کد خبر: ۵۴۲۱۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
 
 

خانم مخترع و کارآفرین جوان ساروی که می‌خواست افتتاح بزرگترین پروژه پرورش طیور خاورمیانه را به دست بگیرد، با موجی از بی توجهی و قوانین کمرشکن مواجه شد، تا جایی که بیل و کلنگ‌ را به زمین گذاشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «آنا رجب‌‌نژاد» جوان ۳۰ ساله اهل ساری، کارشناس‌ارشد رشته اقتصاد و انرژی و مخترع، عضو هیأت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران از مشکلاتش در حاشیه کارآفرینی سخن می‌گوید.

وی که از دوران دبیرستان پروژه ساخت دستگاه خاص جوجه‌کشی را شروع کرده بود، این مخترع رفته رفته با تحقیق و تفحص موفق به ساخت دستگاه بی‌نظیر جوجه‌کشی که در دنیا حرف نخست را می‌زند شد، این دستگاه ۹۱ درصد بازدهی دارد، تخم همه طیور به طور همزمان جوجه‌کشی می‌کند و برای اولین‌بار در دنیا با انرژی گاز کار خودش را انجام می‌دهد.

تولید دستگاه منحصر به فرد جوجه‌کشی

رجب‌نژاد در سال ۱۳۸۶، این اختراع خود را با نام دستگاه جوجه‌کشی «سیمرغ گستر» به ثبت جهانی رساند و از همان دوران دبیرستان در جشنواره خوارزمی حائز رتبه‌های برتر می‌شد، ثمره تلاش و علاقه‌اش به ساخت همین دستگاه جوجه‌کشی که در حال بازار با قیمت ۸.۵ میلیون تومان به بالا به فروش می‌رسد، است.

کارآفرینی با استفاده از ابزارهای تولیدی خودش

وی از همان ابتدای سال ۸۶، اقدام به کارآفرینی در راستای استفاده از همین دستگاه کرده و در زمین یک هکتاری در بهشهر به پرورش شترمرغ و غاز و تولید دستگاه جوجه‌کشی مشغول می‌شود که پس از شروع فعالیت برای ۲۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم و ۶ مستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

اشتغال‌زایی برای ۲۰۶ نفر

وی با اشاره به بحث اخذ مجوزها از شروع کار می‌گوید: برای آغاز کارم توانستم ظرف مدت دو ماه از وزارت صنایع مجوز را دریافت کنم، برای پروژه بعدی که قرار بود در پنج فاز جدا و در زمینی ۷۲ هکتاری صورت بگیرد و در فاز اول ۲۰۰ نفر مشغول به‌کار شوند، به مشکل برخوردم.

۶ سال تلاش برای افتتاح بزرگترین پروژه پرورش طیور در خاورمیانه

رجب نژاد ادامه می‌دهد: برای این کار نیاز به زمین داشتم،همچنین باید از صافی‌های ریز و درشت در چهارچوب قوانین منابع طبیعی و امور اراضی رد می‌شدم، پس از ‌۶ سال تلاش، زمینی ۱۱ هکتاری در اختیارم قرار گرفت که کارهای انجام سند برای منابع طبیعی با من بود، سپس قرار شد سالی ۲۵ میلیون تومان به عنوان حق الاجاره به منابع طبیعی پرداخت کنم.

این کارآفرین بیان می‌کند؛ اجاره سال اول را همان ابتدا از ما دریافت کردند، البته درخواست رشوه هم دادند، البته یکی از افرادی را که از من درخواست رشوه ۵۰ میلیون تومانی داشت، از سمتش برداشتند‌.

انصراف از ادامه کار پس از پرداخت اولین اجاره کمرشکن

وی افزود: این زمین که در شهرستان بهشهر، روستای امام ده قرار دارد ارزش ریالی چندانی هم ندارد، چندی بعد ۱۱ هکتار آن را به شخص دیگری برای پرورش ماهی با سالی ۲ میلیون تومان اجاره دادند! در حالیکه اگر زمین در اختیارم می‌گذاشتند این پروژه زنجیره‌ای پرورش طیور با دستگاه جوجه‌کشی برگترین پروژه اردک خاورمیانه می‌شد.

