کد خبر: ۵۲۹۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، کارخانجات دارویی در حال تولید هستند و خدمات‌رسانی به دامداران در حوزه‌های مختلف در حال انجام است ...
 

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال جاری ۱۰ قلم داروی جدید به بازار کشور عرضه شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» در جریان سفر به اراک در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به رسالت سازمان دامپزشکی کشور درخصوص حفظ و سلامت سرمایه دامی و تقویت بهداشت عمومی و عملکرد هوشمندانه و تکنیکال سازمان در سال‌های اخیر، بیماری خاصی در منطقه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان مشکلاتی را ایجاد کرد ولی با تدابیر و اقدامات مبارزه‌ای بیماری کامل تحت کنترل درآمد و مشکلی در کشور وجود ندارد، افزود: در سال جاری توفیقاتی در بحث تولید واکسن تب برفکی، PPR و آنفلوآنزای پرندگان حاصل شده است. شرکت‌های داروسازی در سال جاری با وجود تحریم‌ها، در حوزه بهره‌برداری و عرضه تولیدات به بازار مصرف موفق عمل کرده اند و حدود ۱۰ قلم داروی جدید به بازار عرضه شد و شاهد رونق کارخانجات هستیم.

رضاییان‌زاده با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور موجود است و مزارع مورد نظر واکسینه شده اند و مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد، افزود: بیماری های مشترک بین دام و انسان با سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و واکسیناسیون مرتب کنترل شدند و مشکل خاصی در کشور دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کشور از نظر دارو و واکسن وضعیت مناسبی است، هرچند که در قیاس با سال‌های قبل مشکلاتی وجود دارد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، کارخانجات دارویی در حال تولید هستند و خدمات‌رسانی به دامداران در حوزه‌های مختلف در حال انجام است.

این متخصص بهداشت و بیماری‌های طیور تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید است، سازمان در کنار وظایف اصلی خود در امر حفظ بهداشت و سلامت دامی در حوزه رونق تولید، اقدامات ارزشمندی انجام داده است و در تولید واکسن دام و طیور اقدام خوبی صورت گرفته است. در حوزه تولید تعداد قابل توجهی واکسن دامی خودکفایی حاصل شده است و توانستیم در بخش واکسن طیور با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها و صدور موافقت اصولی برای شرکت‌های دام و طیور خودکفایی داشته باشیم.

رضاییان‌زاده گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد واکسن دامی و ۳۵ درصد واکسن طیور مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و سایر اقلام بر حسب مورد و بر اساس نیاز وارد کشور می‌شوند. با برنامه‌ریزی صورت گرفته و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، در آینده نزدیک شاهد تولید ۱۰۰ درصدی واکسن دامی و طی سه سال آینده شاهد تکمیل ظرفیت تولید واکسن طیور در کشور خواهیم بود و این اتفاق خروج ارز را به حداقل می‌رساند.

وی گفت: در تولید واکسن  PPR که در سال‌های اخیر به کشور وارد می‌شد، به خودکفایی کامل رسیدیم و حتی توان صادرات این محصول در بین شرکت‌های تولیدکننده نیز وجود دارد.

رضاییان‌زاده با بیان اینکه در اقلام دارویی افزایش قیمت ایجاد نشده است، گفت: با وجود همه مشکلات، تامین و مدیریت اقلام انجام شده و توانستیم نیاز کشور را تامین کنیم و مشکل خاصی نداریم. هرچند که فرآیند کار بسیار سخت و دشوار بود، اما تهدید تحریم‌ها به فرصت تبدیل شد و با برنامه‌ریزی انجام شده توانستیم مشکلات ناشی از تحریم را رفع کنیم؛ همچنین استفاده از ظرفیت تولید قبلی و ایجاد ظرفیت جدید تولید شرایط را تحت کنترل درآورد و مشکلی در تامین اقلام نیست.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی افزود: ۱۰۸ کارخانه تولید دارو در کشور وجود دارد که از طریق ۷۲۰۰ شرکت‌ و مرکز پخش مرکزی واستانی، نسبت به تولید اقلام و توزیع داروخانه ای در استان‌ها اقدام می شود .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
1
واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما۵۰۰دزی و۲۵۰نیست چرا باید واکسن هدر بره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
3
در زمان مدیریت ایشان تولید داخل داروهای گیاهی نابود شد
نظر شما
ادامه