کد خبر: ۵۳۰۹۹
تعداد نظرات: ۱۴۴ نظر
توضیحات سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به گزارش اخیر تسنیم:
سازمان دامپزشکی کشور درباره دلایل حذف ناظران بهداشتی واردات گوشت در کشورهای مبدأ توضیح داد ...
 

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی کشور درباره دلایل حذف ناظران بهداشتی واردات گوشت در کشورهای مبدأ توضیح داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، متن کامل جوابیه سازمان دامپزشکی کشور به شرح زیر است:

«ما اعتقاد داریم که دانستن حق مردم است و انتقاد از هر نوعی ولو با تندترین لحن را برای خود فرصتی برای شفاف سازی و روشنگری برنامه های موفق خود می دانیم، بعضی اوقات انسان بدون هیچ هزینه ای مورد آزمایش قرار می گیرد و در زیر ذره بین سیستم های خاص قرار می گیرد و این خود نعمتی است برای کسانی که برای خدا و مردم خدا کار می کنند تا بدون ریا محتوای اعمال خود را معرفی کنند.

ما میدانیم هر شخصی در هر رده ای و هر مقامی حق دارد اظهار نظر و انتقاد بکند، خواه خیرخواهانه باشد، خواه از زاویه ای دیگر باشد. ما در رابطه با رفتارهای دامپزشکی در سازمان دامپزشکی تمامی فرآیند های خود را الگوریتمی و با داشتن دو ویژگی ( مصداق محوری و رفرانس محوری) با مشارکت بخش خصوصی و کمیته های تخصصی طراحی و عملیاتی کرده ایم . ما بر خود می بالیم که علیرغم همه بد اخلاقی ها و تهمت ها بزرگترین بحران بهداشت دام کشور را مهار و مدیریت کردیم و با عبور از بحران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بدنبال مدیریت و اجرای موارد و برنامه های مهمی از جمله اجرای برنامه ملی کاهش سالمونلا در کشور باشیم.

نامه ابلاغی وزیر محترم جهاد کشاورزی در رابطه با تغییر نحوه نظارت بهداشتی به استناد بررسی های میدانی به عمل آمده توسط سازمان ها و نهادهای نظارتی، مبانی حقوقی ، مصداقی و رفتارهای بین المللی بعمل آمده و به ویژه ورود نهاد های نظارتی مبنی بر غیر قانونی بودن اعزام به کشورهای صادر کننده گوشت قرمز صورت پذیرفته است. ورود نهاد های نظارتی مبنی بر غیر قانونی بودن اعزام کارشناس از سال 1390 خورشیدی آغاز گردیده است.

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که نسبت به چند دهه قبل در حوزه های کنترل بیماری های حیوانی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و سلامت مواد غذایی و تجارت کالاهای مرتبط با دامپزشکی فرآیندها کاملا متفاوت شده است و خیلی از کشورها به درجه ای از سطح مهار بیماری ها و سلامت مواد غذایی رسیده اند که خیلی متفاوت از گذشته می باشد. امروزه برای تایید یک کشور برای مجاز بودن برای صادرات گوشت و سایر فرآورده های خام دامی فرآیند و مقرراتی وجود دارد که در گذشته به این شکل وجود نداشته است ازجمله مصوبات و دستورالعمل ها به شماره های Regulation (EC) No 853/2004  وCouncil Directive 96/23/EC ، Regulation (EC) No 2160/2003  را می توان نام برد.

اینکه ما بر اساس یک فرم و یا یک چک لیست در یک دوره چند روزه کشوری را اعم از افغانستان، پاکستان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مغولستان و قزاقستان و ارمنستان را تایید کنیم گذشته است. لازم بوده این فرآیندها به روز رسانی شود چون قواعد در دنیا تغییر کرده است امروزه کشوری که برنامه ملی کنترلی باقیمانده، برنامه مشخص تایید یک واحد و برنامه ملی کنترل سالمونلا نداشته باشد عملا نمی تواند دسترسی به بازارهای بین المللی را داشته باشد و نمی تواند ادعا کند که محصول تولیدی داخلی اش دارای استاندارد بهداشتی بین المللی می باشد.

رفتارهای ما برای تضمین سلامت مواد غذایی نبایستی متضاد و متفاوت از رفتارهای ساری و جاری در کل دنیا باشد. وقتی که فرآیند از مزرعه تا سفره مطرح می شود، چیزی بنام تمرکز روی محصول نهایی به تنهایی وجود خارجی ندارد. امروزه در دنیا بازرسی ها و نظارت های بهداشتی فرآیند بر مبنای سطح مخاطره صورت می پذیرد.

در برهه ای از زمان در اوایل انقلاب حتی ذابحین از جمهوری اسلامی برای واردات گوشت قرمز اعزام می شدند و بدلیل بروز مشکلات متعدد و ورود وزارت امورخارجه اعزام این گروه متوقف گردید و پذیرفته شد از ذابحین مسلمان مقیم بجای ذابحین ایرانی اعزامی استفاده شود.

تا قبل از سال 1380 که واردات گوشت توسط دولت صورت می پذیرفت شرکت پشتبانی امور دام (شرکت گوشت کشور) برای کنترل کیفی گوشت قرمز و گوشت مرغ نیروهای کارشناس خود را اعزام می کرد که پس از واگذاری واردات به بخش خصوصی اعزام این گروه متوقف گردید و خود بخش خصوصی این کار را انجام می دادند و کارشناسان و سایر رده های دامپزشکی هم همزمان اعزام می شدند و حق ماموریت خود را از دولت دریافت می کردند.

از زمان خروج دولت از تصدی گری، واردات گوشت (قرمز سفید) و سپردن آن به بخش خصوصی اعزام کارشناسان سازمان دامپزشکی کج دار و مریز ادامه یافت با این تفاوت که کلیه هزینه های اعزام (حق غذا، حق ماموریت و اسکان) که قبلا توسط دولت (شرکت گوشت) پرداخت می گردید، بدون هیچ گونه تصمیم قانونی توسط بخش خصوصی پرداخت می گردیده است.

از ابتدای اعزام ناظر بهداشتی کلیه رده های دامپزشکی اعم از مراقب دام، کاردان، تکنسین و کارشناس کشتارگاهی هم علاوه بر دامپزشکان اعزام می شدند اما در برهه ای به دلیل اتفاقات نامیمونی که افتاد به دستور وزیر وقت جهاد (جناب آقای مهندس سعیدی کیا) اعزام سایر رده ها را ممنوع کردند و علیرغم بالا بودن شایستگی اغلب بازرسین کشتارگاهی نسبت به دامپزشکان غیر کشتارگاهی از این چرخه حذف گردیدند.

در حال حاضر نحوه نظارت بهداشتی بر محموله های گوشت وارداتی بر مبنای پروتکل های دو و چند جانبه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و در حال گذر صورت می پذیرد که در برگیرنده سیستم های نظارتی مرجع ذیصلاح کشور مبداء می باشد و به هیچ وجه نظارت بهداشتی بر محموله های وارداتی متوقف نشده بلکه سختگیرانه تر، دقیق تر و حرفه ای تر شده است و مبنای آن اسناد بالا دستی بین المللی بهداشت دام و سلامت مواد غذایی می باشند و در آینده نیز مطابق با استانداردهای بین المللی بر اساس مصوبات و دستورالعمل ها به شماره های Regulation (EC) No 853/2004  وCouncil Directive 96/23/EC ، Regulation (EC) No 2160/2003عمل خواهد شد و نظارت هایی تحت عنوان ممیزی سیستم های بازرسی مرجع ذیصلاح کشور صادر کننده هم صورت خواهد پذیرفت.

بر اساس پروتکل های جدید حاکم بر کشور های توسعه یافته و در حال توسعه اعم از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیوزلند اعزام ناظر بهداشتی را دخالت در سیستم بازرسی خود می دانند و حاضر نیستند نیروی اعزامی ما را در سیستم تعریف شده خود بگنجانند و بر اساس همکاری های دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا در سطوح بالا و تخصصی کشور تصمیم بر این گرفته شد که برای تجارت کالاهای مرتبط با کشاورزی هر دو طرف از ساز و کار یکسانی برای نظارت بهداشتی پیروی کنند صادرات فرآورده های خام دامی (میگو، روده) و صادرات پسته و سایر محصولات کشاورزی از ایران به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از همین فرآیند تبعیت می کنند.

تفاهم نامه بهداشت دام ایران و روسیه و تفاهم نامه بهداشت دام ایران و نیوزلند که در زمان آقای دکتر مهدی خلج (رییس سابق سازمان دامپزشکی کشور) بر این مبنا به درستی امضا و در سطح وزارت امورخاجه مبادله شده اند بر همین منوال بوده و با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی برالحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک نظارت های بهداشتی برای پنج کشور عضو (روسیه، قزاقستان، قزقیزستان، ارمنستان و بلاروس) بر اساس فرآیندهای حاکم بر این اتحادیه صورت خواهد پذیرفت و فرآیند های قبلی متوقف خواهد شد.

در سیستم قبلی کلیه مسئولیت های عدم انطباق محموله های وارداتی به عهده دولت (سازمان دامپزشکی کشور) بود و چندین بار در مراجع قضایی کشور، خسارات ناشی از عدم انطباق محموله های وارداتی را متوجه سازمان دامپزشکی کشور کردند و ضمن محکوم کردن سازمان دامپزشکی کشور از حساب مالی سازمان دامپزشکی کشور به وارد کنندگان خسارت پرداخت گردید.

در سیستم نظارت بهداشتی جدید بر محموله های وارداتی علاوه بر اینکه نظارت های بهداشتی متوقف نشده است بلکه بر اساس فرآیند بین المللی در حال انجام است و مسئولیت عدم انطباق در مبادی ورودی هوایی، دریای و زمینی متوجه مرجع ذیصلاح کشور صادر کننده و وارد کننده می باشد.

بر اساس پروتکل های جدید در مبادی ورودی کنترل های لازم بر اساس اصول حاکم بر BIP  صورت می پذیرد و برای اولین بار برنامه رصد و پایش برای آنها طراحی و عملیاتی شده است.

تقسیم بندی کشورها به سه گروه بر مبنای Risk based categorization inspection system  صورت پذیرفته به نحوی که بعد از اجرای این پروتکل ها محموله های وارداتی از کشورهای گروه یک نسبت به زمانی که نیرو اعزام می شد بمراتب از هر نظر بهتر انجام می پذیرد.

خیلی از کشورهایی که سازمان دامپزشکی کشور از بیش از ده سال قبل برای واردات گوشت قرمز تایید کرده است بر اساس شرایط کشور و مبنای مدیریت مخاطرات صورت پذیرفته است.

در رابطه با نشانه گذاری محموله های وارداتی، مرجع ذیصلاح کشور صادر کننده و وارد کننده مسئول سلامت محموله می باشند و سازمان دامپزشکی کشور در مبادی ورودی و در زمان عرضه تا مصرف در صورتی که عدم انطباق را در برنامه رصد و پایش خود پیدا کند بعنوان ناظر ورود، و برخوردهای لازم از Recal  گرفته و حتی معدوم سازی را عملیاتی می کند و کشور و کشتارگاه مبداء را نیز در فهرست سیاه قرار خواهد داد و در این زمینه دستورالعمل رصد و پایش با استفاده از اسناد بالادستی بین المللی ، نقطه نظرات استان ها و پس از طی کل مراحل ابلاغ و در حال اجرا می باشد و به همین خاطر است بر نشانه محموله بایستی قید گردد Importer is liable for product safety  و این امری کاملا درست و مرسوم در دنیا می باشد کافی است به دستورالعمل های جدید دنیا رجوع شود در هیچ کشوری مسئولیت عدم انطباق بعهده مرجع ذیصلاح کشور وارد کننده نمی باشد.

در خصوص زمان تولید تا زمان بارگیری قبلا بدون هیچ مصداق بهداشتی و صرفا بر اساس یک فرآیند تجاری که در سازمان دامپزشکی کشور هم مصطلح شده بود قید می شد که پس از تولید محموله ظرف مدت 60 روز بایستی بارگیری و حمل شود که بدلیل مشکلات انتقال پول و تصمیماتی که در رده های بالای ممکلت برای مدیریت اقتصادی کشور صورت پذیرفت تغییراتی در این زمینه ها اتخاذ گردید. در گذشته محموله های وارداتی در زمان ترخیص بایستی حداقل 60 درصد عمر ماندگاری داشته باشند که بدلایل تحریم این موضوعات هم تغییر کرد و هیچ مشکلی از دیدگاه بهداشتی برای این موارد وجود ندارد.

در رابطه با پروتکل بهداشتی فی مابین سازمان دامپزشکی کشور ایران و مرجع ذیصلاح کشور برزیل که عمده صادر کننده گوشت گاو در سطح دنیا و جمهوری اسلامی ایران می باشد نیز ما بدون داشتن پروتکل بهداشتی از کشور برزیل سالیان متمادی از این کشور گوشت وارد می کردیم و نیروهای ناظر اعزامی ما هیچ ارتباطی با مرجع ذیصلاح کشور برزیل در زمان ماموریت نداشتند و حتی در سطح کاغذ هم به مرجع ذیصلاح برزیل معرفی نمی شدند.

علت نبود پروتکل بهداشتی بین ایران و برزیل هم خود داستانی طولانی دارد ولی از بیش از یک سال قبل سازمان دامپزشکی کشور با مرجع ذیصلاح کشور برزیل از مسیر وزارت امورخارجه وارد مذاکره شد و پس از طی مراحل مختلف و تصمیمات کمیته تخصصی دفاتر 1- دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، 2- دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و سلامت مواد غذایی3- دفتر قرنطینه و امنیت زیستی 4- دفتر سازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل، پروتکل بهداشتی فی مابین رد و بدل و نهایی گردید و از مسیر وزارت امور خارجه بطور رسمی مبادله گردید.

در رابطه با پروتکل بهداشتی با برزیل چند نکته ضروری است یادآوری شود در مذاکرات دو جانبه همیشه بایستی بر اساس اسناد بالا دستی بهداشتی بین المللی (کتب کد سازمان جهانی بهداشت دام، قانون بین المللی غذا یا کدکس الیمانتاریوس و مصوبات شورایی احادیه اروپا) و وضعیت بهداشتی کشورهای طرف مذاکره وارد مذاکره شد و اینطور نیست که ما هر چه بخواهیم آنها قبول کنند اصولا ما متقاضی بودیم و هستیم و انشالله در آینده به جایی برسیم که نیازی به واردات گوشت قرمز نداشته باشیم برای تدوین پروتکل موارد متعددی وجود دارد از جمله بیماری جنون گاوی که کشور ها از نظر وضعیت بیماری جنون گاوی به سه دسته تقسیم می شوند.

کشورهای با وضعیت بیماری جنون گاوی قابل اغماض (Negligible) که در این کشورها چیزی بنام بافت مخاطره آمیز خاص (SRM) مرتبط با جنون گاوی وجود ندارد و مبحثی بنام بهداشت و محدویت سن وجود ندارد؛ کشور برزیل در این گروه قرار دارد و سند ارزیابی میدانی انجام گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت دام بر روی وب سایت سازمان جهانی بهداشت منتشر شده و قابل دسترس می باشد و تنها مرجع ذیصلاح برای این موضوع سازمان جهانی بهداشت دام می باشد و لاغیر. در پروتکل میادله شده حداکثر سن شش دندانه می باشد، یعنی سن بین 30 تا 42 ماهه.

کشورهای با وضعیت کنترل شده جنون گاوی مثل اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در رابطه با سن دام کشتاری و بر خورد با بافت های مخاطره آمیز خاص (SRM) ملاحظاتی و محدودیت هایی وجود دارد و بایستی رعایت شود.

