کد خبر: ۵۴۷۹۴

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: ماهی خوراکی به صورت دوره‌گردی در وانت‌بارهایی در حاشیه خیابان‌های شهر قروه عرضه می‌شود که هیچ مجوزی برای فعالیت آنها از سوی دامپزشکی صادر نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حسین پروایی» اظهار داشت: در فصل زمستان تامین ماهی خوراکی واحدهای صنفی از طریق سایر استان‌ها با تایید دامپزشکی به صورت بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: تنها دو مزرعه پرورش و تکثیر ماهی در این شهرستان فعالیت دارد که در فصل زمستان به دلیل برودت هوا امکان تولید و فروش ماهی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: با شروع فصل سرما شاهد عرضه ماهی خوراکی به صورت دوره‌گردی در وانت‌بارهایی در حاشیه خیابان‌های شهر قروه هستیم که هیچ مجوزی برای فعالیت آنها از سوی دامپزشکی صادر نشده است.

پروایی در مورد نحوه برخورد با توزیع‌کنندگان ماهی خوراکی به صورت غیربهداشتی و دوره‌گردی، گفت: این افراد پس از شناسایی از سوی کارشناسان شبکه دامپزشکی تمام ماهیان آنها توقیف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه ادامه داد: شهروندان از خرید هر گونه ماهی خوراکی از دست‌فروشان پرهیز کنند چرا که این ماهیان بدون تایید و از مراکز غیرمجاز تهیه می‌شود و این شرایط موجب انتقال بیماری انگلی مشترک از ماهی به انسان می‌شود.


نظر شما
ادامه