کد خبر: ۵۶۷۱۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
گفت‌وگوی اختصاصی حکیم مهر با دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد:
«دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد» مشارکت در تصویب موافقت‌نامه همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام بین دولت ایران و دولت جمهوری آذربایجان را از مهمترین اقدامات خود در سال گذشته برشمرد ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: ‌عضو کمیته دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر به ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله خود در حوزه دامپزشکی و دامپروری پرداخت.

 «دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد» پیگیری و مشارکت در تخصیص اعتبار لازم و دریافت وام واحدهای خسارت دیده بر اثر بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان را یکی از اقدامات مهم خود برشمرد.

حکیم مهر:‌ مهمترین اقدام حضرتعالی در زمینه قانون‌گذاری در حوزه دامپزشکی چه بوده است؟

مشارکت در تصویب قانون موافقت‌نامه همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان یکی از مهمترین اقدامات بنده در این حوزه در سال گذشته بود.

حکیم مهر:‌ در حوزه نظارتی چطور؟

در حوزه نظارتی دامپزشکی طی سال گذشته، چندین اقدام مختلف را به انجام رساندم که یکی از آنها مشارکت در تحقیق و تفحص پیرامون بررسی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی درخصوص واردات محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ارز دولتی و تنظیم بازار بود. همچنین در این حوزه اقدامات دیگری صورت گرفت که از این قرار هستند:

 - مشارکت در جلسه تغییر روش و اعمال سیاست‌های صحیح در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به نحوی که موجب زیان واحدهای تولیدی از جمله صنعت مرغ نگردد.

 - پیگیری و مشارکت در تخصیص اعتبار لازم و دریافت وام واحدهای خسارت دیده بر اثر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان و تشکیل ستاد دائمی برای برنامه‌ریزی درخصوص بیماری مذکور.

 - همکاری با کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی جهت بررسی و حل مشکلات اتحادیه تعاونی‌های صنعت خوراک دام طیور و آبزیان کشور و بررسی آسیب‌های حوزه دامپروری.

 - تشکیل جلسه با تولیدکنندگان انواع مرغ و تخم مرغ درخصوص پیش‌بینی اعتبار به منظور مقابله با بیماری‌های واگیر دام و طیور با اولویت آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان.

 - مشارکت در پیگیری حل مشکلات مربوط به تنظیم بازار گوشت قرمز و آسیب‌های وارده در حوزه تولید مطروحه توسط فعالین حوزه‌های دام و طیور.

 - مشارکت در جلسه با اعضای اتحادیه خوراک دام و طیور و آبزیان کشور پیرامون معافیت مالیاتی عملکرد سالیانه واحدهای تولیدی خوراک، مکمل و افزودنی‌ها.

 - مشارکت در پیگیری مشکلات سازمان دامپزشکی برای مقابله با بیماری‌های واگیر دام و طیور با اولویت آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان.

 - مشارکت در تقاضای جمعی از نمایندگان برای بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی دامداران و کشاورزان خسارت دیده در اثر حوادث غیرمترقبه.

 - مشارکت در بررسی روند واردات خوراک دام و طیور به داخل کشور با حضور مسئولین جهاد کشاورزی.

 - مشارکت در جلسه برگزاری عملکرد معاونت امور دام کشور در خصوص فعالیت مرکز اصلاح نژاد و شرکت پشتیبانی امور دام کشور درخصوص صنعت تولید گوشت قرمز.

 - اخذ و بررسی گزارش عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و ارگان‌های ذیربط پیرامون گرانی نهاده‌های خوراک دامی و راهکارهای مقابله با آن.

 - مشارکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان زنبور عسل، صادرات فراورده‌های مربوط و استفاده از زنبور عسل در احیای مراتع و تولیدات زراعی و باغی.

 - اخذ و بررسی گزارش دیوان محاسبات درخصوص هزینه‌کرد بودجه در ارگان‌های ذیربط وزارت جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های مرتبط با کمیسیون کشاورزی.

 - مشارکت در بررسی مشکلات و اثرات نامطلوب قیمت‌گذاری‌های دستوری محصولات دارویی و واکسن صنعت‌های دامپروری و مرغداری و تولیدات دامی.

 - مشارکت در بررسی مسائل مربوط به صادرات و واردات مرغ، تخم‌مرغ، کره و شیرخشک.