کشورهایی که جنون گاوی در آنها کنترل نشده است و هیچ برنامه ایی برای رصد و پایش و اقدام متعاقب برخورد وجود ندارد مثل کشور ما که حتی اجازه صادرات روده گاوی به ما هم نمی دهند و ملاحظاتی سخت و جدی برای تجارت با این کشورها برای تجارت دام زنده و فرآورده های آنها وجود دارد، امیدواریم بتوانیم در آینده ی نزدیک چند ساله برنامه ملی بیماری جنون گاوی را در کشور طراحی و عملیاتی کنیم.

کشور برزیل دارای برنامه ملی کنترل باقیمانده ها[1] برای گوشت گاو از مزرعه تا کشتارگاه متناسب با مصوبه شورایی اتحادیه اروپا بشماره 96/23/ec  دارد و ما هنوز چنین برنامه ای را صرفا برای میگوی پرورشی آنهم با کمک آزمایشگاههای اروپا داریم و برای هیچ محصول و فرآورده مرتبط با دامپزشکی در حال حاضر چنین برنامه ای نداریم و از سال گذشته برنامه ریزی شده است که در صورت اعتبار بخشی آزمایشگاههای کشور وارد این مسیر بشویم تا شاید در ده سال آینده بتوانیم آن را بطور رسمی و بین المللی عملیاتی کنیم.

در رابطه با جنس دام نیز نکته قابل توجه اینست که گله های چند هزار تایی پرورش یافته در مرتع که صرفا برای کشتار پرورش داده می شوند دارای درصدی جنس ماده می باشند که برای زادآوری از آنها استفاده نمی شود و هیچ تفاوتی با جنس نر ندارند بعضا در کشورها بخاطر ترد بودن و ذائقه صرفا جنس ماده پرواری کشتار و خریداری می کنند و هیچ منعی از نظر بهداشتی برای دام های پروار شده جنس ماده وجود ندارد.

گاو از نظر طبقه بندی به سه دسته تقسیم می شود و این سه دسته عبارتند از کشتاری (Slaughter) پرواری (Feeder) و مولد (Breeder) و هیچ جای دنیا دام مولد را برای کشتار به کشتارگاه نمی فرستند. در واحدهای صنعتی دامهای مولد سالانه بین 20 تا 30 درصد بنا به دلایل سخت زایی، مشکلات پستانی و ویژگی های نامناسب حذف و دامهای مولد دارای ویژگی های مطلوب جایگزین می شوند . دامهای حذفی واحدهای داشتی در هیچ کشوری در دنیا برای صادرات کشتار نمی شوند و در کشور برزیل صادرات دام مولد حذفی کشتاری هم ممنوع می باشد و در کشور ما هم همینطور هست . این دامهای مولد حذفی کشتار و به مصرف داخلی می رسند در کشورهای صادر کننده صادرات دامهای حذفی مولد ممنوع و صرفا برای مصرف داخلی کشتار می شوند ضمنا قیمت گوشت می تواند تابعی از عوامل مختلف باشد از گوشت کیلویی 40 پوند تا گوشت 8 پوندی در کشوری مثل انگلستان قابل عرضه می باشد. اصولا برای کشورهای گروه قابل اغماض محدودیتی برای سن این دامها وجود ندارد

در رابطه با گزارش وزارت امور خارجه که قاعدتا بایستی نامه محرمانه تلقی گردد، اینکه چه شخصی با چه هدفی اقدام به انتشار این نامه محرمانه کرده، ذکر چند نکته را ضروری می دانیم.

(به گزارش خبرگزاری تسنیم در نامه مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران به دکتر علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و فتحی مدیرکل امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی با موضوع «اصلاح ضوابط بهداشتی ایران در مورد سن کشتار دام در برزیل» عنوان محرمانه درج نشده و تصویر این نامه نزد این خبرگزاری موجود است.)

نشست هایی که در این زمینه توسط سفارت ما در کشور برزیل با طرف برزیلی صورت پذیرفته به سازمان دامپزشکی کشور منتقل شده و تمامی موضوعات مبادله شده مد نظر سازمان دامپزشکی کشور بوده و طرف برزیلی بعنوان اعتراض در رابطه با محدویت سنی مطرح کرده که دامپزشکی ایران دامهای با حداکثر 4 داندان را مطرح کرده که غیر بهداشتی و غیر مصداقی می باشد و از سفیر ما خواسته بود که این موضوع مد نظر سازمان دامپزشکی کشور قرار گیرد. شایان ذکر است مکاتبات وزارت امورخارجه نباسیتی توسط عده ای ناآگاه ابزار انتقام گیری ها و برای اغراض شخصی مورد استفاده ابزاری قرار گیرد. پروتکل بهداشتی دامپزشکی با اطلاع و هماهنگی وزارت امورخارجه صورت پذیرفته و جا دارد از تلاش ها و پیگیری های مجدانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل تقدیر و تشکر کرد.

در رابطه با اقدام متعاقب عدم انطباق محموله های وارداتی ذکر این نکته ضروری می باشد که واردات گوشت تازه (باصطلاح گوشت گرم) با توجه به محدودیت زمانی عمر ماندگاری نوع نمونه برداری و برخورد بصورتی می باشد که فرصت با توجه به محدودیت عمر ماندگاری برای انتظار نتایج آزمایشگاهی باقی نمی ماند و بصورت تصادفی از هر پنج محموله تصادفی نمونه برداری و در صورت عدم انطباق مطابق جدول بر خورد می شود.

در داخل کشورما نیز تایید و عرضه محموله های گوشت گاو و گوسفند و بز و گاومبش و طیور صرفا براساس پروتکل های بازرسی کشتارگاهی صورت می پذیرد بر اساس نتایج آزمایشگاهی صورت نمی پذیرد.

در کشورهای توسعه یافته که دارای برنامه GHP در کشتارگاههای دام خود می باشند بصورت ادواری در کشتارگاه بر اساس مقررات شورای بشماره 2073/2005/ec  نمونه برداری و نتایج آزمایشگاهی ملاک برای بهبود فرآیند کشتار مورد استفاده قرار می گیرند . توصیه می گردد کل سند تحت عنوان رصد و پایش رخدادهای بهداشتی برای واردات گوشت تازه که بر روی وب سایت سازمان دامپزشکی کشور قابل دسترس می باشد را مطالعه نمایید و این سند در یک فرآیند علمی، دقیقی و کارشناسی و برمبنای اسناد بین المللی از جمله مصوبات شورایی اتحادیه اروپا تهیه شده است و جزو افتخارات دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و سازمان دامپزشکی کشور می باشد.

انتشار این جدول بدون توجه به اصل سند به تنهایی ممکن است ایجاد شائبه در نزد افکار عمومی کند که بر اساس تصمیات سطح بالای کشور با افرادی که دانسته و یا نادانسته باعث تشویش اذهان عمومی می شوند بایستی بطور جد برخوردی قاطع و جدی صورت پذیرد پبشنهاد می گردد کل سند مطالعه گردد، سندی که بسیار سختگیرانه تر از حتی کشورهای اروپایی طراحی و عملیاتی شده است.

در رابطه با سالمونلا چند نکته لازم به یادآوری می باشد. تا اردیبهشت سال 1397 در ایران متاسفانه برنامه ای بنام برنامه ملی کاهش کنترل سالمونلا در وجود نداشته و بر اساس جدول صفحه 10 دستورالعمل اجرایی نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی اقداماتی انجام می گرفته که نه مصداق در سطح دنیا داشته و نه رفرانس.

در راستای اجرای این مهم پس از فراخوان اردیبشهت سال 1397 و تشکیل کمیته ملی مشورتی کنترل سالمونلا کشور با استفده از اساتید برتر دانشگاههای کشور و برگزاری دوره آموزشی بین المللی در سازمان برنامه ملی کاهش سالمونلا طراحی و ابلاغ گردیده که امیدوارم در قالب این برنامه میزان آلودگی گوشت مرغ، گوشت قرمز ما در طی یک دوره زمانی 5 تا 10 ساله از وضعیت غیر قابل قبول فعلی به سطح زیر بیست درصد برسد و بتوانیم ضمن ارتقاء سلامت مواد غذایی دسترسی محصولات ایرانی به بازارهای منطقه اوراسیا را فراهم کنیم.

در رابطه سازمان پدافند غیر عامل رابطه تنگاتنگی بین این سازمان و سازمان پدافند غیر عامل در رابطه سلامت موارد غذایی و رصد و پایش و پیشگیری کنترل و مهار رخدادهای بهداشتی وجود داشته و دارد و ضمن احترام به تمامی هشدارهای پدافند غیر عامل رفتارهای این سازمان تخصصی، پدافندی، مصداق و رفرانس محور بوده و افتخار آن داریم که خود را همراه و سرباز پدافند غیر عامل کشور جمهوری اسلامی ایران می دانیم.»

 

انتشار یافته: ۱۴۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
22
7
نهادهای نظارتی اعزام کارمندان دولت بدون رعایت اصل تخصص و به عنوان پاداش را خلاف قانون می دانند و گرنه استفاده از مسئولین فنی بهداشتی مجرب بخش خصوصی به هزینه وارد کننده مشکل قانونی ندارد و اقدامی فنی در جهت ارتقاء سطح سلامت محصول وارداتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
شما بیایید نقش انجمن واردکنندگان را بررسی کنید جواب خیلی از سوالاتتان را براحتی پیدا میکنید انجمن نقش اساسی در حذف ناظر دارد ...................... این انجمن که بخش خصوصی است چرا در همه زمینه های حاکمیتی سازمان دامپزشکی ........................... باید دخیل باشد
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
همکار عزیز الان بحث خصوصی و دولتی نیست الان اعلام کردن کلا بازرس نیاز نیست.
حضرات وارد کننده اولا نمیخوان پول بازرس بدهند ثانیا میخواهند گوشت درجه چندم وارد کنند و پول گوشت درجه یک را از مردم بگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
باز سر و کله بخش خصوصی تو دعوا پیدا شد،آخه شما رو چه به کار حاکمیتی،من نمی گم تموم عالم میگن، کار نظارت عالیه قابل واگذاری نیست ولی بازرسی بهداشتی چرا،که اونم تو برزیل دامپزشک هاش از شما هم بهتر انجام میدن
ناشناس
| Finland |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
ظاهرا" فقط در این مورد خاص واردات گوشت ،لازم است مانند بقیه دنیا باشیم . در باب بقیه موارد بسیار مهمتر دامپزشکی نیازی به نگاه علمی و به روز نیست !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
4
12
امیدوارم در قالب این برنامه میزان آلودگی گوشت مرغ،
امیدوارم یعنی یک فرد این نامه را نوشته نه سازمان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
عالیه
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
4
34
جناب آقای دکتر ماکنعلی عزیز تنها تایید خواسته های وزیر جهاد کشاورزی ان هم با این وضعیت وزارت خانه نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
اینکه ما ترانزیت دام رو موافقت کنیم چون ترکیه کشور پاکی از بیماری هست و اینکه اجازه واردات گوشت بدون ناظر از هر کشوری را بدهیم چون کشورها قوانین دامپزشکی را رعایت می کنند منطق محکمی نیست. منشاء قوانین ماندگار خوب در سازمان باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
همکار محترم دولتی ؛ اگر به تعاملات بهداشتی بین کشورها اعتقاد دارید می توانید لطفا" مکانیسمی را ارائه دهید که ما هیچ همکاری باسایر کشورها نداشته باشیم و آنها تماما" خواسته های مار را بپذیرند.اینکه چگونه دامهای مولد ورودی به کشور را بدون ترانزیت از سایر همسایگان وارد کشور کنیم؟
همکار فعال در بخش نظارت بهداشتی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
34
14
پاسخ سازمان دامپزشکی کاملا صحیح و مبتنی بر اصول معتبر علمی است. اعزام ناظر بهداشتی مقیم به هزینه نظارت شونده ،عملا تاثیری در فرآیند نظارت نداشته و صرفا به عنوان کمک مالی به همکاران اعزامی به آن توجه شده است. در سیستم نظارت قبلی، همواره در بحث گوشتهای آلوده ،سازمان دامپزشکی در جایگاه متهم بود چون ناظر مقیم اعزامی ،محموله ها را تایید کرده بود. پرونده های سالهای قبل را که هنوز در دادگاهها در حال رسیدگی است تنها یک معضل از گرفتاریهای متعدد روش نظارت با حضور ناظر مقیم است. اینکه گفته میشود نفوذ بخش خصوصی و شرکتها و منافع آنها موجب تغییر روش نظارت شده نیز مبنای تجربی و مصداق عینی ندارد که حضور ناظر( با آن کیفیت و نحوه پرداخت حق ماموریت توسط شرکتها ) مانع از کار شرکت ها شده باشد. به نظر میرسد برخی از جوسازی ها تنها بخاطر ناراحتی از عدم اعزام همکاران و قطع منافع مادی ناشی از ان ( حق ماموریت و ویکند و....)ناشی میشود. قانونا شرکت وارد کننده در هر حال مسئولیت و پاسخگویی در مورد سلامت محموله وارداتی را برعهده دارد و در موارد بروز اشکال، سازمان در جایگاه شاکی ( و نه متهم که تا کنون بوده) از حقوق مصرف کننده دفاع کرده و شرکت متخلف با مجازات قانونی و جبران خسارت روبرو خواهد بود.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
دقیقا همکار محترم درست ومنطقی میگن. چندسال پیش بود که سازمان خسارت هنگفتی رو درمورد همین گوشت‌ها مجبور شد بپردازه.نظارتهایی که هیچ فایده ای نداره والان درهیچ کجای دنیا مرسوم نیست. دوستان خیلی دراین مورد مانور میدن بنظرمیاد دغدغه شان بیشترهمون حق ماموریت وویکند هست تا چیزه دیگری.دوستان لطفا اینقدر جوسازی های بیخوددرزمینه غیربهداشتی بودن گوشت‌هاواینکه باورمون بشه دوستانی که این همه نگرانند، دغدغه شان بهداشت جامعه هست چون پذیرفتن وباور کردن چنین موضوعی بیشتر شبیه یه ظنز تلخ هست تا واقعیت
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
همکار گرامی میشه لطف کنید و بفرمایید وقتی گوشت وارد مملکت شد با چه آزمایشی میخواهید تشخیص دهید سن دام در هنگام کشتار چقدر بوده؟
حضرتعالی که کارشناس واحد نظارت هستید حتما اطلاع دارید که در کشورهایی مثل برزیل قیمت گوشت استحصالی از دام جوان بسیار گرانتر از دام ماده حذفی و دام مسن است.
پس اگر واردکننده محترم بخواهد گوشت درجه چندم را وارد کند و بنام گوشت درجه یک به مردم قالب کند چطور میتوان فهمید؟
مطمئنا تمام کشورهای صادر کننده هم صرفا به فکر منافع خودشان هستند و دلشان بحال ما نسوخته.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
21
17
خلاصه ی مطلب:
1. دامپزشکی ما خیلی ضعیف تر از دامپزشکی کشورهایی است که از آن ها گوشت وارد می کنیم، پس به نظارت بهداشتی آن ها اعتماد کنیم.

