کد خبر: ۵۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: کل منطقه میانکاله تا اطلاع ثانوی قرنطینه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بلاغ، «دکتر سيدحسين رضوانی» با اشاره به اینکه کل منطقه میانکاله تا اطلاع ثانوی قرنطینه است اظهار کرد: بعد از بروز بیماری، منطقه میانکاله را بلافاصله منطقه قرنطینه اعلام کردیم و هر نوع ورود وخروجی به آنجا ممنوع است.

وی تصریح کرد: در این منطقه در حال حاضر صید و شکار ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: محافظت از ورود و خروج افراد برعهده یگان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی است.

این مسئول ادامه داد: تا زمانی که پرندگان مهاجر در کشور حضور دارند قرنطینه رفت و آمد در منطقه میانکاله پابرجاست.

رضوانی با اشاره به اینکه روند تلفات بسیار کم شده است اما هنوز به صورت کامل متوقف نشده است، خاطرنشان کرد: رصد و پایش تا پایان سال ادامه دارد و کارشناسان دامپزشکی نظارت هایشان را در همگام معدوم سازی پرندگان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات دامپزشکی در منطقه میانکاله کاملا مشخص است، افزود: با صراحت اعلام کردیم که عامل بی هوازی که ناشی ازخشک شدن گیاهان خاص درتالاب بوده که با بالاامدن سطح آب عامل انتشار آن شده باعث تلفات چند هزار بال پرنده مهاجر شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: از ابتدای بهمن ماه تاکنون آزمایش‌های مختلف از انواع بیماری‌ها شناخته شده پرندگان گرفته شده که منشا بسیاری از بیماری‌ها منفی بوده است.

رضوانی با اعلام اینکه با توجه به بررسی‌های همه جانبه بعمل آمده از رخداد تلفات بالای پرندگان آبزی مهاجر در شبه جزیره میانکاله و براساس تحلیل یافته‌های اپیدمیولوژیکی و نتایج آزمایشگاهی حاصل از بررسی‌های میدانی، علت تلفات این پرندگان بوتولیسم بوده است، گفت: بوتولیسم سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود و این تیپی که پرندگان را دچار مسمومیت نموده، مشترک نیست و خطری انسان را تهدید نمی کند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
K1
|
Korea (the Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
1
0
دیگه نمیدونستیم سم کلستریدیوم هم تیپ بندی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
اگر شما سواد درست و حسابی ندارید که بدانید تیپ های مختلف سموم کلستریدیوم بوتولینیم اختصاص گونه ای بالایی دارند، مشکل دامپزشکان نیست!
نظر شما
ادامه