 - اخذ و بررسی گزارش وزیر بهداشت پیرامون جامعه روستایی و عشایری کشور به‌عنوان تولیدکنندگان محصولات غذایی دامی و زراعی و باغی.

 - مشارکت در بررسی و دستیابی به راهکارهای مقابله با تهدیدات ناشی از تحریم در صنعت مرغ اجداد گوشتی.

 - مشارکت در نشست بررسی مسائل و مشکلات گرانی و عدم تامین نهاده‌های صنعت طیور به ویژه سویا و ذرت و رفع ممنوعیت صادرات تخم مرغ.

حکیم مهر:‌ آیا سال گذشته تذکرات شفاهی یا کتبی به مسئولین حوزه دامپزشکی داشته‌اید؟

بله، از جمله این موارد می‌توان به ارائه تدکرات شفاهی و کتبی به مسئولین در جهت حل مشکلات دامپروران و مرغداران و مسائل دامپزشکی و آبزیان و حمایت از آنان و همچنین پیگیری مطالبات تولیدکنندگان از طریق بازدید مراکز تولیدی دامپروری و دامپزشکی اشاره کرد.

از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان از بازدید از کارخانه‌های فراورده‌های دامی سمنان و جاجرود، بازدید از صنعت شیلات لرستان، بازدید از دامداری‌ها و مراکز پرورش دام و دامپزشکی‌های استان گلستان و شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با درخواست مراکز مربوط جهت آشنایی با مشکلات آنها و پیگیری حل آنها و بازدید از کارخانه و شرکت داروسازی بوهر گیلر آلمان جهت جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی جهت راه‌اندازی کارخانه مشابه در ایران اشاره کرد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
421176
|
Austria
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
6
خسته نباشید. ولی این خدماتی که نام بردید به صنعت دام و طیور بود و نه به دامپزشکی!!
خدمت به دامپزشکی میتوانست شامل موارد ذیل باشد:
۱. ممنوعیت جدی عرضه ی آنتی بیوتیکها به دامداران و تحویل مستقیم آن فقط به کلینیسین های فعال و دارای پروانه درمانی
۲.همسان سازی حقوق دامپزشکان دولتی با همتراز هایشان در وزارت بهداشت
۳. اعمال قانون سختی کار برای تمامی رده های دامپزشکی
۴. به روز رسانی قوانین دهه ی ۴۰ و ۵۰ دامپزشکی کشور!!
۵. تعیین مصادیق روزآمد تهدید علیه بهداشت عمومی در قانون
و...

حداقل وقتی اینقدر به دامداران و مرغداران و سایرین، این خدمات برجسته را ارائه میکردید، یک لابی هم در جهت پذیرش ماده ی ۱۹ توسط این عزیزان و کاهش مقاومت های صنفیشان انجام تا مسئولین فنی بهداشتی قدرت بهتری در اعمال کامل نظارت های بهداشتی پیدا میکردند.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
احتمالا عنوان گزارش،
" فعالیتهای دامپزشکی و دامپروری"
بود، لکن چون خبرگزاری حکیم مهر تخصصی دامپزشکی است، این گزارش را اشتباها تحت عنوان " دامپزشکی" انتشار داده ست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
اگر اتفاق خوبی در سازمان روی داده کاری برای دامپزشکی کرده اند که متاسفانه هیچ اتفاق خوشایندی در دامپزشکی نداشتیم پس کاری برای دامپزشکی نکرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
خداقوت چقدر در جلسه شرکت کردید ما هم مدیرانمون در سال در چندصد جلسه شرکت می کنند ولی اوضاعمون همین است که همه می بینیم. جناب دکتر با جلسه برگزار کردن مشکل حل نمیشه بعد از برگزاری جلسه باید مصوبات پیگیری بشه تا به نتیجه رسیدن ن اینکه از مصوبات جلسات سال قبل کپی کنند و آخرشم ی موز و کیک و آب میوه و صلوات...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
آقا چه سازمانی... سازمان دامپزشکی نمونده... ...................
ناظر بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
خدا قوت

با این فرمون خدا صنعت دام و طیور رو خودش نجات بده...

تو رو خدا یکی به فکر بزرگترین صنعت ایران بعد از نفت باشه،
سخته مگه؟!!! کافیه فساد نباشه...

................. کار مفید نتیجه داره و وضعیت الان صنعت دام و طیور فقط نتیجه فساد و رانته...
نظر شما
ادامه