2. نهادهای بالادستی در توافقات بین المللی این تصمیم ها را گرفته اند و ما مجبوریم تن بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
اصلا این طور نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
ضعف و قدرت مطرح نیست مهم کارایی سیستم دامپزشکی یک کشور است و برنامه های تضمین سلامت مواد غذایی است نمی توانیم منکر نضمین سلامت مواد غذایی در سطح کشورهای اروپایی و کشورهایی مثل نیوزلند و استرالیا باشیم
نهادهای بالادستی به فرایندهای تخصصی بالادستی اعتقاد دارند نه به شیوه های غلط من درآوردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
5
32
من ابتدا به نویسنده این .............. خسته نباشید عرض می کنم اما بعد:
بدون غرض عرض می کنم:
آیا ایران جزء کشورهای جهان نیست؟
آیا ایران دارای حق غنی سازی اوارانیوم نیست؟
آیا ایران عضوی از سازمان بین المللی انرژی اتمی نیست؟
آیا NPT و پروتکل الحاقی را نپذیرفته؟
پس این همه بازرس و دوربین آنلاین و تحریم و تهدید و هزار کوفت و زهرمار دیگر که به سر ملت می آید برای چیست؟؟؟؟
برای این است که آژانس میگوید پروتکل و امضا کاغذ است در عمل باید فاتحه نیروگاه اراک را بخوانید!!!!
امروز با دهه های قبل فرق کرده یعنی چه؟!
آیا بیماری مشترک انسان و دام که قابلیت انتقال بوسیله گوشت را دارد مصداق بارز بیوتروریسم نیست؟
این که خطر بالفعل است بمب اتم خطرش بالقوه و تازه بمب اتم درست کردنش کلی زمان میبره!
نحن ابناءالدلیل
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
شما دوست عزیر ظاهرا به سازمان های بین المللی بهداشت و سلامت مواد غذایی اعتقاد ندارید شما لطف کنید مثالی از بیوتروریسم و صادرات آن از طریق گوشت فرمز بیاورید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
مهم اینه که پروتکل ضمانت اجرا میخواهد و آن حضور بازرس است
بیوتروریسم هم حتما نباید با کیست هیداتیک و سارکوسیست باشد باقیمانده دارو و ... در دراز مدت می تواند به ترور یک ملت بیانجامد
بسیاری از بزرگان عالم سیاست با همین فلزات سنگین در غذا و .... از دور خارج شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
10
شما نوشتید و ما هم باور کردیم!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
11
4
فکر کنم کج دار و مریض صحیح است نه مریز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
فکرت رو برای خودت نگه دار.یعنی ظرف رو کج نگه دار ولی اجازه ریختن محتویات را نده.حتما شما هم از عدم اعزام ناراحتی رفیق!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
همان مریز است که کج شده ولی می ریزه اونهم تو سر مردم بیچاره ای که به نهاد های نظارتی اعتماد دارند
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
18
>
علیرغم اینکه به نکات مطرح شده در این نامه نقد دارم و نقد علمی هم دارم ولی با این قسمت که در بالا کپی کردم واقعا مخالفم چون بنده در زمان اعزام به برزیل در کشتارگاهی کار میکردم که به 15 کشور مختلف دنیا صادرات انواع محصولات را داشت و به عینه مشاهده کردم که گاوهای ماده حذفی برای صادرات به کشورهایی مثل مصر و هنک کنگ و امارات و ... کشتار میشدند و فقط برای ایران گوساله های نر پرواری 4 داندان کشتار میشد آن هم به دلیل حضور بازرس مقیم که شخصا گوساله ها را دستچین میکرد.
کل این نامه که به قلم و ادبیات آشنای دکتر ماکنعلی نگارش شده است دو نکته را مطرح میکند:
1. دامپزشکی ما خیلی ضعیف تر از دامپزشکی کشورهایی است که از آن ها گوشت وارد می کنیم، پس به نظارت بهداشتی آن ها اعتماد کنیم.

2. نهادهای بالادستی در توافقات بین المللی این تصمیم ها را گرفته اند و ما مجبوریم تن بدیم
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
28
من تو شرکت وارد کننده کار میکنم خلاصه بگم اگر ناظر مقیم حذف بشه باید فاتحه سلامت را خواند. اینکه فلان کشور پروتکل امضا کرده و باید گوشت سالم بفرسته در حد جوک و خنده و روی کاغذ خوبه در عمل هر آشغالی رو میفرستن بعد شما چند درصد از گوشت را آزمایش می کنید و حکم بر سلامت کل میدین الان اینجور نظر دادن منسوخ شده تو دنیا که از هر تریلی 20 تنی چند تا نمونه بگیری و اگه مشکل نداشت بگی کل تریلی مورد تایید است.به عنوان شخصی که هیچ نفعی از اعزام ندارم با اطمینان میگم کار اشتباهی است و ضرر آن زمانی معلوم می شود که دیگر کار از کار گذشته. مگر اینهمه جنس و لوازم یدکی خودرو که هر روز جان صدها نفر را میگیره بدون کنترل وارد کشور میشه؟ چرا کسی نظارتی نداره اونجا که یه وزارتخانه بنام صنعت و معدن و تجارت نظارت میکنه جنس بنجول درجه چند وارد میشه اینجا که سازمان دامپزشکی میخواد نظارت کنه که واویلا. تو کشورهای اطرافمون تمام اون تاییدیه ها را با چند دلار میشه خرید نمونش را تو کشور قزاقستان داشتیم که اصلا نمونه نگرفتند و با چند صد دلار تمام تاییده ها را دادند. کجای کار هستین یا واقعا در جریان نیستید که این خودش جرم بزرگیه و اگه در جریان هستین ........... که وا مصیبتا اگه مجبورین ......... که واویلا. لطفا یه کم به وجدانتون رجوع کنید و همه چیز رو روی کاغذ مثبت ارزیابی نکنید واقعیت چیز دیگه ای هست به فکر سلامت مردم باشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
خلاصه بگم ، زیر دست (سازمان دامپزشکی) توان نه گفتن به بالادست (جهاد) را ندارد
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
واقعا درسته،
هزاران تن گوشت توی گمرک ورودی منتظر ترحیص هستند و یک نمونه برداشته بشه بره آزمایشگاه و چند تا آیتم کلی را اندازه گیری کنه کجا میتونه جایگزین نظارت مستقیم دکتر دامپزشک ناظر در کشتارگاه و شرکت تولیدی بشه؟!
سرویس بهداشتی کشور مبدا دلش برای ما نسوخته،
حقوقش را از کارفرمای ا نجا میگیره.
ما که اونجا بودیم به چشم دیدیم بارها شده از محموله ای که همه امضاها و مهرهای کنترل کیفیت و ... را داشته کلی نقص پیدا شده و اجازه بارگیری به ایران داده نشده! حالا چطور میخوان تو گمرک تشخیص بدن؟!
خدا به مصرف کننده رحم کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
شما وارد کننده می توانید گوشت Veal بخری می توانی هر نوع گوشتی از نظر کیفیت بخری و مسئول کیفیت بعهده خود شماست دامپزشکی صرفا به مسائل بهداشتی ورود می کند مگر در کشور ما همه دامهای کشتاری نر و جوان هستند ؟ مگر در کشور ما گاو 5 و 6 ساله کشتار و عرضه نمی شود ؟ ضمنا شما می توانید دامپزشک بخش خصوصی هر تعداد دوست داری برای نظارت قرارداد خودت بفرستی کسی جلوی شما را نمی گیرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
3
مریز نه مریض درسته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
10
آره ............ خیلی حرفه ای شده. قبلا سالمونلا معدوم میشد ولی حالا سالم سازی میشه. خیییییلی خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
کجای دنیا سالمونلا معدوم می کنند؟ کدام دستورالعمل گفته سالمونلا باید معدوم بشود در کشورهایی که میزان آلودگی زیر 2 درصد است سالم سازی می کنند در کشور ما که تازه مشخص شده میزان آلودگی بیش از 50 درصد است باید 100 ها کوره لاشه سوز نصب کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
شجاعت و تحمل را بایست مسئولین سازمان داشته باشند که صدای مخالف و منتقد را بشنوند وتحمل کنند و به واقع چنین نخواهد بود و کسی بر نخواهد تابید ولیکن معروف است که می گویند ببین چه گفت نبین که گفت
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
20
سلام.این متن نشان دهنده توان علمی کارشناسان ماست ،بی شک کارشناسان مجرب با این قوانین آشنا هستند ،در برزیل زمانی که مدیر کشتارگاه تمام تیرهاش به سنگ خورده بود و حتی برای جابه جایی ما اقدام کرد و نتیجه نگرفت ،یک روز با ناراحتی و عصبانیت تمام ،گفت آقای دکتر شما که اینقدر به ما سخت می گیرید ،چرا وضعیت بهداشتی کشتارگاه های خود را سر و سامان و اصلاح نمی کنید ،ما از وضعیت بهداشتی کشتارگاه های شما اطلاع داریم ،شما هنوز کشتارگاهتان مجز به بازرسی پیش از کشتار نیستند که شما مدت زمان واکسیناسیون تب برفکی ما را چک می کنید و یا شما هنوز سالن پیش سرد ندارید که لاشه های ما را در پیش سرد تایید نمی کنید.
مثل اینکه تانکر آب سردی روی ما خالی کردید،ایشان با صحبتهای که خودم هم قبول نداشتم ،توجیه کردم.
اما ای کاش می توانستم به ایشان عرض کنم ،کارشناسان ما توان علمی و دانش فنی لازم را دارند ،اما در مدیریت هیچ سهمی ندارند و اصل شایسته سالاری فقط یک حرف مفت در کشور ماست.
ای کاش می توانستم بگویم که وزیر جهاد کشاورزی ما یک مهندس عمران است و ما زیر نظر ایشان کار می کنیم .
آی کاش می توانستم بگویم در کشور ما درمان مقدم بر پیشگیری است و اعتبارات درمان در کشور ما چندین برای پیشگیری است.
ای کاش می توانستم بگویم برای دولتمردان ما ،فقط مردم و سلامت آنها فقط در زمان انتخابات مهم است و لا غیر .
ای کاش می توانستم بگویم در کشور ما مدیران نه بر اساس شایستگی بلکه براساس رابطه و رانت انتخاب می شوند.
و هزاران ای کاش دیگر .
اما در خصوص مطلب نوشته شده ،
۱_ سازمان وقتی که هنوز زیر ساخت های ضروری را تدارک ندیده چگونه این دستورالعمل ها و قوانین را اجرا خواهد کرد،بیشتر شبیه کسی است که هنوز خانه ای بنا نکرده به فکر دکوراسیون داخلی آن است.
۲_ ایا مقدم بر این دستورالعمل ها ،نبایستی ما اول وضعیت بهداشتی کشتارگاه ها ی خودمان را اصلاح کنیم و بفکر سلامت هر چه بیشتر تولید داخلی باشیم با گوشتهای وارداتی
۳_ چه سری در این واردات هست ،که مسولین ما عاشق سینه چاک واردات هستند و کلی وقت صرف توجیه کردن و ماله کشیدن اشتباهات خود هستند.
۴ _ ......چون اطمینان ندارم که حکیم نامهربان سانسور نکند ،زحمت نوشتن خود را زیاد نمی کنم.

در پایان ای کاش و هزاران ای کاش ،سازمان دامپزشکی در خصوص مشکلات ساده و ابتدای کشور اینگونه واکنش نشان دهد .
دوستان فراموش نکنید ،ما فقط وارد کننده هستیم ،تمام این قوانین و دستورالعمل ها برای تسهیل صادرات به کشور ماست ،اگر ما صادر کننده بودیم ،باز هم جای شکرش باقی بود.

برای تنویر افکار عمومی ،در مبادی ورودی از صفر تا صد نظارت ها بهداشتی ،با ذکر محل و آزمایشگاه مرجع و لیست آزمایشات صورت گرفته و حتی نحو و محل نمونه برداری از محموله های وارداتی را لطفا شفاف و روشن اطلاع رسانی کنید ،فراموش نکنید دانستن حق مصرف کننده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
ایکاش همه شهامت آقای دکتر قیصر بیگی را داشتند اسم خودشان را می نوشتند صرفنظر از ادبیاتی که بکار می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
و ايكاش شما بيانيه خود را به عنوان بيانيه سازمان دامپزشكي منتشر نميكرديد و اجازه تضارب آراء را مي داديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
3
"در رابطه با سالمونلا چند نکته لازم به یادآوری می باشد. تا اردیبهشت سال 1397 در ایران ... بر اساس جدول صفحه 10 دستورالعمل اجرایی نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی اقداماتی انجام می گرفته که نه مصداق در سطح دنیا داشته و نه رفرانس."
فقط کافی است به استاندارد های ملی ایران و ضوابط وزارت بهداشت نگاهی بیاندازیم
متوجه صحت آن دستورالعمل ها و سفارشی بودن ضوابط جدید و مغایرت آن با ضوابط این سازمان ها و البته اتحادیه اروپا می شویم.
برای دادن مجوز مصرف به گوشت و مرغ آلوده به سالمونلا به فکر پاسخ محکمه پسندتری باید بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
شما لطف کنید بفرمائید کجای دنیا محموله سالمونلا معدوم می ‌کنند اگر پیدا کردی کشوری که معدوم می کند راهکاری برای معدوم سازی سالی یک میلیون تن گوشت مرغ کشور را بیان کنید شما خبر دارید که چند درصد مادرهای گوشتی آلوده هستند؟ شما اطلاع دارید که ما تا حالا برنامه کنترل سالمونلا نداشتیم ؟ شما اطلاع دارید ما هیچ برنامه ای نداشته ایم ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
آقای محترم
نه وزارت بهداشت نه سازمان دامپزشکی کشور تا سال 1397 برنامه ای برای سالمونلا نداشته اند
هیچ کجای دنیا برنامه ای برای معدوم سازی وجو ندارد
حتی در سختگیرانه ترین استاندارد های دنیا هیچ محموله ای را معدوم نمی کنند شما فرض کنید دانشمند عالم و سالم و ذوب در همه چیز اسناد ارائه بفرمایید شما از 10 واحد مرغ فروشی نمونه برداری کنید مطمن باشید بیش از 50 درصد آلودگی سالمونلا دارند شما انشالله قاضی شما انشالله همه چیز فقط مرحمت فرمایید ارائه طریق بفرمایید برای عرضه هزاران تن مرغ سالمونلایی راهکار چبست؟ شما بفرمایید در دانمارک و نیوزلند و کشورهای دارای دامپزشکی توانمند با سالمونلا چکار می کنند
ضمنا نگران محکمه و اعدام نیروهای سازمان نباشید
شما به فکر آخرت خود باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
8
................... ،ما که از درون سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی خبر داریم شما بهتر بود میرفتید حکم دیوان را نقض و باطل میکردید سازمان دامپزشکی در این کار تبحر خاصی دارد ................. شما برخی واردکنندگان از خدا بیخبر را بهتر از هر کسی می شناسید هیچ کس منکر انتفاع اندک دامپزشک دولتی از این رهگذر نظارت جانفرسا باشد باشد ولی شما سناریو را طور دیگری تعریف نمودید چراکه همین دامپزشکان موی دماغ افراد سود جو و بعضا متخلف بودند که جنبه پیشگیرانه نیز داشت که به دست توانای شما این مزاحمت رفع شد. قمار بهداشت عمومی ،بازی خطرناکی خواهد بود که تاوان آن را وزارت امور خارجه نخواهد پرداخت وانگهی نهادهای نظارتی در گذشته هم تلاش های ........ای جهت جلوگیری از اعزامها انجام داده و موفق نبوده اند در واقع تا همین الان هم سازمان تخلف کرده که بر خلاف حکم دیوان دستور عدم اعزام صادر نموده است امیدوارم دستگاه های نظارتی دلسوز و بی غرض وارد موصوع شوند صمنا بابت اینکه نتوانستم در این متن کلمات انگلیسی ......... کنم از خوانندگان عذرخواهی میکنم چرا که آنرا نشانه سواد بالا نمیدانم و سعی کردم قابل فهم صحبت نمایم حکیم دلسوز شجاع باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
10
................ آیا میدانید با نامه شما گاوهای ماده 4تا 5 ساله کشتارشده و به اسم گوشت گوساله به خورد مردم میدهید ؟ ایا تعریف گوساله میدانید چیست؟آیا تفاوت گوشت گوساله با ماده گاو رامیدانید؟ آیا تفاوت قیمت گوشت ماده گاو و گوشت گوساله به نفع چه کسانی است وارد کننده که ارز را برای گوشت گوساله میگیرد و گوشت ماده گاو وارد میکند یا مصرف کننده بی نوا که از همه جا بی خبر است
ساعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
3
ماشالله ............... هم چه دل پری داره از همکارهای دامپزشکش.
ناشناس
|
Czechia
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
4
10
..................... جوابیه ناشیانه ایی را برایتان تهیه کرده اند آیا بر واردات گاوهای مبتلا به سل از قزاقستان هم سرپوش میگذارید در حالیکه گواهی صادره قزاق چیز دیگری بود شما به چه کسی خدمت میکنید وارد کنندگان یا مردم کشور خودتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
اتفاقا این گاوها با حضور ناظر در کشور صادر کننده وارد شده بودند
حسین ۱۰۱
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
13
همه کارشناسان بویژه دامپزشکان دارای تجربه بازرسی کشتارگاه و نظارت فنی بهداشتی مراکز بسته بندی‌گوشت به خوبی میدانند که نظارت در مقصد هیچگاه نمیتواند کارایی نظارت در واحد تولید کننده را داشته باشد! چرا که بسیاری از تخلفات صرفا با حضور ناظر بهداشتی قابل جلوگیری است.
حذف اعزام دامپزشک به برزیل کار اشتباهی بود که انشااله قبل از اینکه آثار و خسارات آنرا مردم مصرف کننده متحمل شوند مورد بازبینی قرار گیرد. انشااله آقای مهندس حجتی از مشاوره دلسوزان بهرمند گردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
1
اصطلاح کج دار و مریز یا به صورتی که بیشتر مردم فهم می کنند و می نویسند «کج دار و مریض» از جمله اصطلاحاتی است که توسط مردم به اشتباه به کار می رود.

شاعر در این خصوص می گوید:

رفتم به سر تربت شمس تبریز
دیدم دوهزار زنگیان خونریز

هر یک به زبان حال با من می گفت
جامی که به دست توست کج دار و مریز
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
9
باسلام وقتی در جلسه همکاران قرنطینه در سازمان دامپزشکی ........... برای اعزام دامپزشکان جهت نظارت بهداشتی (نه تور) منت بر سرشان می گذارند انتظاری بالاتر از این متن و نویسنده آن نمی رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
4
پروتکل های بهداشتی جای خود را دارد بحث بازار و خرید و فروش جای خود شما می توانید در قالب پروتکل بهداشتی هر نوع گوشتی را بخرید اینجوری نیست که چون گوشت کشور برزیل سالم است ما باید دامهای ماده و پیر را خریداری کنیم من میخوام پول بدم میگم گوشت رو با این شرایط می خوام اگه قراره چون سلامت دامهای برزیلی مورد تایید است پس گوشت قلوهگاه رو هم بخریم یا مثلا از فلان کشور اروپایی بریم گوشت خوک وارد کنیم برای کشور ما که هیچ اعتقادی وجود ندارد و واردکنندگان تنها به فکر خود هستند وجود ناطر الزامی است
.........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
15
عرض بنده این است این اقایان که اینقدر وقت می گذارند تا ناظربهداشتی را حذف کنند کاش یکمی هم وقت می گذاشتند تا کارکنان بدبخت دامپزشکی را از زیر خط فلاکت بیرون آورند متاسفم که همه درحذف حق وفوق ما کم نمی گذارند لطف کنند بگویند چرا اعتبارات دامپزشکی کلا حذف شده چرا تسری نمی دهند چرا اضافه کار نمیدهند آیا اینهم خواسته وزیر ......... است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
15
دامپزشک ایرانی نباشه توی شرکت تولید کننده برزیل هرچی گوشت پیر و بی کیفیت هست میفرستند ایران با در صد چربی بالا.
من ناظر ستزمان دامپزشکی بودم، هرچی گوشت بدرد نخور را ما کنار میزدیم از خط ایران خارج میکردند و با یه لیبل خشکل و تایید پروتکل بهداشتی میفرستادند بدای کشورهای دیگه در خاور میانه و حتی اروپا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
اره دکان امثال شما هم تخته میشه
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
دکانی وجود نداره،
اینقد مسوولیت سنگینی بر عهده دامپزشک اعزامی هست با امضای هر تاییدیه بدن آدم‌ میلرزه ، بحث چند هزار کیلو گوشته هر امضا. روزشماری میکنی زود تموم‌بشه برگردی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
9
فقط دعا کنید اتفاقی که در بحث نهاده های اولیه خوراک دام و طیور می افتد، در بحث گوشت نداشته باشیم.من نمی دانم این وسط گناه مردم چیست!!!
بعد از این همه بگیر و ببند باید امیدوار باشیم تا این نظارت واگذار به....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
11
4
خدا را شکر که جلوی مافیا و باند بازی گرفته شد . طرف ۴ بار رفته برزیل نمیفهمه گاو کشتارشده یا گوسفند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
واقعا در مورد بعضی ها همین جوره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
زیاد خوشحال نباشید. تا حالا خیلی خواستن اعزام ها و کنسل کنن ولی هیچوقت طولانی مدت موفق نبودن. بالاخره ماه پشت ابر نمی مونه و مردم به حقشون که گوشت سالم و با کیفیت باشه می رسن. دستگیری ها و برخوردهای قضایی اخیر با وزارت جهادی ها هم موید این مطلبه. ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
9
متاسفانه پاسخ سازمان دامپزشکی کشور متناسب با نقد ایراد شده نیست سازمان دامپزشکی کشور باید با در نظر گرفتن وضعیت بهداشتی کشور اقدام های خود را هماهنگ کند اشاره به دستورالعمل های بعضاً بی ارتباط زیبنده سازمان تخصصی نیست و اگر باید اشاره شود بهتر است پاراگراف و صفحه مورد نظر نیز گفته شود ظاهرا در دادگستری وکیل معروفی بود که در مقابل قضات شماره برخی مواد قانونی را مکرر و مسلسل در دفاعیات خود ذکر می کرد و قاضی مقهور تسلط وکیل رای به نفع وکیل صادر می کرد تا بالاخره وکیلی جوان از قاضی می خواهد که از وکیل درخواست کند عین ماده قانونی از کتاب قانون استخراج و قرائت شود !!!
آینده بهداشت دام کشور باید با دقت بیشتری رصد شود اگر پس از گذشت سالی چند نتیجه ای از برنامه ای حاصل شد بیان شود مستدل و دقیق نه آنکه صرف نگارش دستورالعمل به منزله اجرا، صحت اجرا و توفیق اجرا قلمداد شود پیشتر طی نامه ای خدمت مقام عالی وزارت از ایشان تقاضای تجدید نظر در قطع اعزام دامپزشکان کردم ظاهرا این درخواست را باید از همکاران خودم می کردم
فقط هنوز برایم این پرسش بی پاسخ مانده است اگر قطع اعزام به نفع واردکننده نیست پس به نفع چه کسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
12
چرا سازمان کاسه داغ تر از آش شده
چرا این همه رها سازی وظایف حاکمیتی انجام میشه

