کد خبر: ۵۲۶۶۶
مدیرکل دامپزشکی استان تهران عنوان کرد:
«دکتر ولی‌الله واعظی» افزود: بنده نیز در اداره کل دامپزشکی استان تهران به کار فعالین عرصه دام کوچک اعتقاد دارم و با تمام وجود از مجموعه عملکرد آنها در راستای ارتقای بهداشت عمومی حمایت می‌کنم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: موضع سازمان دامپزشکی کشور از حوزه دام کوچک، حمایتی است.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر ولی‌الله واعظی» در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی و بزرگداشت «دکتر حسن برکتین» که از سوی جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک برگزار شد، با بیان اینکه خداوند تنوع مخلوقات دارد و یکی از مخلوقات او دام‌های کوچک است، گفت: «سال ۹۱ بنده مشاور رئیس اسبق سازمان دامپزشکی بودم. آن زمان حرکاتی در سطح جامعه علیه دام‌های کوچک شروع شده بود و برخی نمایندگان درصدد بودند طرحی را علیه اقدامات حمایتی دام‌های کوچک در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب و به صحن علنی مجلس بیاورند.»

وی ادامه داد: «بنده با بیان چند نکته درخصوص فلسفه خلقت حیوانات کوچک از سوی خداوند، نقش آنها در گله‌های عشایری و همچنین فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی در تمام دنیا، به لزوم توسعه برنامه‌های بهداشتی و حمایتی اشاره کردم تا از این طریق بتوان از بروز بیماری‌های مشترک جلوگیری کرد. در نهایت این مصوبه از دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس خارج شد.»

موضع سازمان دامپزشکی کشور از حوزه دام کوچک، حمایتی است

مدیر کل دامپزشکی استان تهران با تاکید بر اینکه موضع سازمان دامپزشکی از حوزه دام کوچک، حمایتی است، تصریح کرد: «ما پروتکل‌های بهداشتی با سازمان بهداشت جهانی داریم و نمی‌توانیم این بخش را در مجموعه حمایت‌های خود نبینیم. بنده نیز در اداره کل دامپزشکی استان تهران به کار فعالین عرصه دام کوچک اعتقاد دارم و با تمام وجود از مجموعه عملکرد آنها در راستای ارتقای بهداشت عمومی دام‌های کوچک حمایت می‌کنم و در کنار آنها خواهم بود.»

واعظی با بیان اینکه در حوزه حمایت‌های اداری و حاکمیتی، یک فصل نوین در استان تهران ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: «در سال گذشته انتخابات نظام دامپزشکی را داشتیم و در هیچ زمانی به اندازه دوره فعلی، سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی همراه نبوده‌اند. امروز نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان تهران در تعامل کامل به سر می‌برند و این نگاه در مجموعه کشوری نیز وجود دارد. لذا از تشکل‌ها خواهش می‌کنیم که از وجود ما در راستای ارتقای بین بخشی مجموعه استفاده کنند.»

وی در پایان گفت: «اگر نیاز باشد که قوانین حمایتی توسط نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، در این مسیر ما آماده همکاری هستیم.»

 
 
نظر شما
ادامه