کد خبر: ۵۵۹۶۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: در نمونه‌های بررسی‌شده از تالاب میانکاله تاکنون هیچ ردپایی از سموم دفع آفات، سموم حشره‌کش و فلزات سنگین پیدا نکرده‌ایم ...

حکیم مهر: مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی اعلام کرد که سازمان دامپزشکی بیانیه منسوب به شکارچیان را که گفته شده در تالاب میانکاله سم ریخته‌اند، به رسمیت نمی شناسد زیرا مدارک و مستندات دامپزشکی نشان دهنده تلفات پرندگان بر اثر سم بوتولیسم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، چندی پیش در بیانیه منسوب به شکارچیان شرق مازندران ادعا شد که آنها این سم را در انتقام از دولت و به خصوص محیط زیست در تالاب میانکاله ریخته اند، که سازمان دامپزشکی این ادعا را رد کرد و آن را بی اساس دانست.

«دکتر علیرضا اکبرشاهی» دراین باره اظهار کرد: نمونه برداری های متعددی از تالاب میانکاله انجام شد و در تمام نمونه‌ها هیچ آثاری از سموم دفع آفات، سموم شیمیایی و فلزات سنگین یافت نشده است.

وی ادامه داد: وقتی چیزی یافت نشده به تبع ادعای مطرح شده توسط شکارچیان شرق مازندران نیز از نظر ما بی اساس است. از طرفی این سوال پیش می آید که برای سازمان دامپزشکی چه نفعی دارد که بخواهد پنهان کاری کند؟ مگر سال ۱۳۹۶ در تالابی در استان گیلان به صراحت از ابتلا پرندگان به آنفلوانزای H5N6  خبر ندادیم؟ حالا چرا باید دراین مقطع پنهان کاری صورت بگیرد؟

مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی با تاکید براینکه ادعای مطرح شده باید بر اساس مدارک و مستندات باشد گفت: بیانه‌ایی که اخیرا منسوب به شکارچیان شرق مازندران در فضای مجازی منتشر شده را به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا در نمونه های بررسی شده از تالاب میانکاله تاکنون هیچ ردپایی از سموم دفع آفات، سموم حشره کش و فلزات سنگین پیدا نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حال بررسی علت تلفات پرندگان تالاب میانکاله در استان گلستان هستیم، ولی آنطور که شواهد نشان می دهد احتمالا تلفات این پرندگان نیز براثر همین سم بوتولیسم بوده است.

اکبرشاهی با بیان اینکه سم بوتولیسم جزو سموم بایو توکسین است که توسط باکتری در محیط و به دلیل شرایط اکوسیستمی محیط و کمبود اکسیژن  تولید می شود، اظهار کرد: بوتولیسم توسط باکتری تولید می‌شود و به گونه ای نیست که به صورت آزاد قابل تهیه باشد.

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
پ.ن.پ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
7
با سلام. حقیقتا دامپزشکی هیچ نفعی در بوتولیسم بودن یا نبودن علت تلفات ندارد و فرموده جناب اقای دکتر اکبر شاهی کاملا متین است. اما قضیه از اونجا نشات میگیره که ............. از ابتدا روی بوتولیسم اصرار کردند و ........... رو این اظهار نظر پافشاری نمودند. خدا رو شکر کرونا اومد و این قضیه کمرنگ شد و گرنه ابروریزی بزرگی برای سازمان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چون اقای.....‌‌‌‌‌از همون اول براساس یک مقاله اصرار بر این دارند و هیچ کس را قبول ندارند
دکتر حیدرزاده
|
United States of America
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
1
11
سلام
آقای دکتر این تلفات در اکثر جاهای ایران اتفاق افتاده و حتی در شهر ما لردگان نیز پرندگان زیادی تلف شده اند و دلیل اش هم ویروس کرونا می باشد.پنهان کاری از این بزرگتر که سیاست های چین را دنبال می کنیم.طبق تحقیقات بنده در مناطقی که درختان گرده افشانی را شروع کرده اند این بیماری کمتر اتفاق افتاده است.پرندگان گوشتخوار بیشتر مبتلا شده اند تا پرندگان خانگی .برکه ها مخزن شده اند.بیماری به انسان منتقل نمی شود.بیماری از انسان به پرنده منتقل می شود.دارویی حاشیه ای در انسان نیز این بیماری را کنترل می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
کاملا واقعیت را بیان کردید.متاسفانه دامپزشکی هم مثل بفیه ادارات سیاست ............. دارد که مانند بقیه سازمانها تحت فشار هستند.و توانایی بیان هر موضوعی بدون موافقت مرجع همه کاره کشور ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
با سلام خدمت دکتر
متاسفانه مفهوم فرمایش شما را متوجه نشدیم
شما علت تلفات پرندگان لردگان کرونا میدانید؟
پرندگان گوشتخوار مبتلا میشوند.چرا؟
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
3
باسلام وقت بخیر متاسفانه سازمان دامپزشکی نسبت به هر مورد مرتبط وغیره ورود می کند که صرفا رسانه ای می شودبا نظر ات مشکلات را حل نمی شود .................. حتی سال96_97با اطلاع رسانی دیرتر از سوی سازمان دامپزشکی گله های مرغهای گوشتی وتخم گذا درگیر آنفولانزا شدند 40میلیون قطعه مرغ ازبین رفتند سازمان دامپزشکی به عیر از رسانه ای کردن چه کاری انجام داد بعدازآن مجوز واردات واکسن آنفولانزا وواردات تخم نطفه دار را صادر نمودند .................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
8
جناب اقاي دكتر اكبرشاهي
جناب اقاي دكتر ماكنعلي

چه شما بيانيه شكارچيان را به رسميت بشناسيد يا به رسمين نشناسيد ، بيماري آنها چه بوتوليسم باشد و چه نباشد

آنها هنوز در حال تلف شدن ميباشند آيا وظيفه شما تا سر شناسايي بيماري است و بعد از آن هيچ مسئوليتي نداريد آيا اصولا به بعد از شناسايي هم فكر كرديد

آيا قرار است اقدامي براي كاهش يا حذف عامل بيماريزا بكنيد يا خير

اصولا دليل وجود سازمان دامپزشكي براي چيست
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
توپ بزارند اونجا تا با سر وصداش پرندگان متواری بشن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
امر فرموديم تا زماني كه روزه سكوت در دامپزشكي برقرار است كسي توپ در نكند مبادا كه ترك بردار چيني نازك ......... ما
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
2
2
اقای دکتر عزیز شما تاحالا به ان منطقه مراجعه نمودید و تحقیق کردید بهتر است یک هفته ....... برای تحقیق به میانکاله می امدید ،...................
نظر شما
ادامه