اون هم بدون قاعده و قواعد
مانند قوائد خصوصی سازی ناظرین بهداستی که بهتر است بگوییم رها سازی
کجای دنیا حقوق ناظر بهداشتی را کشتارگاه می دهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
6
سلام امیدوارم حکیم مهر این نوشته را مانند سایر نوشته هایم حذف نکند. فقط دو سوال و خواسته دارم1-حکیم مهر میز گردی برگزار کند که حتما در یک طرف آن دکتر ماکنعلی نویسنده جوابیه فوق و سایر دوستانشان باشند و در طرف دیگر دوستانی متشکل از مدیران و کارشناسان مغضوب تیم فعلی و همکاران بخش خصوصی. 2- ..............................؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
سلام.پیشنهاد خوبیه،در یکی از کامنتها گفته شده ،بحث نظارت به ناظرین شرعی سپرده شده ،اگر واقعا صحت داشته باشد ،بایستی ..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
13
آقای دکتر ماکنعلی (اسم نوشتم چون همانطور که دوستان اشاره کردن پیام نه نظر سازمان دامپزشکی بلکه دقیقا نظر آقای دکتر ماکنعلی است) به نظر حضرتعالی چرا با وجود این همه تمهیداتی که در کشور برزیل صورت میگرفته و میگیرد در یکی دو سال اخیر قضیه گوشت های آلوده برزیلی در دنیا خبر ساز شد و چندین کشور واردات گوشت رو از کشور برزیل منتفی کردند ؟ آیا گوشت های آلوده اصلا وجود دارد و یا توهمی بیش نیست؟ چقدر جنابعالی قرنطینه و آزمایشگاه های استان های مرزی تون رو تقویت کردید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
3
چقدر نظارت لب مرز موثرهکه کلی مواد خوراکی الوده وارد کشور شده
وارذ کردن حو الوده ،ذرت الوده و ....
علت نکروز دام که دامهای کشور رو الوده کرده چیه
مگه تو وزارت بهداشت با این بهونه ها دیگه کارشناس به کشورهای اروپایی نمیفرست برای بازدید کارخانجات لوازم ارایشی و دارویی
کارمند دامپزشکی
|
Canada
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
16
خدا میداند از این ببعد چه آشغال گوشتی وارد کشور شده و به خورد ملت بی نوا ميدهند، به بهانه کاهش هزینه اعزام که تو جیب ناظر میرفت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
15
از نحوه نگارش نامه مشخصه که این نامه را آقای دکتر ماکنعلی .............. تایپ و ارسال کرده اند.جناب آقای دکتر ماکنعلی ............ همیشه از علائم اختصاری انگلیسی استفاده میکنند.هیچ شکی از با سواد بودن ایشان نیست.ولی آقای دکتر ماکنعلی برادر بزرگوار کجای کار ایران به اتحادیه اروپا و اقیانوسیه میخوره که قوانین واردات گوشت آن هم بخوره.جنابعالی با وجود اینکه اکثر کشورهای دنیا رو بخاطر مسئولیتهایی که در oieوwho داشتید رفتید ولی هیچ موقع بعنوان ناظر ثابت در کشتارگاه های برزیل کار نکردی تا متوجه بشوی اگر نظارت مستمری نباشد اون دستورالعملهای بهداشتی به راحتی توسط کشتارگاهها زیر پا گذاشته میشود.دوستانی که برای نظارت بهداشتی به برزیل و یا کشورهای دیگه رفتن صحت حرفهای بنده را تصدیق خواهند کرد.جالب اینجاست چند روز پیش یکی از ذابحان مقیم برزیل که از اونجا با بنده تماس گرفت و چند سئوال بهداشتی داشت.من گفتم شما ذابح هستی چکاری به اینکارها داری گفت از موقعی که دکترا نمیان ناظر شرعی کار نظارت بهداشتی را انجام میده و آنها هم چون اطلاعاتی در این زمینه ندارند نظارت را به ما واگذار میکنند. ........... در این عریضه عریض و طویل ........... هیچ نامی از ناظر شرعی به میان نیاورده بخاطر اینکه جرات همچنین کاری را ندارند.در کجای دستورالعملهای بهداشتی جایگزین ناظر شرعی بجای ناظر بهداشی مطلبی عنوان شده.خدا به داد این مردم برسه و باید منتظر باشیم گوشتهای با کیفیت بسیار پایین را بعنوان گوشت گوساله نر به خورد این خلق اله بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
در برزیل فقط کافی بود یک لحظه غفلت کنی!
از جا زدن دام پیر و ماده گرفته تا عدم رعایت سن دام های کشتاری، عدم رعایت درصد چربی لاشه و..... گرفته، تا برش های که در لاشه ها می زدند و ...
ماکنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
با سلام
لطفا برای اینجانب سوالات را ایمیل کنید تا با افتخار بطور مفصل به شما پاسخ بدهم
اطلاعیه سازمان نظر جمع بوده و من در نوشتن آن نقش کلیدی داشته ام
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
کاملا صحبت شما در مورد تخلف کشتارگاههای برزیل در زمان نبود دکتر موافقم.
اگه نیم ساعت دیرتر از نهار برمیگشتیم توی سالن دزوسا میدیدیم ای وای ۲۰، ۳۰ تا شقه غیر قابل قبول را فرستادن تو بسته بندی که با کلی دردسر برمیگردوندیم....
حالا انشااله تو کانتینر تو بندر جلوش را میگیرند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
8
کلا مطالبی که در دانشگاه تدریس میشده و می شود کشک است و هر یاد گرفتیم آن هم کشک بوده پس چرا میگویند در صورت وجود سالمونلا در ۲۵ گرم ماده غذایی آن ماده باید از چرخه مصرف انسان خارج شود
سالمونلا هیچ و ما و هیچ کس دیگر بلد نیستیم و علم آن را نداریم e coli و total چی اینهم در هیچ رفرانسی نیامده و ما با علم خود تصمیم گرفتیم محموله ناسالم را به مصرف فراورده های گوشتی برسانیم آنهم بدون اطلاع غذا و دارو آیا بعد از استفاده این گوشتها آیا کسی بررسی نموده آیا میزان موارد در محصول پایین آمده یا نه .آیا سایر دستگاهها از جمله غذا و دارو با این اقدام موافق هستند یا خیر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
4
10
با سلام خدمت جناب آقای دکتر ماکنعلی،یه سوال چرا کشور باید هزینه گوشت آلوده به سالمونلا و ای کلای رو بده مگر نه اینکه وارد کننده موظف به واردات گوشت سالمه ،به نظر شما این خیانت نیست که با این اوضاع ارز بیایم ارز بدیم گوشت آلوده وارد کنیم اونوقت بگیم بره حرارت دیده،این کجای انصاف و حمابت از تولید و اخلاقیه،خوب گوشت آلوده را چرا عودت نمیدید؟؟اگر خدای ناکرده این گوشت یه نشتی تو بازار بده .......................
پاسخ ها
ماکنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
با سلام
خدمت همکار محترم و یا هر شخصی که این متن را نوشته در رابطه با سالمونلا و ای کلی آنچه که در رابطه با گوشت گاو انجام می شود در فرآیند کشتار (Process hygiene criteria) با تواتر زمانی خاص در کشتارگاه ها نمونه برداری ادواری صورت می پذیرد (هفتگی، دوهفتگی، ماهانه که بستگی سطح مخاطرات احتمالی مرتبط دارد) هر هفته یا هر دو هفته یا هر ماه یک روز انتخاب و تعداد مشخص لاشه (50 لاشه) به یکی از دو روش تخریبی و یا غیر تخریبی (روش مرسوم) نمونه برداری صورت می پذیرد که نمونه برداری بعد از پوست کنی و قبل از اتاق خنک صورت می پذیرد در رابطه با سالمونلا روش آزمون EN ISO 6579-1 می باشد و تا 2 مورد (c) سالمونلا مثبت هیچ اقدامی صورت نمی پذیرد و C اصطلاحا معیاری است که نشان دهنده روند کاهش سالمونلا را نشان می دهد در صورتی که تعداد موارد مثبت از این عدد (2) بیشتر باشد اقدام بصورت Improvements in slaughter hygiene, review of process controls and of origin of animals می باشد و چیزی بنام معدوم سازی وجود ندارد در هیچ جای دنیای چیزی بنام فرآیند سالمونلا منفی برای محصول نهایی متصور نمی باشند. در مراحل عرضه نیز نمونه برداری می تواند صورت پذیرد و در صورت مثبت بودن فرآیند سالم سازی به روش حرارت برای سالمونلا انجام می دهند و این فرآیند تحت عنوان استاندارد سازی مقادیر D و Z برای سالم سازی گوشت خام صورت می پذیرد این امری است که در کل دنیا صورت می پذیرد. کشورها بر این اساس گوشت تولید و صادر می کنند و هیچ کشوری نمی تواند تضمین مطلق عاری بودن از سالمونلا را بدهد. سابقه صادرات میگو از ایران به فرانسه و مثبت شدن آن در کشور فرانسه موجود است که کشور فرانسه پس از سالم سازی به روش حرارت در فروشگاه زنجیره ای اوشان برای مصرف خانوار عرضه کردند و موضوع را به سازمان دامپزشکی کشور ایران اعلام کردند این فرآیندها نه جنایت است نه خیانت همه تلاش کنیم تا برنامه کاهش سالمونلا در کشور پیاده و انشالله بتوانیم در آینده علاوه بر ارتقاء سلامت مواد غذایی، سهم مشخصی از بازارهای منطفه را در دست بگیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
2
پس اون ثبت نام اینترنتی چی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
5
5
خدا شاهده این اعزام ها فقط جنبه ........... و ........... داشت
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
8
ایکاش در این توجیه تراشی ها ، نقش انتقال دانش و فرآیند انجام کار از سایر کشورها به ایران لحاظ می شد ، کارشناس های سازمان که از دامدار و مرغدار از نظر اطلاعات روز دنیا عقب ترند ، اجازه می دادید این شرایط فراهم شده از دست نمی رفت. حال شاید 1 در هزار هم تخلف شده باشه یا پولی به همکاران برسه در ازای سختی سه ماه دوری و غربت! کل حق ماموریت درآمد یک ماه یک پزشک هم نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
0
حکیم باید با جمع بندی نظراتی که در ایجا درج شده پاسخ سازمان را بده ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
3
حکیم مهر بازم که حذف کردی. کی میخوای طرف مردم و سلامت مردم بایستی. اتفاقا بند 2 رو که حذف کردی اصل ماجرا است. می نویسم وای بازم حذف کن. رابطه بین .................. و حذف دامپزشکان از نظارت بر واردات چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
4
واقعا جای تاسف دارد که فکر کنیم برزیل به فکر ایرانه و گاوهای بیمار را حذف میکنه .اینا خودشون گاو بیمار در هر شکلی را فقط اصلاح میکنن .قبلنا ناظرین بهداشتی بودن لاشه های مورد دار میرفت چین الان با اطمینان میاد ایران و مردم مصرف میکنن سلامتشم وارد کننده تضمین میکنه لابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
4
مقاله علمی نیست که بشه روش بحث کرد .علنا گاو مریض فرستاده میشه ایران ان زمانم با اصطلاحات علمی و لغات انگلیسی توجیه شدنی نیست
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
6
عزیزان ما از اتحادیه اروپا و اقیانوسیه الگو برداری نکردیم ....
ما از کشورعای عربی که شرکت سیبال برایشان ( دام پیر،ماده و وازد)کشتار و تایید بهداشتی توسط ذابح صادر می کرد، الگو گرفتیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
بله شرکت cibal بدترین و بی کیفیت ترین گوشتها را برای کشورهای مسلمان که بنیه مالی ضعیفی دارند ارسال میکند
ماکنعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
7
2
با سلام
مدیریت محترم سایت وزین حکیم مهر لطفا فضایی مناسب را برای پاسخ گویی مشخص تا به تمامی سئوالات دوستان پاسخ داده شود
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
با سلام و تشکر از توضیحات مبسوط و سعه صدر شما،
حتما در آینده نزدیک چنین شرایطی را فراهم خواهیم نمود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
دکتر ماکنعلی عزیز اقدامات شما در رابطه با سالمونلا قابل تقدیر هست ولی در رابطه با ترانزیت دام از ترکیه به قطر از راه زمینی ایران ظاهرا یک بام و دوهواست اگر ترانزیت آزاد است برای کل کشور وشرکتهای ایرانی نیز باید آزاد باشدبدون انحصار و اگر آزاد نیست چرا این نرانزیت انجام میشود چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام هست ....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
امكان پاسخگويي به تمامي سوالات فراهم است دكمه پاسخ را كليك بفرماييد تا بتوانيد به هر سوال مشخصا پاسخ دهيد اميدوارم باز هم كد و شماره مصوبه اروپايي براي ما كه در ايران زندگي ميكنيم منتشر نسازيد براي ما كه در بالاترين سطح برجام را ديده ايم اين سخنان شما مشابه سخنان ............. است كه ادعا مي كند كنار مردم ايران ايستاده است ؟ ...............................
همکار
|
Korea (the Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
5
با خوندن این متن همکاران می تونن معنای واقعی عذر بدتر از گناه رو دقیقا درک کنن
فقط اینجای متن نامه .............:
 بعضی اوقات انسان بدون هیچ هزینه ای مورد آزمایش قرار می گیرد و در زیر ذره بین سیستم های خاص قرار می گیرد و این خود نعمتی است برای کسانی که برای خدا و مردم خدا کار می کنند تا بدون ریا محتوای اعمال خود را معرفی کنند.
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
4
در مورد پاسخ دکتر ماکنعلی ،فقط یه مطلب آیا با اوضاع ارزی کشور واقعا واجبه گوشت سالمونلا و ای کلای مثبت وارد کشور بشه ،این نظر شخصیه بنده است بهر حال مسولیت سنگینی برعهده ی دامپزشکی است و باید دقت کرد
پاسخ ها
کارشناس البرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
قرار نیست هیچ محموله ی آلوده به سالمونلا وارد کشور بشود شما برداشت درستی نداشته اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
4
این جواب حکیم مهر به دکتر ماکنعلی هم در نوع خود جالب است
کاش برای دکتر عطارد و پروفسور نوری هم در خصوص اتهامات بی پایه و اساس و بعضا زیر سوال بردن سوابق علمی ایشان که در همین سایت رخ داد مجال دفاع میدادید
متاسفم
رسالت خبری را اصلاح کنید نظارت پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
6
آیا سازمان دامپزشکی میتواند وظیفهدحاکمیتی خودش را که در قانون سازمان دامپزشکی آمده است به شرکت خصوصی تفویض کند وبه شرکت خصوصی بگوید اگر سلامت گوشت را خودت به عهده میگیری ناظر بهداشتی نمی خواهی قطعا نه آیا این کار سازمان فرار از زیر بار مسئولیت و خیانت به مردم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
مطمئنا خیر
اگر کوچکترین مشکلی پیش بیاد از لحاظ بهداشت گوشت وارداتی ، هیچ دستگاه نظارتی و دادگاهی از سازمان دامپزشکی سلب مسوولیت نمیکنه! و این صحبت که الان سازمان از شرکت وارد کننده چهار خط تعهد محضری میگیره که تمام مسوولیت بهداتش محموله را برعهده شرکت بذاره ، خیلی ساده انگاری هست!
مثل اینکه پلیس نظارتی بر سرعت و نحوه رانندگی نکنه و یه تعهد از راننده بگیره که مسوولیت حوادث بر عهده اون باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
هیچ مسئولیتی از سازمان واگذار نشده است
همکار
|
Poland
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
8
ای کاش آقای دکتر ماکنعلی قبل از حذف ناظرین دو ماه تشریف میبردن برای نظارت بهداشتی بعنوان ناظر در برزیل
قطعا از روش دیگری برای حل مشکل استفاده میکردن و صورت مسئله را پاک نمی کردن
به خدا نبود ناظر و واردات گوشت مصیبتی عظیم و کار بسیار خطرناکی می باشد.
خدا کمک کنه این فرایند حذف ناظر متوقف بشه و بجای آن فرایند اصلاح و بازنگری بشه
پاسخ ها
کریمی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
همانطور که اغلب دست اندرکاران مطلعند روند پراشتباه و غیر ضروری قبلی مبتنی بر اعزام ناظر مقیم در کشتارگاه های خارجی و به هزینه شرکتهای وارد کننده که در واقع نهایتا از جیب مردم برداشته میشد، فاقد کارایی بود و صرفا برای کمک مالی به همکاران موثر بوده ، مملو از ایرادات قانونی و دارای تبعات حقوقی برای سازمان بوده است. حرکت شجاعانه مدیریت فعلی سازمان در حذف ناظر مقیم و اتخاذ روشهای روزآمد و بهینه در اعمال وظایف حاکمیتی سازمان قابل تقدیر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
تشریف بردن ایشان مشکلی را حل نمیکند.زیرا در زمان حضور ایشان همه چیز گل و بلبل خواهد بود.
