کد خبر: ۵۲۸۰۰

صبح دیروز و با میزبانی بخشداری قلعه نو، جلسه بررسی تخصصی و کارشناسی طرح تشکیل سامانه جامع گوشت کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، جلسه بررسی تخصصی و کارشناسی طرح تشکیل سامانه جامع گوشت، به ریاست «علیرضا صادقی» بخشدار قلعه نو و با حضور «طبخی» مدیرعامل منطقه جنوب تهران بانک سپه، رستگار رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری، «عباسعلی» رئیس دفتر مجمع نمایندگان مجلس استان تهران، «داورپناه» رئیس بانک سپه شعبه دولت آباد، «پناهنده» معاون اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری، «دلیر» کارشناس بازاریابی، «مشکی» کارشناس اداره تحقیقات و «جلالی» کارشناس سازمان برنامه ریزی بانک سپه در محل بخشداری قلعه نو برگزار شد.

در این جلسه حاضرین پیرامون طرح پیشنهادی بخشدار قلعه نو مبنی بر راه اندازی سامانه جامع گوشت کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته و زوایای گوناگون این طرح را که برای اولین بار در ایران در آستانه شکل گیری است بر اساس معیارهای علمی و تخصصی، بررسی و تحلیل کردند.

بخشدار قلعه نو در ابتدای این جلسه به بیان توضیحات پیرامون این طرح پرداخته و اظهار داشت: طرح تشکیل سامانه جامع گوشت علاوه بر ایجاد آثار مثبت فراوان در حوزه اقتصاد و بازار تولید کشور، بطور تخصصی در حوزه صنعت دام و تولید محصولات پروتئینی، سبب دستیابی به اهداف بسیار مهمی چون کنترل بازار دام به ویژه در بازه های زمانی و مناسبتهای خاص که سبب ایجاد افزایش شدید تقاضا می گردد، جلوگیری از پدیده خطرناک قاچاق دام، ضابطه مند نمودن واحدهای پرورش دام، ایجاد دسترسی لحظه ای به آمار دقیق دام در کشور و برآورده نمودن کلیه نیازهای مربوط به خرید و فروش دام و گوشت در سطح کشور می گردد.

در پایان این جلسه حاضرین به بازدید از پروژه احداث بزرگترین کشتارگاه دام ایران و خاورمیانه در حاشیه روستا قمی آباد بخش قلعه نو پرداختند. در این بازدید بهروز ترشیزی مالک و سرمایه گذار پروژه به بیان توضیحات تخصصی در بخشهای مختلف تولید و پرورش، تغذیه و نگهداری، داد و ستد و کشتار و عرضه به بازار صنعت دام و گوشت در کشور پرداخته و به سوالات کارشناسان در حوزه های مختلف این صنعت پاسخ داد.

لازم به ذکر است در انتهای جلسه امروز مقرر گردید طرح تشکیل سامانه جامع گوشت بصورت پایلوت در سطح بخش قلعه نو اجرا گردیده تا اثرات و خروجی آن جهت اجرای سراسری در کشور مورد ارزیابی و بررسی دستگاههای متولی در صنعت دام و گوشت کشور قرار گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه