کد خبر: ۵۵۰۳۱

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این اداره کل با برون‌سپاری خدمات تخصصی خود امسال ۶۰۰ شغل ایجاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» روز سه شنبه ابراز داشت: اداره کل دامپزشکی استان سمنان با برون‌سپاری خدماتی مانند واکسیناسیون در قالب درمانگاه، کلینیک بخش خصوصی ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل دامپزشکی استان سمنان در قالب برون سپاری خدمات دست کم چهار برابر نیروهای مشغول به کار در این اداره کل است.

حسینی بیان کرد: دولت تدبیر و امید به منظور برون‌سپاری کارها و خرید خدمات، برخی طرح‌ها مانند طرح واکیسنه کردن دام علیه تب برفکی و واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را در قالب طرح توسعه به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور تقویت بخش خصوصی و حفظ و ایجاد اشتغال، برون سپاری خدماتی مانند واکیسناسیون دام و طیور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

حسینی اضافه کرد: اکنون ۳۴ مرکز مایه کوبی در استان سمنان فعال است و در قالب عقد قرارداد از محل اعتبارات دولتی به منظور برون سپاری خدمات، این مراکز واکسیناسیون دام را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: دولت در زمینه درمان دام و طیور فقط تصدی‌گری دارد و ارایه مستقیم خدمات درمانی و دارویی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته حسینی، ۲۶ داروخانه دامپزشکی، ۱۱ شرکت پخش دارویی و هفت آزمایشگاه در استان سمنان در زمینه بهداشت و درمان دام و طیور خدمات ارایه می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: ۶ درمانگاه حیوانات خانگی در استان وجود دارد که بیشتر در شهرهای سمنان و شاهرود مستقر است.

۱۵۰ واحد دامداری صنعتی و ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.


نظر شما
ادامه