همکار
|
Poland
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
5
در حضور ما هرچی گاو وازده وبدون رعایت زمان نگهداری در پیش سرد و تامین پی اچ ویا با وجود هزار مشکل دیگه .....را مهر حلال میزدن و میفرستادن‌ برای کشورهای عربی پی اچ ایراد داشت و در تونل هم حداقل زمان و......
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
عدم رعایت دما،ph،اسپری آب بر روی لاشه ها برای جلوگیری از افت از تقلب های رایج در برزیل بود، سال ۹۳ گزارش BSE از جانب برزیل بود یا گزارش کارشناسان سازمان در بازرسی قبل از کشتار بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
8
در یکی از روزها در برزیل برای کشف تخلف برزیلی ها، مقداری از لبه ی مهر ذبح حلال را بطور نامحسوس جدا کردیم سپس به کنترل کارتن ها و تطبیق آن بر روی کارتنها اقدام نمودیم در کمال تعجب متوجه شدیم کشتارگاه راسا اقدام به تهیه مهر ذبح حلال و درج آن روی کارتن های مدنظر خود نموده است و در پاسخ به مواخذه از طرف ما، گفتند خود ایرانی ها این شگرد تخلف را به ما یاد دادند از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
1
با سلام.
اون زمان که برادران راند و باند مملکت رو جارو کردن و دامها رو قاچاق کردن و کسی پاسخگو نبود؛ حالا هم .................. دلسوز ما شدن واسه واردات. بعدش هم شیوع بیماریهای جدید انسانی که فقط برادر دوست برزیل داروش رو داره.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
7
با سلام . موندم با چه جسارتی موضوع رو عنوان می‌کنند و به راحتی یه عنصر مهم در بحث سلامت جامعه حذف می‌کنند . از طرفی ناظرین شرعی ........ تو کشور خودمون همکارانم در بحث بازدید چه در کشتارگاه دام و طیور با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و در بحث حذف لاشه و مواردی ازین قبیل یا تهدید جانی یا از دست دادن کارشون مواجه میشن . چطور میشه به همین راحتی به سیستم نظارتی یه کشور دیگه اعتماد کرد . باید به دوستان بحث خون های وارداتی الوده و ......... که ازین دست کم نیست را یاداوری کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
4
0
با سلام و عرض ادب و احترام
ضمن تایید روند کلی عملکرد سازمان دامپزشکی و درستی دستورالعمل ها ی ابلاغی فقط ایراد مستتر در زمان اعزام کارشناس با تجربه کشتارگاهی بود که حق عده ای از پرسنل با تجربه که سالها عمر خود را در کشتارگاه های داخلی سپری نموده اند ضایع شد و کسانی اعزام شدند که واقعا لیاقت اعزام نداشتند .
امید است در روند اجرایی ادارات کل نظارت بیشتری بعمل اید
موید باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
1
1
سلام
اكر ممكنه اقاي دكتر درباره طرحي كه جند سال قبل ارايه شد كه نظارت بهداشتي را به بعضي شركتهاي خاص واكذار بشه تو ضيح بدهند
درمورد ورود دام داشتي از افغانستان هم توضيح بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
6
15
جناب آقای سازمان دامپزشکی کشور
با سلام و احترام
حقیقتا بنا نبود تفسیری بر ............. نگاشته شده توسط شما بنویسم ولی متاسفانه نوع ادبیات بکار گرفته شده توسط حضرتعالی نه تنها تشویق به این امر نمود بلکه تحریک را نیز در پی خود داشت.
مهمترین نکته ای که در پیش درآمد عریضه وزینتان به چشم می آید تعریف و تمجید از برنامه های موفق تان و بالیدن بر خود برای مهار و مدیریت بزرگترین بحران دام کشور و برنامه ریزی برای اجرای برنامه ملی کاهش سالمونلا می باشد ..............................
حقیقتا نوع گزارش دهی شما از رویدادهای دو سه سال اخیر بی اختیار این امر را برای شنونده مشتبه می سازد که شما تنها نیروی حاضر در حرفه دامپزشکی هستید که به این افتخارات نائل شده اید و قبل از شما نیز هیچ یک از پیشینیانتان به این افتخارات نائل نشده اند، آن زمان که آقای دکتر دستور در متن پیام عمومی از کلیه همکارنشان در سراسر کشور و همچنین کلیه فعالا بخش خصوصی و تحقیقاتی و حتی دامداران برای ریشه کنی بیماری مهمی به نام طاعون گاوی تشکر نمودند و دست یاری مجدد به سوی آنان دراز نمودند و این تشکر و کمک طلبیدن به عزتشان افزود حال آنکه ایشان هم میتوانستند بسان بیانیه هایی که در خصوص آنفلوآنزا منتشر می شود منتشر کنند شما حتی نقش رسانه ها در کمک به این مهم را نیز سانسور می نمایید.
همه به خوبی اشراف داریم که مبانی حقوقی و بین المللی را چه کسی در اختیار این نهادهای بررسی کننده میدانی قرار داده است و دقیقا چه بخش هایی از آن را در اختیار ایشان قرار داده بله حتی اگر ایران نه کشوری مثل آمریکا بلکه حتی اگر کشور با مراودات بین المللی همچون ویتنام نیز بود و این قوانین بین المللی بصورت یکجانبه در موردشان اجرا نمی گردید ما نیز با شما موافق بودیم ولی متاسفانه و شوربختانه شما روی خالی لیوان را پوشانده اید و نیمه پر را نشان نهادهای نظارتی قانونی داده اید اصولا همین متنی که ما در برابر آن برای شما می نویسیم نیز مصداق همین نوع برخورد است شما فکر می کنید ، شما می نویسید، شما مصوب می کنید و شما در برابر انتقاد بیانیه می نویسید همین نوع نوشتن خود حکایت از این امر دارد که نوعی ............ در جریان است که اجازه تفکر و تضارب آرا را در سازمان دامپزشکی بایکوت می نماید.
رسیدن به سطح مهارت بالا در خصوص مهار بیماریها و یا اشاره به قوانین اتحادیه اروپا با شماره و درجه و زمان انتشار هیچ دلیل محکمی برای رعایت این مهارتها برای شما به عنوان خریدار نیست البته ببخشید که جسارت کردیم و شما را به عنوان خریدار مخاطب قرار دادیم شما به هیچ عنوان خریدار نیستید بلکه این مردم ایران هستند که درآمدهای ریالیشان برای خرید مایحتاج روزانه محل تاخت و تاز عده ای تولید کننده و دلال آنسوی آبی و عده ای دلال مسلک فاقد هر گونه دانش در خصوص بهداشت عمومی جامعه و ملاحظات مربوط به آن در این سوی آب قرار گرفته است، رفتارهای ما اتفاقا نه تنها متضاد با رفتارهای ساری و جاری در دنیا نیست که اتفاقا بسیار هوشمندانه منطبق بر آن است چگونه؟ پاراگراف ذیل را با دقت بخوانید:
وارد کننده گوشت و کشتارگاهی که تیمی از شهروندان پاراگوئه ای در اختیار دارد تا دام پاراگوئه ای برای ایران کشتار کند ، وارد کننده گوشتی که با هماهنگی با کشتارگاه اصرار عجیبی برای کشتار دام مسن و ماده برای ایران دارد ، وارد کننده این که دستور می دهد تا خونگیری لاشه برای افزایش وزن با خاموش کردن شوکر و تجهیزات خونگیری موجود در خط به سود بیشتری برای وی منتهی شود ، کشتارگاهی که علاوه بر دام ماده دستور جایگذاری قطعات چربی را در لایه تاشونده به داخل قطعه گوشت در نظر بگیرند و نام آن را روش بسته بندی مخصوص ایران نام می نهند ، ضخامت نایلونهای قطعات گوشت را دستکاری می کند و .... قبلا برایتان نوشتیم که کارشناسان شرکتهای بخش خصوصی وارد کننده در ایران و همچنین کشتارگاههای برزیلی و اروپایی و استرالیایی و غیره کلمه به کلمه دستورالعمل های شما را از حفظ می توانند برایتان بخوانند و مسلم بدانید که همانن موارد بالا راههای قانونی فرار از آن را نیز به گونه ای مکتوب و مدون نموده اند که اگر به آنها دست یابید تازه متوجه اشتباهات فاحش خود خواهید شد .
حقیقتا با هزینه های ناچیزی که این نظارتها بر قیمت محموله وارد می نمود باور اینکه شما برای کاهش هزینه تمام شده دست به این اقدام زده اید دلیل بسیار ساده لوحانه ای به نظر می رسد و یا بدتر از آن اعتماد ساده لوحانه ای که سعی بر القای آن به جامعه دارید همانند آنچه در برجام و توافق سعد آباد و غیر بر سر انرژی هسته ای خواستند وارد کنند و اکنون برای فن آوری موشکی برنامه می ریزند نکند نسخه ایمنی زیستی قرار دادهای فوق را مقرر شده تا شما پیاده سازی کنید؟؟
برنامه حقیرانه ای که شما برای پرداخت حق الزحمه همکاران پیاده سازی نمودید با آن روش اجرایی ...... طبیعتا نتیجه ای بهتر از آنچه که اکنون مشاهده می کنید نداشته و نخواهد داشت در اصل شما مصوبه ریاست جمهوری در خصوص پرداخت حق الزحمه همکاران دامپزشک را با احاطه کامل به چند و چون آن چنان زشت اجرا نمودید که اکنون در حال برداشت میوه های این برنامه ریزی زشت هستید نکند تفکر تابناک تاسیس شرکتهای نظارت بر واردات را فراموش فرموده اید؟
در فراز بعدی سخنانتان ............ برای ایجاد و القای اختلاف بیشتر حتی در بدنه دولتی که متاسفانه خودتان یکی از مدیران سطح بالای آن هستید بحث اعزام کاردانها و کارشناسان را پیش می کشید در حالیکه خود شما از جمله بنیانگذاران تغییر رویه انجام امور نظارت بر تولید در خارج از کشور به نحوی بودید که این عزیزان اعزام نشوند و خوشبختانه دوستان گرانقدر شما در حوزه واردات آنقدر به تقلبات این حوزه وارد شده اند که حتی یک دامپزشک نیز کفایت جلوگیری از تقلبات این عزیزان را در یک کشتارگاه نمی نماید در حالیکه هیچ گاه دامپزشکان مخالف همراهی همکاران حاذق کاردان و کارشناس خود نبوده اند که از آن استقبال نیز نموده اند.
در پاراگراف بعدی مجددا به بحث زیبای پروتکل پرداخته اید ، هیچ عقل سلیمی در خصوص الزام رعایت پروتکل ها شک ندارد و اینکه این پروتکل ها بسیاری از دغدغه ها را رفع می نماید ولی این سخن شما نتیجه ای مشابه با برنامه های .............. برای کشور را خواهد داشت ، استاد بزرگ ، دانشمند محترم سازمان دامپزشکی کشور آن دوستانی که با شما به عنوان نماینده دولت ایران پروتکل منعقد می نمایند جزء به جزء توانمندی سازمان را که در آن مدیریت می کنید را مشناسند و می دانند که چه دانشی را در اختیار شما گذاشته اند و چه دانشی را در اختیار شما نگذاشته اند ، می دانند که شما چه نوع تقلباتی را می توانید شناسایی کنید و از شناسایی چه نوع تقلباتی عاجز هستید و چون دانش شما در خصوص توانایی ها و محدودیت هایتان محاط نیست و همیشه متقلبین چندین صد قدم از شما جلوتر در حال دویدن هستند دهه های بعد شاید متوجه شوید که در محموله های فرانسوی یا نیوزلندی یا استرالیایی و برزیلی وارداتی چه اتفاقی افتاده است که خوب متاسفانه از روی بیماریهای آینده به آن پی خواهید برد که خیلی دیر شده است ، آن موقعی متوجه خواهید شد که گرانتر از هر کشور دیگر دنیا ذرت خریده اید ، حمل کرده اید و به هنگام توزیع متوجه شده اید که آلوده هستند و نمی توانید که عودت دهید چون کشور شما در شرایط عادی نیست که جنس را عودت دهد و یا بدتر از آن وقتی خیلی مته به خشخاش میگذارید برای عودت متوجه می شوید که قرارداد فروشنده برزیلی و خریدار ایرانی با علم بر آلوده بودن اتفاق افتاده است و شما پروتکل به دست آواره فیلیپین میشوید شاید بتوانید به آنها غالب کنید که تیرتان به سنگ میخورد.
در نظارتهایی هم که بر مبنای حضور نیروی معرفی شده از سازمان صورت می گرفت (یعنی نظارتهای سابق معلق شده) به دلیل ممانعت شما در زمان حضور در اداره قرنطینه مسئولیت بهداشتی بر عهده همکاران افتاد و این درست زمانی بود که شخص شما همانند برنامه مقابله با آنفلوآنزا اجازه حضور هیچ تیم حقوق را در نوشتن آئین نامه ها نمیدادید و در اصل میدانستید که به کدامین سو قدم بر میدارید چه اگر تیم حقوقی حضور میداشت بدون شک منجر به این نقیصه نمی شد که همکارانتان را به راهروهای دادگاهها گسیل کنید شما دامپزشک هستید آقای دکتر ماکنعلی نه حقوقدان و بهتر بود رفع این نقیصه را برعهده حقوقدانان حاضر در سازمان میگذاشتید.
تمام بگیر و ببندهای خطوط آتی شما نهایتا منتهی به این میشود که اگر محموله مشکل سازی شناسایی شد کشتارگاه تولید کننده آن در لیست سیاهتان قرار خواهد گرفت (لیستی مشابه از بدها پای تخته کلاس اول دبستان) و خود بهتر از من میدانید که این اسم ها با چه مکانیسمی از لیست سیاه می توانند خارج شوند و ادامه سخنانتان در خصوص امکانات کم کشور ایران و نداشتن تجهیزات و بهداشت و دامپزشکی در حد کشورهای اروپایی و برزیل نیز مصداق بارز تائید اصل سخن ما تا اینجاست و شما حتی برای اثبات این سخن قابل ردگیری و شکایت محموله های تولیدی وارداتی سیستم شفاف و پیگیر شکایتی برای مردم طراحی ننموده اید که مردم بتوانند شکایات خود را به آسانی مطرح کنند و رویه پیگیری و جبران خسارت را نیز مشخص کرده باشید پس خودتان هم با این عدم وجود سامانه شکایات و پیگیری و یا قانون داخلی متقن و قابل عمل در خصوص شکایت مصرف کننده اذعان به این امر دارید که شما در حال پاک کردن صورت مساله به منظور عیدی دادن به کشتارگاههای خارجی و دلالهای سلامت داخلی و خارجی هستید!!!؟؟ و این برای یک معاون بهداشتی و پیشگیری که با هزینه این مردم به تحصیل پرداخته و کلیه دوره های آموزشی داخلی و خارجی را .......... طی نموده .................. کمی که نه بسیار بسیار جای شگفتی دارد.
در خصوص نمونه برداری و ارائه جواب آزمایشات توجه ........ شما را به امر واگذاری انجام آزمایشات به بخش خصوصی جلب می نماییم که مقرر گردیده آزمایشگاه بخش خصوص نمونه های برداشت شده از بخش خصوصی را آزمایش نمایند و به شما برای قضاوت پاسخ ارائه دهند که در برخی از موارد خود همین وارد کنندگان محصولات خام دامی هزینه تاسیس این آزمایشگاهها را داده اند و در خصوص سند رصد و پایش رخدادهای بهداشتی بزرگواری فرموده و لیست اسامی همکاران پدید آورنده سند را با جایگاهشان را منتشر سازید تا به میزان وزین بودن آن پی ببریم تا خدای ناکرده همچون پروتکل واردات ذرت سازمان استاندارد مربوط به زمان ستواندومی هیتلر نباشد و حقیقتا نمیدانیم که این چه رسم زشتی است که در سازمان دامپزشکی مرسوم نموده اید که دستورالعملی می نویسید که نویسنده و پدید آورنده ندارد و مربوط به برج 12 سال 1397 می باشد تو گویی به عجله فراون و بصورت اورژانسی تهیه شده است و تفاوت آن با نوشته های قبل تر در این است که چند تا کد قانون اروپایی و غیره در آن لحاظ شده تا وارد کننده و کشتارگاه خارجی به مراد دل خود برسد و همچنان ارزیابی فعایت قهرمانانه برنامه ملی کاهش سالمونلا را بگذارید برای پس از اجرا چرا که بهتر میتوان سخن گفت و تجزیه و تحلیل نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
سلام همکر گرامی چرا رونوشتی از این نوشته محکم و مستدل را بنا بر رسالت و وظیفه شغلی و تعهدات خویش،به .......... و ............ ارسال نمی کنید حال که گوش شنوایی نیست بهتر است این عزیزان از عواقب چنین تصمیمات فاجعه آمیزی حداقل مطلع باشند
مهشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
بسیار متین مرقوم فرمودید همکار گرامی.
اگرچه گوش شنوایی نیست ..................!!!!
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
آفرین که از دل گفتید...
قدرت سازمان را در پیشگیری انفلوانزا پرندگان، در پاندمیک بعدی خواهیم دید...
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
9
سلام. آقای دکتر ماکنعلی آیا حضرتعالی سپردن نظارت بهداشتی را به ناظرین شرعی تایید می فرمایید؟لطفا شفاف و روشن پاسخ بفرمایید.
اگر پاسخ مثبت است براساس کدام دستورالعمل ویا پروتکل؟
یا فقط دستور از بالا .
پاسخ ها
ماکنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
سلام
جناب آقای دکتر قیصر بیگی سلام خسته نباشید چنین خبری به هیچ وجه صحت ندارد
ناظرین شرعی وظایفی مختص به خودشان دارد و به هیچ وجه در امورات بهداشتی دخالتی نمی کنند و نباید دخالت بکنند آنها شان و منزلت خاص خود دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
