کد خبر: ۵۲۵۰۷

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در رابطه با واردات خوراک دام تراریخته و نقش دامپزشکی در رفع این چالش گفت: دامپزشکی مطابق قانون بر کلیه مراحل از مزرعه تا سفره تامین مواد غذایی مرتبط با دام نظارت دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رایو گفتگو، برنامه "صبح و گفتگو" ویژه روز دامپزشکی در ارتباط تلفنی با «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی پخش شد.

صفری در برنامه "صبح و گفتگو" در رابطه با واردات خوراک دام تراریخته و نقش دامپزشکی در رفع این چالش بیان داشت: دامپزشکی مطابق قانون بر کلیه مراحل از مزرعه تا سفره تامین مواد غذایی مرتبط با دام نظارت دارد.

وی افزود: همکاران حرفه دامپزشکی در کارخانه های خوراک دام و طیور، ماشین های حمل مواد، محل های نگهداری، فراوری و تولید مرغ، جوجه کشی ها، مرغ مادر، کشتارگاه ها و مراکز عرضه ها حضور دارند و نظارت می کنند و در صورت موارد فاقد استاندارد و سلامت باشند از چرخه مصرف حذف می شوند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی عنوان کرد: طبق ماده ۳۴ قانون برنامه ششم توسعه اگر مصرف کنندگانِ نهاده های حوزه های دامپروری از مزرعه تا سفره دچار خسارتی شوند و دامپزشکی نیز این خسارت را تأیید کند، به حکم دادگاه صالحه پرداخت خسارت به مصرف کننده تعلق خواهد گرفت.

به عبارتی دیگر تولیدکننده در همه مراحل تولید مسئول سلامت غذا و دامپزشکی نیز ناظر بر سلامت غذاست.

 

نظر شما
ادامه