کد خبر: ۵۳۵۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضائیان‌زاده» افزود: از ابتدای تحریم‌ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون دلار مواد اولیه واکسن و داروی دام، طیور و آبزیان برای کارخانه‌های تولیدی وارد کشور شده است ...

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز مشکلی در تامین واکسن و داروهای مورد نیاز دام، طیور و آبزیان نداریم و تولیدات روزافزون فرآورده های خام دامی، خود تاییدکننده این موضوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر قاسم رضائیان زاده» روز شنبه در نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره ادعای برخی در ارتباط با اینکه کشور در تامین دارو و واکسن دچار مشکل است، افزود: از ابتدای تحریم ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون دلار مواد اولیه واکسن و دارو دام، طیور و آبزیان برای کارخانه های تولیدی وارد کشور شده است.

وی اظهارداشت: وجود واکسن منجر به کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شده به طوری که یکی از ابزار اصلی کنترل این بیماری واکسن های آنفلوانزای پرندگان است که از خارج کشور تامین می شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: همچنین در زمان تحریم ها توانستیم بیماری تب برفکی را پس از سالها کنترل کنیم، زیرا بعد از سالها کمبود واکسن، در یک تا دو سال گذشته کمبودی از لحاظ این واکسن نداشتیم.

وی با بیان اینکه در کنار واردات دارو و واکسن، توسعه صنعت واکسن سازی در کشور فراهم شده، گفت: اکنون راه اندازی خط تولید واکسن PPR در کشور، موجب شد تا همه نیاز کشور بعد از سالها کمبود در سال گذشته و امسال تامین شود.

رضائیان زاده، توسعه خط تولید واکسن تب برفکی، صدور موافقت اصولی سه تا پنج خط تولید واکسن طیور در مدت یک تا دو سال آتی که بتواند کمبود ۷۰ درصدی واکسن های طیور کشور را تامین کند، توسعه تولید داروهای گیاهی و همچنین تولید سید و بذر واکسن را از اولویت ها در این بخش برشمرد.

وی اضافه کرد: براساس دستیابی به این اقدامات به طور حتم بین سه تا پنج سال آینده، کاهش وابستگی کشور به واردات مواد اولیه واکسن و دارو دام، طیور و آبزیان را مشاهده خواهیم کرد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور پیرامون همکاری با شرکت های دانش بنیان افزود: امروز با وجود تحریم ها به طور حتم با برنامه ریزی و همکاری تولید کنندگان و شرکت های دانش می توانیم در مسیرهای مهمی گام برداریم.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
تولید کننده داروهای گیاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
6
داروهای گیاهی در سازمان دامپزشکی بر خلاف وزارت بهداشت هیچ متولی مشخصی ندارد و الان نزدیک به دو سال است که تولید کننده های واقعی داروهای گیاهی با مشکلات عدیده ای در سازمان روبرو هستند مثل نداشتن کارشناس متخصص داروهای گیاهی و دستورالعمل نا مفهوم ثبت که آن هم به نفع وارد کننده است و هیچ گوش شنوایی هم در سازمان وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
5
از سال 93 تا پایان سال 96 دوران طلائی تولید داروهای گیاهی در سازمان بود که متاسفانه علیرغم تمام تلاشها در این سالها به خاطر حمایت از واردات و ..... تمام زحمات بر باد رفت
پاسخ ها
علیپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
دقیقا همینطور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
2
3
وضعیت منطقه ای بیماری را بررسی کنید. طغیان بیماری در تمام کشور ها بهر علت کاهش داشته.
دانش بنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
5
با سلام.من یک شرکت دانش بنیان دارم و تا بحال برای تولید محصولی میلیون ها تومان هزینه کردم.سازمان دامپزشکی بخدا قسم یجای حمایت سنگ اندازی هم میکنند.برای من که دامپزشک هستم کاملا مشخص است که سازمان و بسیاری از کارشناسان ذیربط ................ کمترین احترامی برای تولید کنندگان دانش بنیان قایل نمی شوند.در ضمن بسیاری از دلالان در قالب دانش بنیان وارد شده اند که در واقع دانش بنیان نیستند.مرجع تایید دانش بنیانی معاونت فناوری ریاست جمهوری است و قابل استعلام در سایتشان می باشد.لطفا استعلام بفرمایید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
2
تجربه ۵ ساله خود به عنوان یک مسئول مرکز مایه کوبی را خدمتتان عرض میکنم طغیان یا شیوع تب برفکی بیشتر از آنکه با واکسیناسیون ارتباط داشته باشد با نقل و انتقال و قاچاق دام مرتبط است سویه های قدیمی مربوط به اپیدمی های سال های قبل بیماریزا نیستند اکثر این حرف ها در مورد کنترل بیماری با واکسیناسیون ........ است .یک سویه جدید تشریف بیاورد کشت و کشتار به راه می اندازد.
نظر شما
ادامه