لطفا در مورد واردات تخم مرغ الوده سالمونلا که منجر به تعویض مدیرکل یکی از استانها شد توضیح بدین
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
6
خدمت دکتر ماکنعلی سلام عرض میکنم
اولا تمام صحبتهای تخصصی شما رو همه همکاران دامپزشکی در همه سطوح متوجه هستند ولی وزیران جهاد کشاورزی ( باستثنای وزرای کشاورزی وقت) چطور متوجه خواهند شد که بحث تضمین سلامت مواد غذایی تعهده چه دستگاه یا ارگانی است تصمیم های .... شما بار مالی وهزینه بسیار بالایی خواهد داشت با سلامت جامعه وامنیت غذایی نمیتوان شوخی کرد.چون در اخر اگر اتفاقی هم بیافتد مسئولیت آن گریبانگیر سازمان دامپزشکی کشور میشود فراموش نکرده ایم که در دهه گذشته وزیر وقت جهاد با قول مساعد به ارگانی غیر مرتبط زمینه ورود گوشت انگلی در هرمزگان رو بوجود آورد که نتیجه آن در آن زمان متوجه سازمان دامپزشکی واعلام مفسد فی الارض برای چند تن از همکاران دامپزشکی استان مربوطه را رقم زد .
دوما بقول برخی از دوستان توجه خشک وخالی به پروتکل های جهانی وبرخی کشور های اروپایی نمیتواند تضمینی برای ورود کلیه کالاهای اساسی منجمله گوشت باشد با قدری نگاه ساده به حوزه واردات اقلام کشاورزی نظیر برنج حبوبات وبدتر از همه نهاده های خوراک دام وطیور که عمدتا با کیفیت متوسط ودر برخی موارد آلوده وغیر بهداشتی با ارز دولتی وارد شده است متوجه خواهید شد که در برهه کنونی نه به کشورهایی که به واسطه تحریم ها با ما تجارت سودجویانه دارند میشود اطمینان کرد نه به واردکننده های این قبیل کالا ها بلاخص گوشت یادتان باشد در سال گذشته با ورود محموله های گوشت گرم از خارج بودند محموله هایی که شرکت های واردکننده با نامردی وبا پول بیت المال چه گوشتهایی بدون کیفیت وگاها غیر بهداشتی به اسم بره نر گوسفندی وارد کردند که اصلا محموله چیز دیگری بود.
سوما چرا در کلیه مناطق داخل کشور کار نظارت وبازرسی بهداشتی از کشتارگاه ها تا مراکز عرضه مواد خام خوراکی توسط تکنسسین ها . کاردان ها وکارشناسان بهداشت مواد غذایی انجام میشود ولی در بحث اعزام آنها برای همان نوع فعالیت فقط از دکتر دامپزشک استفاده میشود مگر نظارت اینور آب با آنطرف آب فرق دارد استناد شما به حرف وزیر وقت قابل قبول نبوده ونیست لااقل رجوع کنید به سوابق واردات گوشت قبل از دستور آقای اسکندری وکیفیت وتضمین محموله های آن زمان با محموله های وارداتی بعد از دستور ایشان تاکنون .
در آخر قبول کنید فشار رانت وارد کننده گوشت سود جو در جهت کاهش هزینه ها ومنفعت بیشتر درنوع وکیفیت گوشت های وارداتی تاثیر خواهد داشت هزاران کالا را با بدترین کیفیت وارد میکنند گوشت هم یکی از آنها مگه نهاده های تراریخته به اسم دام نمی آورند ولی برای مصرف انسانی در کارخانجات خوراکی استفاده نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همکار
|
France
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
3
15
جناب آقای دکتر ماکنعلی ما چند ماه ناظر در برزیل بودیم آن هم در چی بی اس منظم ترین و قانون مدار ترین شرکت تولید کننده گوشت دنیا.تمام اون قوانین خوش آب رنگ و با اسامی زیبا که فرمودید هم سالهاست ظاهرا آنجا حاکم است اما بیش از هزار تخلف بهداشتی و کیفی در ماه از همان برزیلی ها در می آوردیم که نه داستان است این موضوع نه جملات زیبا و لاتین دهن پر کن.برادر من آنجا حتی برای ساکت نگاه داشتن ناظر گاها یا پیشنهاد رشوه می دادند یا دستور به جابجایی ناظر. این قضیه را همه همکاران دارای تجربه حضور در برزیل تایید می کنند .این نامه جز تایید نظرات جهاد کشاورزی و متاسفانه حسادت بی مورد در مورد اعزام دامپزشکان منفعت دیگری برای بهداشت جامعه ندارد .این مساوات و تجربیات عینی خستس نه پروتکل های غیر قابل اجرا و در حد کاعد۹نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا ........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
لطفا در مورد کانتینر گوشت الوده به سارکوسیست که سال قبل وارد شد توضیح بدید.
کارشناس
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
6
2
جالب بود ما در برهه ای به دلیل اتفاقات نامیمونی که افتاد به دستور وزیر وقت جهاد (جناب آقای مهندس سعیدی کیا) اعزام سایر رده ها را ممنوع کردند !!!! یعنی الان اقایان دکتر دامپزشک که اعزام می شوند هیچ اتفاق نامیمونی نمی افتد !!!!! خوب بلدید همدیگر را پوشش بدهید و فقط برای سایر رده ها جیز شده و برای شما دلار ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
2
با سلام سه سوال از عزیزان دارم امیدوارم پاسخ دهند
1) جناب دکتر ماکنعلی فرمودند که کمیته ی مشورتی این متن را نوشتند اگر صلاح است بپرسند چند نفر از این عزیزان از جمله ریاست محترم سازمان به عنوان ناظر تجربه حضور داشتند؟ و در ادامه اگر حضور داشتند چرا بعد از برگشت از ماموریت گزارشی به سازمان ندادند نیاز به اعزام نیست ؟ و هزینه ی اضافی است برای واردکنندگان؟
ثانیا کمیته ای تشکیل شود و ببیند آیا گزارشی به سازمان شده است که به لحاظ مشکلات فنی بهداشتی کارشناس اعزامی دستور ضبط محموله را در مبدا داده است و از ورود به کشور آن محموله را منع کرده است؟ اگر جنین گزارشاتی باشد دال بر این است امکان ارسال این محموله ها قطعا وجود خواهد داشت .!
ثالثا عزیزان سری به فروشگاه های عرضه گوشت وارداتی بلاخص برزیلی همین حالا بزنند ببینند اگر دو کیلو سردست وراداتی بخرید چه مقدار آنرا به علت تاندون ها نه چربی باید حذف کنید ؟خدا وکیلی انصاف را برای مردم نگه دارید . از زبان مردم برای اینکه هزینه برای بالا بردن کیفیت کالای مصرفی شون که بسیار ناچیز است نفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
3
وقتی نگارنده محترم متن تایید میکند که با وجود ناظر بهداشتی حتی محموله مشکل دار وارد شده و سازمان خسارت پرداخت کرده
یعنی حالا اگه ناظر بهداشتی رو حذف کنیم همه چه گل و بلبل میشه؟
ای کاش صادقانه صحبت کنیم و بگیم بجای اینکه نظارت رو دقیق تر کنیم صورت مساله رو داریم پاک میکنیم تا پای سازمان گیر نباشه
ایا به صرف امضای پروتکل بهداشتی همه چه حل میشه
خود بزرگواران مستحضرند که چه مقدار تخلف صورت میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
2
آقای دکتر ماکنعلی کامنت گذاشتن اگر سئوالی هست بپرسید من جواب میدم ولی جواب آقای قیصر بیگی را ندادن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
انتظار چه جوابي از ايشون داريد ،....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
2
سلام
بحث گوشت چقدر برای وزیر جذاب هست در دوره وزارت قبلش هم بحث گوشتهای الوده پیش امد ظاهرا علاقه ایشان به وارادت گوشت به هرشکل خیلی زیاد و جالب تر اینکه در هر دو مورد یعنی گوشهای الوده و الان وارادت بدون ناظر ...................... چرا در دوره دکتر خلج زورشان نرسبد به نظر من بحث بیش از یک مافیا است و بایستی مسیولین نظاراتی کشور رابطه بین واردات گوشت و مهندس حجتی و علاقه شدید ایشون به وارادت بی کیفیت و بدون ناظر را پیدا کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
6
در حال حاضر سازمان ................ وزارت است و تا این وزیر محترم هست سازمان روز به روز ضعیف تر و غیر فنی تر میشود جای تاسف است
ناشناس
|
Japan
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
0
در پروتکل شما آمده است کشتارگاههایی که تاییدیه اتحادیه اروپا را گرفته می توانند به ایران گوشت صادر نمایند ولی شرکت های ایرانی با کشتارگاههای فاقد این تاییدیه قرارداد خرید بسته بودند. چون گوشتی که می خریدند بدلایل مذکور در همان پروتکل ها و کاهش هزینه تولید ۲۵ درصد ارزانتر تمام می شد اما در ایران به همان قیمت ۳۲ هزار تومان عرضه می شد. کلا قراردادها با چندین قیمت بسته شده است.
...................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
در تایید صحبت شما در اکثر موارد همکاران در کشتارگاهی شهری کوچک که فاقد گواهی کشتار برای اتحادیه اروپا بود فعالیت میکردند اهمیت این موضوع بدین علت است که وارد کننده ایرانی در چنین مواردی قدرت چانه زنی بالایی در اختیار داشت چراکه استاندارد های اروپا را نداشتند در طرف مقابل ،این موصوع به جهت ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک و کمک به صادرات گوشت از یک شهر کوچک برای برزیلی ها یک امتیاز محسوب می گردید و عمدتا این موضوع ادامه داشت تا اینکه طرف ایرانی باز درخواست تخفیف می نمود و در عیر اینصورت قرارداد جدید نمی بست و البته گوشت با کیفیتی هم در سایه نظارت ناظر بهداشتی روانه ایران می گردید در واقع مشکل از جایی شروع میشد که حرص و طمع برخی واردکنندگان باعث شکل گیری ایجاد روابط ناسالم بین واردکننده و صادر کننده شکل میگرفت که اهمیت حصور ناطر درست در همینجا معنی پیدا میکرد والا هدف از این نطارت ها هیچ گاه صرفا بازرسی گوشت نبوده بطور مثال اندازه میزان چربی شاید از نطر بهداشتی به دامپزشکی نبوده ونیست ولی بخاطر تخلفات صورت گرفته ناطر حاکمیتی (دامپزشک)وارد این موصوع میگردیدند چراکه کوچکترین ضرری را این چربی بالا،متوجه شرکت واردکننده و صادر کننده نمی ساخت و اساسا تا زمان طبخ هم قابل پیگیری نبود پس
برای سازمان دامپزشکی منطقی ترین و راحتترین کار استفاده تقریبا مجانی از نظارت عالیه دامپزشک دولتی با قیمت بسیار پایین بود از طرفی این دامپزشک مفلوک سایه تهدید واردکننده و سازمان خویش و کشتارگاه را روی سر داشت و البته که به محض ورود در برزیل تقریبا به حال خود رها می گردید ولی به لحاظ سود اندک مالی که در جای خود قابل بحث هست و نیز به خاطر وظیفه شغلی خویش مجبور بود تمامی این مرارت ها و بعضا خفت و خوارهای وارده از ناحیه ی علی الخصوص واردکننده و گاهی طرف برزیلی را تحمل نماید سئوال بزرگ من اینست قطعا آقایان در راس سازمان خود را باهوش میدانند ولی چرا از درک این موضوع عاجزند مسئله عدم اعزام ناطر به لحاظ ایجاد بار مالی ،
بچگانه ترین بهانه مبنی بر عدم اعزام هست چرا که به راحتی برای واردکننده قابل جبران بود .کافی بود مشکل را از روی دیگری ملاحظه می‌نمودید پاسخ اینگونه خواهد بود دامپزشک موجود مزاحمی برای امیال برخی شرکتها بود
ناشناس
|
Japan
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
2
سلام من سوالی داشتم چرا مدیر یک شرکت خصوصی می تواند ناظر شما را در عرض ۲ ساعت با تحمیل هزینه ۲۰۰۰ یورویی برای ملت ایران براحتی جابجا کند
ساعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
7
من به عنوان دامپزشکی که دوبار برای بازرسی گوشت رفته ام تنها و تنها یک نکته کوچک اما گرانبها را برای تایید ادامه روند اعزام ذکر میکنم. با این توضیح که این دستاورد یک دستاورد بهداشتی مالی حضور دامپزشک محسوب میشود
من برای محموله. ۲۰۰۰ تنی به مدت حدودا 70 روز کاری در کشتارگاه برزیل بودم . یک کاری که سازمان به ما گفته شده بود انجام دهیم بکار گیری یک کارگر برای تخلیه هر چه بیشتر خون از سردست بود . اگر این کار انجام نمیشد و برزیلی ها هم تمایلی به ان نداشتند نتیجه اش این میشد که در مجموع بهمراه هر بسته گوشت به ازای یک کیلو حداقل حدود ۲ سی خون همراه میشد که مسلما در ایران دور ریخته میشد . حالا بیاییم حساب کنیم
۲۰۰۰۰۰۰× ۲ =۴۰۰۰۰۰۰سی سی خون که میشود ۴۰۰۰ کیلو
حالا با احتساب هر کیلو گوشت به فرض ۴۰۰۰۰تومانی
- ۴۰۰۰×۴۰۰۰۰= تومان۱۶۰۰۰۰۰۰۰
- یعنی اگر دامپزشک حاضر نباشد این مقدار خون در بسته های گوشت در هنگام دیفراست گوشت در ایران دور ریخته میشود که قیمت ان ۱۶۰ میلیون تومان است . مسلما در صورت عدم حضور ناظر تمام وقت ، کشتارگاه های برزیل این لطف را در حق ما نخواهد کرد و گوشت های خون الود به ایران امده و این مبلغ از جیب ملت ایران خواهد رفت.
-
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
جناب آقای ساعد.بابا تو رو خدا این اعداد ارقام را بیان نکنید بخدا زشته.حالا خوبه یکی در بیاد بگه خب همین رقم هم که حق ماموریت شماست اون به این در؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
بیافزایید 7 درصد چربی را .که انهم در VIP بود و نظارت ان با کارشناسان بود. و سعی داشتند چربی را به جای گوشت بفروشند. ................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خطاب به اون ناشناسی که گفت این مبلغ حق ماموریت شماست و این به اون در دقیقا وزارت خانه کاهش قیمت گوشت را بهانه برای عدم اعزام ناظر اعلام کرده است که واقعا خنده دار است با کمکی که دامپزشکان در رسانده گوشت سالم و تمیز به مردم میکردند و کمکی که از نظر مالی به وارد کننده میکردند قابل مقایسه نیستن تنها دلیل عدم اعزام فرستادن دام های پیر و درجه چندم که هیچ خریداری در دنیا ندارد به ایران است ببینید کی صدای اینم در بیاد کافیه سازمانهای نظارتی و بازرسی ورود کنند
ساعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
3
صرفه جویی 160 میلیون تومانی بابت خونگیری از سردست تنها در مورد این محموله 2000 تنی است .بماند که برای زدودن چربی بیشتر از لاشه و تاندون ها و... چقدر حضور دامپزشک دائم به نفع مملکت بوده و همه انها به عدد و رقم قابل محاسبه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
0
در مورد سالمونلا دکتر دامپزشک مسئول و دکتر ویزیت کننده در طول دوران ویزیت لازم است نمونه برداری آزمایشگاهی را انجام دهد و در موقع تحویل گواهی لازم را صادر کنند البته منظور در ایران است در مورد کشورهای خارج که صادرات را انجام می دهند بایستی نسبت به این روند اطمینان داشت باشیم درثانی هر وارد کننده گوشت چه قرمز چه سفید لازم است یک دکتر مسئول برای وارداتش استخدام کنند و مسئولیت قانونی بهداشتی گوشت وارد شده را به عهده بگیرد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
1
4
سلام
اکثرا کارشناسان شهرستانی مخالف اعزام نیرو نیستند ولی مخالف اعزام افراد بامدرک دکتری هستند.چرا باید کارشناسی که بیست ساله در کشتارگاه کار میکنه اعزام نشه ولی دامپزشکی که دوساله فارغ التحصیل شده وهیچگونه سابقه کار کشتارگاهی نداره باید بره ؟
این واقعا بی انصافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
نظرتون کاملا غرضو رزانه. طبق شیوه نامه حداقل 5 سال سابقه لازمه ان هم با امتیاز بندی که عملا میشه 8 سال.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
3
2
من موافق حضور کارشناسان در کشور های وارد کننده گوشت هستم اما نه این تبعیضی که سازمان دامپزشکی به سایر رده های دامپزشکی از جمله کاردان ها و کارشناسان و فوق لیسانس ها وارد میکند. خنده دار این موضوع اینجاست که سایر رده های دامپزشکی در واحدهای نطارت بر بهداشت عمومی خصوصا کشتارگاه ها فعالیت می نمایند اما در سازمان دامپزشکی فقط کسانی که مدرک دکترای دامپزشکی دارند حق سفر به سایر کشورها رو دارند چون افراد بالا دستی در سازمان دامپزشکی همه دکتر هستن و اجحاف زیادی به بقیه کارشناسان دامپزشکی میگردد. خدا کند یا از تمامی رده های دامپزشکی جهت بازرسی گوشت وارداتی استفاده شود یا هیچکس به خارج از کشور اعزام نشود . آقای حجتی دستت درد نکنه که جلوی بازرسین دامپزشکی رو گرفتی یا همه یا هیچکس
