کد خبر: ۵۱۹۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
در نشست خبری «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» عنوان شد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: برای تولید بذر واکسن، واکسن و رجیستری شدن آزمایشگاه‌های ایران با فائو و OIE و اتحادیه اروپا تفاهم‌های مشترکی داشته‌ایم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: توسعه همکاری‌های منطقه‌ای ایران در زمینه صادرات محصولات غیرحلال و حلال تحت نظارت دامپزشکی با کشورهای منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور می‌تواند موجب شکسته شدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز شنبه در نشست خبری خود افزود: ابتدای سال ۹۷ و قبل از تشدید تحریم‌ها علیه ایران ما به دنبال توسعه همکاری‌های منطقه‌ای بودیم زیرا این بهترین راه مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌رفت، بنابراین با تلاش‌هایی که در دو سال اخیر صورت گرفت، رئیس سازمان دامپزشکی ایران برای نخستین بار کرسی دبیر کل منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام را از آن خود کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان اجلاس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی دام (oie) می‌شود؛ ایران در سال ۲۰۱۱ نیز میزبان این اجلاس جهانی در تهران شده بود.

رفیعی پور با بیان اینکه ایران در ۱۴ مهرماه امسال میزبان رئیس سازمان بهداشت جهانی دام (oie) است، افزود: حضور وی می‌تواند در حل برخی مشکلات کشورمان در تولید نهاده‌هایی همچون واکسن، ریزمغذی‌ها و مکمل‌ها نقش داشته باشد زیرا ایران در تامین برخی محصولات واردکننده صرف است.

وی اولویت سیاست گذاری‌های سازمان دامپزشکی کشور را تولید داخل دانست و تصریح کرد: این امر فرصتی است که می‌تواند کشورمان را در تولید واکسن و ریزمغذی‌ها و مکمل‌ها به یک تولیدکننده یا تولید کننده تحت لیسانس مانند کشورهای کره جنوبی و ژاپن تبدیل کند.

رفیعی پور معتقد است چنین اقدامی باعث می‌شود که ایران در آینده نزدیک از یک واردکننده صرف به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شود.

مقاصد صادراتی محصولات غیرحلال ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهارداشت: برای صادرات فراورده‌های خام دامی، ایران در زمینه محصولات غیرحلال و حلال کم مصرف مانند پای مرغ، موافقت کشورهای عضو منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور را دریافت کرده‌است.

به گفته وی، محصولات غیرحلال دام و طیور شامل روده و پوست و آبزیان همچون ماهی مرکب، مار ماهی، خرچنگ می‌شود.

رفیعی پور با بیان اینکه به دنبال مثبت شدن تراز تجاری کشور هستیم گفت: توسعه صادرات به کشورهای منطقه علاوه بر ارز آوری، اشتغال‌زایی به همراه دارد.

وی ادامه داد: اکنون از ۳۵ کشور رسمی عضو منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور سازمان بهداشت جهانی دام (oie) ایران با سه کشور چین، کره جنوبی و هند پروتکل دارد و قرار است با سه کشور دیگر ژاپن، بنگلادش و سنگاپور پروتکل امضا کند که این امر به فرایند صادرات فراورده‌های خام دامی به این کشورها کمک خواهد کرد.

تولید بذر واکسن و ثبت آزمایشگاه‌های ایران با همکاری فائو

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: برای تولید بذر، واکسن و رجیستری شدن آزمایشگاه‌های ایران با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، سازمان بهداشت جهانی دام (oie) و اتحادیه اروپا تفاهم‌های مشترکی داشته ایم که این امر در ارتقای فرایند اقدامات دامپزشکی کشور موثر است.

وی ادامه داد: اکنون سه کشور ایران، ترکیه و روسیه به دنبال رجیستر شدن آزمایشگاه های دامپزشکی خود هستند که ایران می‌تواند با چنین اقدامی هزینه های ارزی خود برای انجام برخی آزمایشات در خارج از کشور را کاهش دهد.

رفیعی پور با بیان این که چندی پیش کشور ما میزبان نماینده سازمان بهداشت جهانی دام بود، یادآورشد: ایران در حوزه اقتصادی خواستار ارزیابی مطالعاتی صنعت طیور و آبزیان و همچنین اقدامات و عملکرد سازمان دامپزشکی کشور توسط سازمان‌های بهداشت جهانی دام شده است که اواخر مهرماه تیمی به ایران اعزام خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشورمدت زمان حضور این تیم ارزیابی در ایران را یک هفته عنوان کرد و ادامه داد: با چنین اقدامی نقاط ضعف و قوت عملکرد و سیاست گذاری‌های سازمان دامپزشکی ایران مشخص می‌شود که همین امر در برنامه ریزی‌های بعدی می‌تواند موثر واقع شود.

وی اظهار داشت: همچنین ایران خواستار اعزام تیمی از دامپزشکان متخصص بخش دولتی و خصوصی جهت آموزش به کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی دام در منطقه آسیا، اقیانوسیه و خاور دور از جمله ژاپن شده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش مراسم اختتامیه اجلاس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی دام (oie) در شهر سندایی کشور ژاپن با حضور ۳۵ کشور منطقه و هیات رییسه و نیز مدیر کل سازمان بهداشت جهانی دام برگزار شد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
3
از اعزام ها چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
2
پیشنهاد به ریاست و معاونین محترم سازمان: ضمن تشکر و عرض خداقوت در جهت گسترش بهینه اهداف دامپزشکی : در صورت صلاحدید تسری تو احکام بیاد ضمن تقویت معیشت همکاران یک کار خداپسندانه و مورد دعا همه خانواده های دامپزشکی و یک اثر به یاد ماندنی برای دوستان....باشد که مورد قبول حضرت حق واقع شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
4
فردی بالای منبر جهت سخنرانی حضور پیدا کرد. پس از گفتن بسم الله الرحمن الرحیم بدلیل آلزایمر چیزی برای گفتن پیدا نکرد !! این مسئله سه بار تکرار شد. خادم از پائین منبر فریاد زد : سخنرانی یادت رفته، پائین آمدن که یادت نرفته!!
مسئولین محترم هم مدیریت و ارائه راه کار یادشان رفته، لااقل سکوت کنند سکوت که یادشان نرفته! بازدن حرف های بی‌ربط نمک به زخم می‌پاشند.
شکست تحریم‌ها وقتی است که قیمت گوشت به سال 95 برگردد، قیمت دلار، قیمت دارو و واکسن، قیمت خودرو، قیمت مسکن و ..... و در یک کلمه قدرت خرید به سال 95 برگردد. آنوقت شکست تحریم ها محقق شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
درود و سپاس بر دکتر رفیعی پور با تعامل و زحمتکش...
نظر شما
ادامه