کد خبر: ۵۲۱۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

جامعه خبر نوشت:

وقتی اتاق اصناف و اتحادیه ها همه به دنبال دلالی و لابی و رانت هستند و افراد بی سواد و بدون تخصص بر اصناف حکومت می کنند نتیجه بازارکنونی در کشور و دل پایتخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر «سید هادی کسایی زاده» روزنامه نگار از نگهداری و توزیع گسترده گوشت های فاسد و تاریخ مصرف گذشته در دل پایتخت خبرداد و گفت: متاسفانه خبرنگاران زیاد در این موضوع ورود نکردند اما وضعیت به مرحله قرمز رسیده است که علت اصلی آن مشکلات اقتصادی و گرانی گوشت قرمز و تمایل سودجویان به فروش گوشت های فاسد با قیمت ارزان است.

کسایی زاده اظهار کرد: کشف و معدوم سازی ۱۰۰ کیلوگرم گوشت دیفراست شده گوساله و گوسفند در جنوب تهران، کشف ۱۷ تن گوشت فاسد در منطقه ۲۰ تهران، کشف ۱۸۰ کیلو گوشت گوسفندی غیربهداشتی در ورامین، کشف ۹۲۰ کیلو فروارده دامی فاسد و غیر بهداشتی در رستوران های قرچک و کشف ۱۱ تن اسکلت، گردن و خمیر مرغ فاسد در جنوب تهران فقط در ۳۰ روز گذشته بوده و در ماه های قبل از کشف گوشت های فاسد در شهر قدس، ملارد و ده ها تن گوشت فاسد و فراورده های دامی در شهر تهران گزارش شده است.

این روزنامه نگار گفت: به جرات باید گفت که دامپزشکی و مامورانش فقط یک درصد تخلفات را شناسایی و برخورد می کنند. وقتی رستورانی یا فروشگاهی با قیمت پایین کباب و گوشت گوسفندی و مرغ عرضه می کند قطعا ایرادی دارد که باید شهروندان به سرعت گزارش کنند. وقتی گوشت را منجمد خریداری می کنید بویی ندارد و مستقیم وارد فریزرخانه می شود اما هنگام پخت وقتی گوشت رنگ متفاوتی دارد و بوی نامطبوع سعی نکنید آن را با ادویه خوشمزه کنید.

کسایی زاده گفت: در رستوران های جنوب شهر به خصوص ورامین و شهرری و جنوب شرق و غرب تهران و رستوران های فرحزاد و دربند و … به جرات می توانم این نوع گوشت ها و فراورده های دامی را به شما نشان دهم. اصلا نیاز به بازرس و آزمایشگاه ندارد کافی است گوشت را از پشت ویترین نگاه کنید.

مشکل اصلی کشور ما این است که تصور می کنیم فساد فقط در مسئولان و حوزه اقتصاد و آسیب های اجتماعی است در حالی که فسادهای خرد در میان بازاریان و کسبه موج می زند. نمونه آن آمار وحشتناک چک های برگشتی، ربا و نزول و غش در معامله و گران فروشی و قاچاق و توزیع موادغذایی و کالاهای نامرغوب است که نمی توانیم همه را به گردن دولت و حکومت بیاندازیم چون وجدان و توجه به مشروعیت تجارت مسئولیتش با بازاری و کاسب حبیب الله است.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
.
در یکی از کشورهای بلاد کفر رفته بودیم


دیدیم در تمام فروشگاه های زنجیره ایش چرخ گوشت وجود دارد


دیدیم الله اکبر
گوشت مرغ که به تاربخ انقضا نزدیک شد،با کمی gizzardقاطی می شود و چرخیده می شود ، می شود پژو آردی وطنی.ظاهر گوشت قرمز.موتور گوشت مرغ.با نام گوشت چرخ کرده گاوی و مرغی برای کاهش چربی گوشت
بعد با قیمتی بالا هم فروخته می شود

چون گوشت چرخ کرده گاوی در ان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
به حال دامپزشکی باید گریست!
نظر شما
ادامه