوشت و خواهان رسیدگی و انجام  اقدامات لازم شد. متن این نامه به شرح زیر است.

جناب آقای پیروز حناچی

شهردار محترم تهران

سلام علیکم؛ احتراماً رونوشت نامه جناب آقای محمدرضا صفری  رئیس سازمان محترم نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مبثوت به نامه شماره 160/1885 ،

 14 اردیبهشت 1399 را ایفاد می نمای.  سپاسگزار است دستور فرمایید نسبت به موضوع رسیدگی و اقدام لازم معمول نمایند.

 قبلاً از توجهات جنابعالی کمال تشکر را دارم

محسن هاشمی رفسنجانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران

سازمان دامپزشکی: شهرداری  تهران به توافقات در مجلس درباره  مراکز درمانی پایبند نیست

بنابر این گزارش «دکتر علی صفر ماکنعلی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به انتقادات جامعه دامپزشکی درباره پلمب مراکز درمانی به دلیل نبود آیین نامه های مربوط به فعالیت آنها در شهرداری تهران اظهار کرد:  جلسه در این ارتباط در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، تشکل‌های دامپزشکی و شهردای تهران برگزار و تصمیماتی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

وی افرود: سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی کشور در حال حاضر  پیگیر این موضوع هستند تا با همکاری ستاد ملی کرونا این مانع درباره فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی برداشته شود.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی دامپزشکی در شهر تهران فعلا پلمب نمی شود اما اگر مرکزی نیز توسط شهرداری پلمب شده است، باید اشاره کرد  مصوبه ای در ستاد ملی کرونا برای پلمب شدن آنها نداشته ایم.

رئیس جدید سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی دامپزشکی شهر تهران نباید پلمب شود گفت: بر اساس جلسه  برگزار شده در مجلس، مقرر شده شهرداری پیگیری های لازم را با وزارت بهداشت انجام دهد و راه حلی را پیدا کنند و بنا بر پلمب مراکز درمانی دامپزشکی نبوده است.

وی اظهار داشت: دامپزشکان در صورتی که مشکلی در خصوص پلمب مراکز درمانی دامپزشکی دارند، نظام دامپزشکی موظف است پیگیری های لازم برای رفع پلمب این مراکز را انجام می‌دهد

ماکنعلی همچنین در ارتباط امکان انتقال بیماری کوید 19 از حیوانات خانگی به انسان گفت: بر اساس آن چیزی که تا به امروز مشخص شده این ویروس از انسان به انسان به راحتی و از انسان به گربه سانان منتقل می شود  اما تا به امروز گزارشی درباره انتقال ویروس از حیوانات خانگی به انسان ثبت نشده است.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
خوب همه رو سر کار گذاشتن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
كي؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
با هزار بدبختی مجوز کلینیک بگیر.. اخرشم شهرداری میاد مطبتو تخته میکنه.. نظام دامپزشکیم فقط بلده پول بگیره.. همین...
نظر شما
ادامه