کد خبر: ۵۱۹۹۸

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک انبار جعبه در جنوب تهران و تلف شدن چندین رأس دام در پی این حریق خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سید جلال ملکی» با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک انبار بزرگ جعبه در جنوب تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:44 بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک انبار جعبه در جاده خاوران، بعد از میدان آقانور به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک محوطه روباز به وسعت حدود 3 هزار متر بود که در آن حجم زیادی جعبه‌های چوبی و پلاستیکی نگهداری می‌شد.

وی با بیان اینکه ارتفاع جعبه‌های چیده شده در برخی بخشهای این انبار به چند متر می‌رسید، گفت: بخش زیادی از این انبار (حدوداً 2 هزار متر) دچار حریق و کاملاً شعله‌ور شده و ارتفاع شعله‌ها از فواصل دور قابل رؤیت بود.

ملکی تصریح کرد: با توجه به یکپارچه بودن ردیفهای جعبه‌های چوب، آتش به سرعت در حال سرایت به بخشهای مجاور بود که آتش‌نشانان از چندین جهت عملیات را آغاز کرده و آتش را تحت کنترل خود درآوردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: در بخش وسط انبار یک چاردیواری کوچک قرار داشت که حدوداً 20 رأس دام سبک در آن نگهداری می‌شد و متأسفانه این دامها در همان دقایق اولیه به دلیل شدت آتش و حرارت تلف شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت پس از مهار شعله‌های آتش و ایمن‌سازی محل حادثه، عملیات در ساعت 4:41 بامداد پایان یافت.

ملکی متذکر شد: در اینگونه انبارها به دلیل وجود مواد قابل اشتعال و عدم رعایت ایمنی، نباید دام و موجود زنده نگهداری شود زیرا ممکن است که دامها مانند این حادثه تلف شوند.

 

نظر شما
ادامه