این جوان کارآفرین، با وجود پرداخت اولین اجاره زمین، هنوز کارش را بر روی زمین آغاز نکرده است، چرا که واقعیت امر با آنچه که او پیش‌بینی کرده بود کاملا متفاوت است، در حال حاضر وی فقط بر روی همان زمین یک هکتاری خودش فعالیت کرده و از ادامه فرصت‌هایی که می‌توانست در اختیار خودش و دیگران قرار بدهد، صرف نظر کرد.

 
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
8
واقعا جای تقدیر و افتخار داره این مرغابی ها نژاد مسکویی یااسراییلی هستند من خودم اولین کسی بودم که اینها را از شمال به اصفهان اوردم و پرورش دادم متاسفانه مملکت ما دلال می خواهد و دلال پرور و علیرغم شعارهای داده شده در همه جا این امر نهادینه شده این یک واقعیت تلخ که اگر این بانوی عزیز در کار دلالی دارو و خوراک دام بود چه بسا الان میلیاردر و صاحب چندین شرکت بود اما برای تولید کننده کسی ارزشی قایل نیست جامعه ما متاسفانه همانند کشور های حاشیه خلیج فارس مصرف کننده محض شده است و بسیاری از انسان های نخبه استعدادشون هرز میره باز هم‌به تلاش و پشتکار این بانوی عزیز باید ارج نهاد
ناشناس
|
Czechia
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
4
با سلام خانم مخترع البته من همشهری شما هستم خداقوت بهتون میگم بهتر این اختراع اتون به برنامه پایش یا میدون برسونید هر چه سریعتر خیلی استقبال میشه...مدیریت حکیم مهر بدست شون برسونید ..با تشکر
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
سلام
متاسفانه میدون از همه بدتر است و پشت پرده کارهای میکنند که انسان پشیمان میشود از خدمت به هموطنانش و هزار بار میگوید ای کاش.......
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
متاسفانه تو ایران فقط دلالی جواب میده تازه شانس اوردی ادامه ندادی تازه میفهمیدی تو چه مخمصه ای افتادی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
سلام سرکارخانم ساروی خدا قوت
ای کاش برای اختراع خود نیازی به مجوز نداشتی و با افرادی مستقیم روبرو میشدی که مزاحموتان نبوده یاری تان میکردن متاسفانه در مملکت ما اول باید جیب مفت خورها را پر کنی و........الی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
باسلام خواهرعزیزم.
تو این مملکت کارشما ارزش چندانی ندارد چون اینا به دنبال کارآفرین نیستندکه چندنفر بتونه ازبیکاری رهایی یابد .خدا رحمت کنه بزرگان واهل سخن رو میگه . وقتی که ارزشها عوض میشه عوضی ها با ارزش میشه.بایدتواین پهنا از نقشه جهان لال ، کر، کور و فلج زندگی کرد.خدالعنت کنه باعث و بانی را.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
باسلام وعرض تبریک قلبی به موفقیت واستفامت شما سرکار خانم مخترع که با این اقدام گام اصلی رونق اقثصادی را برداشته اید قطعا آنها که جوانها رو باور ندارن ودلشون وابسته به دشمن هست در کار شماهها کارشکنی میکنند ولی تلاش وکوشش شما موفقیت آمیز هست به هر حال اگر در لرستان امکان کمک وهمکاری هست در حد سوله هزار متر ی وزمین دو هکتار ویا در چند نفطه بیشتر من حاضر به همکاری هستم مضافا اینکه. امکان تهیه زمین از منابع دولتی وجود دارد
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
1
باسلام خدمت خانم رجب نژاد انشالله تنتون سلامت باشه ،تواین مملکت قدرامثال شماهارانمیداندندچون یه عده دزدوبی سوادنمیخواهندشماپیشرفت کنیداگه هرکشوری به جزاین مملکت ...... بودیدهمه منابع را دراختیارتون میذاشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
4
سال رونق تولید سالی است که در همین حکیم مهر مسئولین سازمان دامپزشکی اعلام کردند ما در واردات گوشت بعد از انقلاب رکورد زدیم(با افتخار هم اعلام کردند)!!!!!!!!!!!!
واردات واکسن و با فلاکت افتادن موسسه رازی و ...
بیچارگی مرغداران و...
الان مرغدار ما باید شماره راننده تریلی را تو بندر داشته باشه و به هر قیمتی که اون میگه خوراک جور کنه برا مرغش تا از گشنگی نمیرند!
من نمیدونم این ادارات و این خطوط تلفن و اینترنت و خودروخدمت و اضافه کار و ماموریت را براچی به برخی پرسنل ادارات میدن؟
خداییش این ادارات براچی باز میش؟!
فقط برای اینکه در دکان اینها هم مثل سوپری ها باز باشه!
صبح که برخی کارکنان را می بینی میان تو اداره و سریع سیستم را روشن می کنند و میرن تو سایتها فکر میکنید تو ناسا کار می کنند!!!!!!!!!!!!!!!
ولی بعد می بینید رفتن ببینند ورزش3 قرارداد رونالدو با یوونتوس را چقدر منعقد کرده؟!(تازه این در بهترین وضعیتش هستش)
خب همینه که تولید به همین روز می افته
برای اینکه اندک دلسوزی در برخی مسئولین وجود ندارد
کی دغدغه تولید داره؟!
رستگار
|
Sweden
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
1
زنده باد، موفق باشید
مسعود قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
سلام من هم ودوستم 22000مترزمین داریم که میشه2هکتار2000متراگرکمکی ازمابرمیادبگین من همه جوره هستم جوانی30ساله بیکارومجرد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
حتما کم هزینه کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
1
من‌ خودم مخترع هستم هر چی رو فکر کنی میتونم بسازم حتی بالا تر از اختراعاتی که خارجیها بهشت دس پیدا کردن ولی تو ایران یه جوی هست که امیدوارت میکنن ولی از پشت خنجر میزنن
حسن مختارزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
2
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت تمامی عزیزان
بنده هم به نوبه خودم از بی مساعتی مسئولان واقعا متاسفم . بنده هم مثل شما کارافرین بودم و چند سالی هم تونستم مقاومت کنم ولی متاسفانه چندین سال با بی توجهی مسئولان مواجه شدم و در اخر در جای خودم نشستم . باید عرض کنم خدمت عزیزان که تو این مملکت اگر کسی از بند پ بتونه استفاده کنه موفقه و اگر نداشته باشه باید به اندازه گلیم خودش پاشو دراز کنه . جسارتا عرض میکنم شما خانم عزیز اگه بتونی در همون مقدار زمینی که در اختیار دارین بتونین به نحو احسنت کار بکنین خیلی بهتر از اینه که بخوای کمکی از این مسئولانی که هیچی سرشون نمیشه کمکی درخواست بکنید. مملکت ما جای پیشرفت برای هر کسی نیست . بنده مخترع نیستم ولی در تولید یک سری از محصولات کشاورزی از نظر کیفیت حرف اولو میزنم . خب منم به نوبه خودم دارم در مملکتم تولید و اشتغالزایی میکنم ولی متاسفانه تا به امروز احدی از مسئولان نیومدند بگن ماستت به چند . به هر حال نمیخوام نا امیدتان بکنم فقط خواستم یه همدردی بکنم که ادمایی مثل شما زیاد هستند منتها صداشونو کسی نمیشنوه . بنده هم به نوبه خودم واقعا خوشحالم که هم وطن مخترع و با جسارتی مثل جنابعالی تو عرصه هستین انشاالله که همیشه و در همه موارد موفق و پیروز باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
0
سلام جهت راه اندازی پرورش ۱۰۰۰ قطعی شتر مرغ ممکنه راهنمایی کنید ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
0
سلام خانم رجب نژاد جهت پرورش شتر مرغ اطلاعات میخواستم لطفا
نظر شما
ادامه