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
سلام.
متاسفانه بعضی از همکاران هنوز آگاهی کافی و لازم از قوانین بازرسی گوشت ندارند ،اصولا بازرسی گوشت یکی از وظایف مهم و خطیری است که علاوه و بر دانش فنی ،نیازمند تجربه کافی در امر بازرسی است،طبق قانون قضاوت نهایی در خصوص سلامت لاشه از وظایف دکتر دامپزشک است.
در کشور برزیل بازرسی در سه سطح تعریف شده بود،کاردان های دامپزشک که در خط کشتار وظیفه بازرسی قسمتهای مختلف لاشه را برعهده داشتند و در صورت مشاهده هر گونه ضایعه مشکوکی در هر اندامی آن را مشخص و از خط کشتار خارج میکردند،در سطح دوم کارشناسان بازرسی گوشت وظیفه اصلاح موارد از جمله آلودگی لاشه به صفرا ، محتویات شکمبه و ضایعات بافتی ناشی از ضربه و حمل و نقل را برعهده داشتند و در خصوص بیماریها اصلا صلاحیت اظهار نظر را نداشتند،در سطح سوم یک دکتر دامپزشک با تجربه وظیفه قضاوت نهایی در خصوص لاشه را بر عهد داشت.
هر شخصی در جایگاه خود ارزشمند است.
سیستم بازرسی در کشور ما دارای اشکلات اساسی و متعددی است که نیازمند اصلاح فوری می باشد.
یکی مشکلات عمده در سازمان عدم آشنایی مدیران با بازرسی و کلا کشتارگاه است.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
3
2
دوستان سایر رده ای که می فرمایند چرا کاردان ها و کارشناس ها داخل کشور کار بازرسی کشتارگاهی رو انجام میدهند ولی اعزام نمیشوند؛ باید خدمتشان عرض کنم که بازرسی کشتار در داخل هم وظیفه انها نیست و اکثرا هم سواد کافی برای بازرسی ندارند اما چون اکثر ادرات نیروی کافی ندارند به ناچار از این عزیزان استفاده می شه و این دوستان تصور می کنند که به بازرسی کشتارگاهی تسلط کامل دارند بنده خودم مدتی در کشتارگاه کار کردم اما چون کشتارگاه مشکلات فراوانی داشت و رفع نمیشد دیگه نرفتم حتی امکانات کافی برای تشخیص بیماری نداشت (از جمله روشنایی کافی) لذا اداره از نیروی لیسانس استفاده کرد و الان همه چیز با پاک کردن صورت مسئله حل شد. و جناب کارشناس می فرمایند چرا من اعزام نشم منی که تو کشتارگاه داخلی خدمت می کنم و نمیدونه که اگر اداره با کمبود نیرو مواجه نبود و امکان تعطیل کردن کشتارگاه وجود داشت این آقا رو اصلا کشتارگاه داخلی هم نمیفرستادن
پاسخ ها
کارشناس
| - |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
............... اون مدرک دکتری عمومی که در سایر کشورها اندازه لیسانس هم بیشتر نمی باشد چه برسد به ارشد .. اگر چند نیروی دارای تخصص ادارات داشتند اون موقع شما بی سواد بودید . زیاد مغرور نباش بزرگوار . رفتی پردیس و دانشگاه ازاد مدرک گرفتی و شاید اون کاردان هزینه دانشگاه ازاد را نداشته باشد پس حرمت نگه دار که عزت و ذلت دست خداست
همکار دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
آقای کارشناس محترم اول هیچ جای دنیا به یه دکتر توهین نمی کنن تو کارش هم دخالت نمی کنن، خوب اون آقای کاردان یا کارشناس به هر علتی که مدرک نگرفته الان علم بازرسی گوشت رو هم نداره این که شما الان داخل کشور کار بازرسی انجام میدی اشتباه و خلافه و اعزام به خارج اشتباه بزرگتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
خب برادر عزیز چرا تا به حال یک نفر از شما بخاطر این ایراد اساسی هیچ واکنشی نداشته ولی پای منافع خودتون که میرسه آسمون را به زمین دوختین؟؟؟حتی تو روی سازمان خودتون واستادین خواستار ورود مدعی العموم هم هستید؟
ناشناس
| - |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
همکار دامپزشک محترم فکر کردی مدرک دکتری عمومی گرفتی شاهکار کردی !! برو تو انگلیس این مدرک شما هیچ ارزشی ندارد . من قصد توهین به دکترای دامپزشکی را ندارم چون بیشتر این عزیزان کاربلد و با اطلاعات بالا و جنتلمن هستند ولی افرادی مثل شما ظاهرا ژن خوب و مغرور هستند که دارید به بیراهه می روید . خیلی هم اطلاعات علمی را به رخ ما نکش بزرگوار که تجربه بعضی از کاردانها از شما بیشتر هستند و خودم شاهد این بودم که دکتر دامپزشک همه اطلاعاتشو مدیون همین کاردانهاست بخصوص کار کلینیکی. موفق باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
خواستم همچون سایر همکاران دامپزشک که با مناعت طبع از کنار متن فوق بزرگوارانه گذشتند من هم چشمم را از این سطور بگردانم ولی لازم بود به منظور پایان دادن به چنین بحثهای آزار دهنده و خفیفی از قبیل بی حرمتی به مدارک تحصیلی دیگران برای توجیه مقصود خود که خیلی هم متاسفانه از این دست صحبت ها می شنوم و صرفا بدلیل پرهیز از پایین آمدن شان و جایگاه انسانی خود و دیگران پاسخی به آنها نمی دهم، پاسخی بر این تعابیر ناشایسته بدهم و در جواب بگویم که انگار نتیجه ای تلخ تر هم از متن فوق می توان گرفت که همچون آینه آن را می نمایانم. (آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست) سپس مواردی دیگر را هم متذکر می شوم:
اینکه اگر فرض بگیریم که مدرک دکترای دانشگاه های ایران در سایر کشورها معادل لیسانس هم ارزیابی نشود پس طبعا مدرک کاردانی احتمالا باید معادل سیکل هم محسوب نشود. طبعا این نتیجه پاسخی جز سرافکندگی ندارد. پس چرا خود و دیگران را بی دلیل تحقیر می کنیم تا حرف و مقصود خود را بتوانیم مستدل و مستند جلوه بدهیم؟ در مقام پاسخ نیستم و صرفا خواستم عاقبت مطلبی را روشن کنم پس از دوستان غیر دامپزشک جدا خواهش دارم که تسبت به موضوع حیطه کاری خود ملاحظات لازم را مد نظر قرار داده و برای نیل به هر مقصود مشروعی راه صحیح و عقلانی آن را برگزیده و از مقایسه توانمندی خود با دیگران دست بردارند بلکه به دنبال نیل به جایگاه و غایت کمال و کسب مطالبات و مطلوب و توانمندی شایسته خود باشند همانطور که برخی عزیزان را در این راه موفق و موثر می بینم.
در ادامه عرض می کنم که این موضوع عدم پذیرش مدارک سایر کشورها فقط در مورد درخواست فعالیت حرفه ای در کشور مقصد (که یک تصمیم کاملا داخلی و بر اساس معیارهای آموزشی آن کشور است) بوده وگرنه در کنفرانسها و مجامع علمی یا بعنوان نماینده سایر کشورها مدارک و جایگاه های علمی افراد کاملا پذیرفته هستند. حتی صرفا محدود به رشته دامپزشکی و حتی مدارک دانشگاه های ایران و سایر کشورها نمی شود.
مدارک تحصیلی دانشگاه های خارجی هم برای کشورها از مدارک هویتی ( مثل گذرنامه و ...) که معتبرتر نیست. پس باید همه مدارک رسمی یک دولت خارجی در کشور دیگر اولا از نظر صحت تایید بشود و ثانیا اعتبار سنجی و با مدارک رسمی معتبر داخل آن کشور تطبیق شود و سپس نسبت به آن مدارک موضع رسمی گرفته میشود آنهم با وسواس فراوان. حتی در بعضی کشورها برای کلینیسین شدن، همه دارندگان مدرک دکتری باید در یک آزمون جداگانه هم قبول شوند که صلاحیت حرفه ای برای کار کلینیکی این افراد محرز بشود. فقط در مورد کشورهای دارای تفاهم نامه های مرتبط با این موضوع احتمالا سخت گیری کمتری می شود. محدود به دامپزشکی هم نیست بلکه حتی در مورد پزشکان و سایر فارغ التحصیلان دانشگاهی هم همینطور عمل می شود.
ضمنا لطف کنید در مورد اعتبار مدارک دانشگاه های مختلف نظرات بی پایه و بعضا تعصبی ندهید. (دانشگاه آزاد یا پردیس یا ...) .اولا مهم اینه که فرد از نظر صلاحیت علمی تایید شده باشه و مسئولیت نظرات و تصمیمات مبتنی بر دانش و مهارتش رو از نظر قانون و مراجع رسمی آموزشی بتونه بر عهده بگیره. ثانیا من اشخاصی رو فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های کشور می شناسم که متاسفانه صلاحیت ندارند چیزی معادل حتی یک چوب کبریت به دستشان سپرده شود و البته همینطور از دانشگاه های غیر دولتی هم می شناسم ولی متاسفانه وظایفی را هم بر عهده دارند. این ناشی از مشکلاتی در بخش پذیرش دانشگاهی و نیز استانداردهای آموزشی می شود. برعکس هم هست از دانشگاه های غیر دولتی نخبگانی را دیده ام که شاید بزودی در بین چهره های ماندگار ملی و حتی بالاتر بتوانند بدرخشند. و البته از دانشگاه های دولتی... به یقین عرض می کنم و حتما خیلی عزیزان هم اگر بتوانند تعصب را کنار بگذارند قطعا تایید می کنند که تفاوت معنی داری هم حداقل بین معلومات و تجربه و توانمندی دانش آموختگان دانشگاه های دولتی و آزاد و ... حتی در مقایسه با بهترین دانشگاه ها نمی توان یافت. البته میشد برای اثبات این ادعا آزمون جامع پیش درمانگاهی را بطور مشترک و کشوری برگزار کرد تا بخشی از حقیقت بهتر روشن شود و نگاه های تعصب آمیز مجبور به تجدید نظر شوند. ثالثا شرایط برای همه یکسان نیست، خیلی ها از سهمیه مناطق 2 و 3 برخوردارند. برخی هم در برهه ای از زمان به ویژه حین آمادگی آزمون ارزیابی یک روزه یعنی کنکور دچار مشکلاتی می شوند که توان رقابت آنها را تخریب می کند و کنکور هم همه اذعان دارند که ملاک ارزیابی علمی مناسب و خوبی نیست برای پذیرش دانشجویان. تکنیک های تست خوانی و تست زنی با ارزیابی سطح سواد و هوش افراد تناسبی ندارند آنهم در آزمونی 3 ساعته ولی سرنوشت ساز!
البته برای سایر رده ها هم این موضوع صدق می کند زیرا در بین سایر رده های دامپزشکی افرادی را می شناسم لایق و دارای دانشی خیره کننده که فقط چون کاردان یا کارشناس هستند از تجربه و دانششان استفاده کامل نمی شود و این تعارف نیست.شاید این افراد هم در کنکور سرنوشتشان طوری که شایسته اش بودند رقم نخورده بوده است. افرادی هم در بین این عزیزان دارای توان و قابلیت مدیریت بالا هستند که شاید اگر در یک مجموعه غیر تخصصی بودند از تجربیاتشان امکان بهره بردن بیشتری فراهم می شد.
اما باید قبول کنیم بازرسی پیش از کشتار یعنی کار نشخیصی. بازرسی پس از کشتار و دستور نمونه برداری هم کار تشخیصی است. درحالیکه برای غیر دامپزشکان وظایف تشخیص و درمان تعیین نشده و برای آن آموزش هم ندیده اند ولی برخی اعتقاد دارند که توان تشخیص و درمان آنها بدلیل کار تجربی شان بالا است.
این معضل ناشی از ضرورت تقویت چدی سیستم توسعه اداری در دامپزشکی در دامپزشکی ماست که افراد گاهی بدلیل محدودیتها و ضرورتهای غیر قابل اجتناب در جایی بکار گرفته می شوند که صلاحیتش را طبعا ندارند. مثلا کشتارگاه های سنتی اگر همینگونه توسط برخی از بزرگواران نظارت و قضاوت لاشه صورت گیرد. نیروهای غیر دامپزشک تداخل کاری و مسئولیتی با دامپزشکان یافته و معضلات آن در دراز مدت تا حدی دیده می شوند. مصادر مستلزم تشخیص درمان یا طب پیشگیری بدلیل کمبود نیرو یا برخی دلایل مشابه گاه با کاردانها پر می شود و اخیرا هم phd های غیر کلینیکی یا حتی غیر مرتبط با دامپزشکی هم به این مجموعه اضافه شده و تبعات بعدی ...
این امر ضروری است که زودتر در دامپزشکی به درستی مدیریت شود و جایگاه مناسب هر رده ای (مثل وزارت بهداشت که تقریبا هیچکس دنبال تصاحب نقش دیگری نیست و هر رده ای جایگاه درخور و شایسته ای در رده کاری اش وجود دارد و با پشتکار و توانمندی به آن می رسد و نیاز به نقش پزشک را ندارد) مشخص شود. بعنوان مثال اصلا شایسته نیست روزی حتی تصور کنیم شخصی که حتی مثلا 2 واحد پاتولوژی نخوانده یا اصلا اپیدمیولوژی و یا اصول تجویز و نسخه نویسی نمی داند، با اعمال فشارهای نامتعارف سرپرست دامپزشکان شده و نظرات علمی همه شان را هم وتو می کند و تصمیماتی غیر قابل دفاع را به دیگران تحمیل می کند و دانسته یا نادانسته صدمات مهمی به تمامیت دامپزشکی وارد می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
3
من سال 90 در برزیل بودم در کشتارگاه مینروا در شهر باتایپورا یک محموله 260 تنی بنا به دلایلی بار گیری نشده نبود و تنها 2 ماه تاریخ ماندگاری داشت و مسئولین کشتارگاه و شرکت وارد کننده علاقه زیادی به بارگیری محموله داشتند البته با تعویض لیبل و تاریخ جدید در تمام مدت 2 ماهی که انجا بودم هر روز به آن سردخانه سر میزدم تا مبادا در غفلت من لیبل ها را جابجا کنند مورد دیگر چند پارت محموله درهنگام انتقال از سالن بسته بندی به تونل انجماد اشتباها به سالن بارگیری امد و در حال بارگیری بود و در زمانی که ترمومتر را در جعبه فرو کردم تا دمای عمق لاشه بررسی شود متوجه شدم و محموله به سالن انجماد منتقل شد و بارها دام با سن بالا و ماده عودت داده شد تا دمای کانتینر حمل گوشت به منهای 18 میرسید اجازه بارگیری نمیدادیم من که پلمپ کشتارگاه را با خود به هتل میبردم و به راننده میگفتم هر وقت دما از 18 گذشت بیا دنبالم و گاهی مجبور میشدم ساعت 1 شب برم چک کنم و مجددا 4 صبح کشتارگاه باشم دوستان سختی های زیادی کشیدن و 99 درصد از همکاران با دل و جان کار کردن چون بحث منافع مردم بود در کنار این نمیشه گفت سفر جذابی نبود و از نظر مالی خوب نبود به هر حال حق ماموریتی دریافت میشد و در طول 3 ماه شاید یک هفته گشت و گذار داشتیم اکثرا مواقع در یک شهر بسیار کوچک و در کشتارگاه بودیم خواهشا صرفا از روی حسادت و مغرضانه نظر ندهید کمی هم به سلامت محموله فکر کنید حاضرم قسم بخورم چه ناظر اعزام شود چه نشود تاثیری در قیمت تمام شده ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
همین کارها رو کردید که گفتن اصلا صورت مسئله را پاک کنیم،مثل اون بزرگوارای دیگه که اونجان و می دونن هیچی نمی گن ، اگر شماها هم هیچی نمی گفتی الان این بحث ها نبید
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
3
اصلا عجیبه که کاردانها در این خصوص ورود و اظهار نظر می کنن مگه وقتی کاردانهای محترم برای واکسیناسیون به روستاها اعزام می شن کارشناسا و دامپزشکا دخالت می کنن و میگن ما هم باید اعزام بشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
بنظرم تا چند سال دیگه وفور دکتر دامپزشک بشه تا جایی که دکتر دامپزشک بره واکسیناسیون . جالب میشه اونوقت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
4
من نمیدانم حضراتی که با اعزام دامپزشک مخالفند با حضور ناظران شرعی مخالفتی ندارند؟ شاید میترسند ، شاید توان جنگ در دو جبهه را ندارند وشاید هم با انها به مصالحه رسیده اند .به نظر شما کدام گزینه صحیح
است؟
کایا شیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
1
2
سازمان اگر زار و ضعیف است
زین قوم نحیف است
ان تیر و عقاب است
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
2
2
نظارت بهداشتی از بدو ورود دام تا ارسال محصول نهایی در برزیل کار بسیار مشکل وخطیری است و به نظرم مبلغی که به ناظر پرداخت میشد بسیار ناچیز بود و به بار سنگین مسئولیتش نمی ارزید.
ناشناس
|
Hungary
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
4
2
فکر بهبود کشتارگاه های خودتان باشید سعی کنید دام زنده وارد کنید بعد ذبح شان کنید . انوقت میبینید که کلیه این دغدغه های مالی و بهداشتی از ابتدا بیهوده بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
4
جناب آقای دکتر ماکنعلی عزیز
در طی این مدت که بعنوان معاونت بهداشتی و پیشگیری مشغول فعالیت هستید، تصمیماتی گرفتید که بسیاری از آنها بدون رعایت اصول علمی و نکته نظرات فنی همکاران دفاتر فنی بود. موضوع حذف ناظر بهداشتی و کشتار دام ماده و شش دندان، مهمترین آرزوی واردکنندگان متقلب و بی وجدانی بود که در تلاش برای کشتار در کشتارگاههای کوچک برزیل بودند که شما به آن جامه عمل پوشانیدید.
دام ماده شش دندان با قیمت بسیار پایین کشتار شده و بسته بندی یکسان با گوشت کشتاری دامهای جوان نر دارند. البته به همان قیمت نیز پروفورما به دولت ارائه می دهند.
نظر شما
ادامه