کد خبر: ۵۶۲۸۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازما‌ن دامپزشکی کشور اعلام کرد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» اظهار داشت: گسترش ۱۰۰ درصدی شبکه آزمایشگاهی کشور نسبت به سال ۹۷ از جمله این اقدامات بوده است ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازما‌ن دامپزشکی کشور، مهمترین دستاوردها و اقدامات این سازمان در مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی این سازمان را تشریح کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس این سازمان امروز با تاکید بر اهمیت توسعه مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی جهت پیشگیری از شیوع انواع بیمارهای دامی در کشور و مهار و کنترل هرگونه عامل بیماری‌زا، گفت: گسترش ۱۰۰ درصدی شبکه آزمایشگاهی کشور نسبت به سال 97 از جمله این اقدامات بود که موجب شد ۷۰ آزمایشگاه بخش خصوصی، ۲۰ آزمایشگاه دانشگاهی و ۲۵ آزمایشگاه غیردامپزشکی به همراه آزمایشگاه حتی ادارات کل دامپزشکی استانها و در مجموع یک شبکه آزمایشگاهی متشکل از ۱۵۰ آزمایشگاه در کشور در حال بهره‌برداری باشد.

وی همچنین اعلام کرد: بیش از ۱۵ آزمون جدید در مرکز تشخیص راه اندازی شد و در راستای تمرکززدایی نیز آزمون مشمشه در استانهای فارس، اصفهان و تهران و آزمون مرس در استان خراسان جنوبی و جنوب کرمان و آزمون اندازه گیری فلزات سنگین در گلستان راه‌اندازی شد که آموزش‌های لازم در این خصوص داده شده است .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: توجه به مشکل تامین کیت جایگزین کردن تشخیص بیماریهای تب برفکی و وایت اسپات با روش‌های نوین بین‌المللی که علاوه بر اینکه به کیت های تخصصی و گران قیمت نیاز ندارد، بلکه هزینه و زمان را نیز کاهش داده، از جمله اقدامات دیگر این مرکز بوده است.

وی در ادامه از آموزش و واگذاری ممیزی آزمایشگاه‌های بخش خصوصی به ادارات کل دامپزشکی استانها خبر داد و افزود: آموزش های اختصاصی بصورت حضوری به 100 نفر از نیروی معین آزمایشگاهی پرسنل استانی که در ابتدای سال انتخاب شده بودند، ارائه شد.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر نیز در حال انجام NRP برای 3 فراورده با کمک آزمایشگاههای بخش خصوصی عضو شبکه آزمایشگاهی است، یادآور شد: تشخیص علت مرگ پرندگان میانکاله برای اولین بار بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی از جمله اقدامات ارزنده دیگر در سال 98 بود.

وی همچنین در ادامه به فعال کردن بخش مطالعات کاربردی این مرکز شامل جداسازی و خالص‌سازی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، فراهم کردن امکانات بررسی بذرهای تولید شده توسط شرکت‌های مدعی و امکان مطابقت سویه‌های موجود در واکسن‌های تب برفکی و   PPR با سویه در گردش این بیماریها اشاره کرد .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان ضمن قدردانی از همه همکاران این سازمان به ویژه همکاران زحمتکش مرکز تشخیص در تحقق اهداف یادشده در سال 98، آمادگی جهت اخذ تاییدیه بین المللی آزمایشگاه باقیمانده‌ها از مراجع بین‌المللی؛ شرکت در آزمون‌های مهارت (Pt) برای حوزه‌های مختلف و اخذ نمره عالی و مدیریت مصرف کیت و مواد آزمایشگاهی که با وجود تحریم و افزایش قیمت‌ها هیچ‌گونه خللی در انجام آزمونهای مورد نیاز نسبت به سال‌های قبل ایجاد نگردید را از سایر دستاوردهای ارزنده این مرکز برشمرد و اظهار امیدواری کرد این روند در سال «جهش تولید» موجب خدمات کمی و کیفی بیشتر و مؤثرتر برای تولیدکنندگان فراورده های پروتئینی شود.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
5
من جای ریاست محترم سازمان بودم یه آمار میگرفتم ببینم آزمایشگاههای شبکه های دامپزشکی دقیقا چه می کنند؟
چند تا مسئول شبکه تو کشور هست که جگر این کار را داشته باشند وقتی اداره کل مخصوصا اداره مبارزه بهشون میگه کارشناس آزمایشگاه را بفرست پست قرنطینه مخالفت کنند و بگن دلم میخواد تو آزمایشگاه کار کنه؟
میکروسکوپ سراغ دارم تو آزمایشگاه شبکه که سالی یکبار کاور روش برداشته نمیشه چون رئیس شبکه غلام حلقه به گوش اداره مبارزه است(البته فراموش نشه تو آمار عملکرد آزمایشگاه تو استان همیشه نشان داده میشود که ما کلی کار تخصصی انجام میدهیم و تشخیص مبتنی بر یافته های آزمایشگاهی است)
کارشناسان آزمایشگاه که راننده هستید!
واکسیناتور هستید!
پست قرنطینه هستید!
خدا قوت
حبیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
0
0
با سلام خدمت همکاران محترم و تبریک سال نو
انشالله لیست ازمایشگاه های بخش خصوصی که عضو شبکه آزمایشگاهی دامپزشکی هستند در سایت سازمان بارگذاری خواهد شد با دکر نام آزمایشگاه و استان محل استقرار
قطعا در سال ۹۹ نقش این آزمایشگاه ها با توجه به برنامه ریزی انجام شده مشخص خواهد شد حداکثر تا پایان خرداد ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
این آزمایشگاهها در سالهای قبل هم وجود داشتند
گسترش 100 درصدی چی میشه؟؟؟؟
.......... یا ازمایشگاه جدید افتتاح شده؟
حبیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
سال ۹۶ ۲۷ ازمایشگاه
سال ۹۷ شدند ۳۷ ازمایشگاه و در سال ۹۸ شدند ۷۰ آزمایشگاه بخش خصوصی که به این شبکه اضافه شدند بد نیست بدانید بیش از دویست آزمایشگه دامپزشکی در سطح کشور وجود دارد و برای گسترش ۱۰۰ درصدی نیاز به آزمایشگاه جدید نیست باید بتوانیم از داشته هایمان درست استفاده کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
پس تا این حساب ، تغییر عنوان در داشته هایمان است نه «گسترش ۱۰۰ درصدی شبکه آزمایشگاهی کشور »
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
0
لطف کنید در حکیم مهر بگذارید .
نظر شما
ادامه