کد خبر: ۵۱۴۴۴

مجیدی از رفع نواقص نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب کهریزک تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه بررسی و رفع محدودیت‌های موجود درباره‌ی کنترل و نگهداری سگ‌های بدون صاحب طی دو جلسه در نقاهتگاه کهریزک برگزار شد.

«مجید مجیدی» سرپرست حوزه‌ مدیریت کنترل جمعیت حیوانات شهری (شرکت ساماندهی) درباره‌ جلسه پیرامون تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده درمرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در کهریزک گفت: در جلساتی که در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مردادماه با حضور «مصطفی کاظمی اسفه»، مدیرکل دفتر شهردار تهران و معاون و مسئولان معاونت خدمات شهری در دو جلسه‌ی اضطراری برگزار شد، موضوع تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های باقی مانده در مرکز نقاهتگاه سگ‌های ولگرد مورد بررسی، تأیید و تصویب قرار گرفت و در راستای اجرای آن دستور‌های متعددی از سوی «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری و سایر مسئولان مربوطه شهرداری تهران صادر شد.

او ادامه داد: کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر با تأکید بر زنده‌گیری به واسطه ۱۰ اکیپ به طور روزانه در مناطق حاشیه‌ای شهر و بر اساس مطالبات مردمی و پیام‌های واصله از سامانه ۱۳۷ و سایر سیستم‌ها انجام می‌شود. روال این است که اکیپ‌ها با مراجعه و رفتارشناسی سگ‌ها نسبت به صید و انتقال آن‌ها به مرکز نقاهتگاه اقدام می‌کنند تا پس از گندزدایی و حذف انگل‌ها نسبت به عقیم‌سازی و واکسیناسیون این سگ‌ها اقدام شود و پس از مدتی نگهداری بحث رهاسازی سگ‌ها موضوعیت پیدا می‌کند.

مجیدی با توجه به تصمیمات جلسه‌ دیروز به توسعه فضای سبز این نقاهتگاه نیز اشاره کرد و از عدم استفاده‌ پیمانکار تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: از اقدامات تکمیلی که در مرکز نقاهت‌گاه مورد تأیید مدیران قرار گرفت، موضوع افزایش فضای سبز در مجموعه مذکور با ۵۰۰ اصله درخت چند ساله و ایجاد سایبان برای استراحت سگ‌های بدون صاحب است.

او افزود: همچنین برای تأمین زیرساخت، آسفالت و تأمین دسترسی به این مجموعه و نیز توسعه‌ این مرکز در بافت پیرامونی برای آزادسازی سگ‌های عقیم‌شده و واکسینه شده نیز تصمیماتی اتخاذ شد. ضمن اینکه براساس موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت، مقرر شد تا اطلاع ثانوی این فرآیند توسط نیرو‌های شرکت ساماندهی انجام شود و از نیروی پیمانکار استفاده نشود و صرفا با بهره‌گیری از نیرو‌های داخلی خدمات شهری کار را پیش ببریم.

مجیدی تأکید کرد: از اقدامات میان مدت می‌توان به بهره‌گیری از خدمات مهندسی مشاور در خصوص این طرح اشاره کرد که به طور میان مدت برنامه‌ریزی شد و با انتخاب مشاور و خدمات مشخص شرایط شهر تهران را برای ایجاد مراکزی متفاوت برای نگهداری سگ‌های عقیم‌شده بررسی کرده تا پس از تعیین ظرفیت و نیاز مجموعه بتوانیم همکاری سایر مناطق شهرداری را در اختصاص زمین و ایجاد این مراکز همراه داشته باشیم.

او همچنین از موعد ۱۰ روزه در گام اول برای رفع نواقص موجود در نقاهتگاه کهریزک سخن به میان آورد و گفت: از دیگر شرایط و نواقصی که مورد توجه قرار گرفت تکمیل ۱۰ روزه‌ی اقدامات بهسازی‌ای است که شرکت ساماندهی در دست اقدام داشت. هم‌اکنون نیز اقدامات اجرایی در دستور کار قرار دارد و نیرو‌های خدماتی در این خصوص مشغول به کار شده‌اند تا ظرف ۱۰ روز وضعیت مطلوب‌تری را در این مجموعه شاهد باشیم.

 

خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه