کد خبر: ۵۴۳۲۳

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: پیرو اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت عرضه هرنوع پرندگان اهلی و بومی در سطح شهر ، ۶ واحد عرضه طیور بومی غیرمجاز در فردیس تعطیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدصادق راهنورد» روز شنبه افزود: با دستور دادستان شهرستان فردیس مبنی بر جلوگیری از فعالیت واحدهای عرضه پرنده فروشی غیر مجاز ، دامپزشکی فردیس با هماهنگی نیروهای شهرداری فردیس تعداد ۶  واحد عرضه غیر مجاز  طیور و پرنده  شهرستان فردیس را تعطیل کرد.

وی با اشاره به شروع فصل سرما و احتمال شیوع و بروز بیماریهای تنفسی مشترک بین انسان و پرندگان و همچنین دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در خصوص ممنوعیت عرضه پرندگان بومی اعم از (مرغ، خروس، اردک و سایر ماکیان بومی) در سطح شهرها، گفت: قبل از تعطیلی این واحدها تذکرات کتبی لازم به فروشندگان غیر مجاز فردیس داده شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: همچنین  یک واحد عرضه مواد پروتئینی غیربهداشتی با حکم دادستانی فردیس  پلمب شد.

«راهنورد» افزود: به منظور پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک  دام و انسان و حفظ سلامت مصرف کنندگان انتظار میرود مردم از خرید یا ذبح طیور بومی در معابر عمومی خودداری کرده و در صورت مشاهده مواردی اینچنینی مراتب را با شماره تماس ۳۶۶۴۰۵۱۸ اطلاع رسانی کنند

 

نظر شما
ادامه