کد خبر: ۵۵۶۷۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

سه هفته ای از مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله می گذرد و براساس تازه ترین آمارها بیش از ۱۶ هزار بال در این مدت تلف شده اند این در حالی است که هنوز علت دقیق این فاجعه مشخص نیست اما سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده است که ۷ اسفندماه گزارش نهایی دراین باره ارائه خواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، مشاهده لاشه چند پرنده مهاجر در محدوده تالاب میانکاله از روز چهارشنبه دوم بهمن ماه سال جاری آغاز فاجعه‌ای بود که بهشت پرندگان مهاجر در ایران را به قتلگاهی تبدیل کرد.

روزهای نخست این رخداد، گزارش‌ها از مرگ مشکوک دستکم ۳۰۰ تا ۵۰۰ پرنده مهاجر حکایت داشت اما در فاصله یک هفته شمار تلفات پرندگان به هشت هزار بال و براساس آخرین آمار مسئولان محیط زیست در سیزدهم بهمن ماه به ۱۲ هزار بال رسید. در این مدت فرضیه‌های مختلفی درباره مرگ مرموز و گسترده این پرندگان مطرح شد از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، آلودگی آب و ورود پساب خانگی و صنعتی به تالاب میانکاله، بیماری نیوکاسل، وبای پرندگان و کشتار عمدی این جانداران؛ البته سازمان دامپزشکی کشور با رد همه این گمانه زنی‌ها، از روزهای نخست، بیماری بوتولیسم را عامل مرگ پرندگان اعلام کرد.

سازمان دامپزشکی براساس یک رهیافت تخصصی به بیماری بوتولیسم تاکید دارد

در همین پیوند «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به خبرنگار ایمنا می‌گوید: نشستی تخصصی در تاریخ هفتم اسفند ماه در اداره محیط زیست استان مازندران برگزار و گزارش نهایی درباره پرندگان مهاجر تالاب میانکاله در این جلسه ارائه خواهد شد.

وی همچنین با تاکید براینکه علت مرگ پرندگان در میانکاله بیماری بوتولیسم بوده و ابتلای پرندگان به نیوکاسل و آنفلوآنزای رد شده است، اظهار می‌کند: براساس برنامه کلاسیک و حرفه‌ای که سازمان دامپزشکی انجام داده علت این رخداد بوتولیسم است؛ سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح یک رهیافت تخصصی دارد و به این نتیجه رسیده است، براساس یک فرآیند تخصصی علت را پیدا می‌کند و اقدامات انجام می‌گیرد، دلیل ندارد که دنبال چرایی ابتلای پرندگان به بوتولیسم باشید.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
1
3
جناب دكتر ماكنعلي روتين هاي اجرايي دستگاههاي دولتي در قالب برنامه ريزي كلاسيك نمي گنجد و اصولا جمعبندي ايندو جمع نقيضين است و از شما كاربرد اين اصطلاح در يك روش اجرايي با خصوصيات بيولوژيك دور از انتظار بود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
چه فرقی دارد؟؟!

بازی با کلمات و الفاط از خصوصیات کسانی است که دست شان در عمل خالی است و به غبارآلود کردن فضا دنبال مطرح کردن خود هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
همین تشریک مساعی همکاران بود که شما را به سمت انجام درست تر کار هدایت نمود اطلاق بازی با کلمات و الفاظ عین ناسپاسی برای کسانی است که به شما کار یاد می دهند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
3
لطفا ............. نتایج را به صورت علمی. با مرجع منتشر کنید. ..................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
3
1
لحاجت و غرض ورزی واقعا حدی دارد.

افرادی که دستی از دور بر آتش دارند و توجه ندارند که چه حجم وسیعی از نمونه برداری میدانی توسط سازمان دامپزشکی در جلوی جشم ناظران سازمان حفاطت محیط زیست انحام و به آزمایشگاه های مختلف برای بررسی فرضیه های گوناگون ارسال شده است،
چگونه می خواهند فقط بدون ارائه هر گونه مدارک آزمایشگاهی قوی و متقن نطریه بافی کنند. در حالی که آزمایشگاه های مرجع کشوری نظریات آنها را اشتباه و مردود اعلام کرده است.

سازمان حفاظت از محیط زبست هم به عنوان متولی اصل پرندگان حیات وحش نتایج کار سازمان دامپزشکی را تایید می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
.............، علت اینکه به سایر دپارتمانهای تحقیقاتی و مراکز دانشگاهی اجازه ورود و نمونه برداری ندادید را فقط و فقط میتوان در ...... و مونوپل نمودن امور برای ایجاد افتخار خودساخته جستجو نمود و گرنه در همان اروپا ........ مشارکت همه جانبه اصل اولیه است

جالب است ممنوعیت نمونه برداری وضع می کنید و بعد می گویید ادعا کنندگان مدرک آزمایشگاهی ندارند ..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

ما هم از همین نمونه برداریها و آزمایشات کرده ایم و می دانیم که چگونه نتایجی از آن در می آید
نظر شما
ادامه