کد خبر: ۵۱۳۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

تجمع شماری از مدافعان حقوق حیوانات در اعتراض به نحوه کشتار سگ‌های بی‌صاحب روز دوشنبه مقابل شهرداری تهران به درگیری و بازداشت برخی معترضان انجامید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا از مقابل شهرداری، معترضان به نحوه کشتار سگ‌ها با استفاده از تزریق اسید یا سم و دیگر شیوه‌های غیرانسانی اعتراض داشتند و خواهان برخورد با عوامل این اقدامات شدند.

انتشار فیلمی از کشتار سگ‌ها در فضای مجازی طی روزهای گذشته سبب افزایش اعتراض‌ مدافعان حقوق حیوانات و این تجمع شده است؛ تجمع کنندگان خواهان توضیح مسئولان شهرداری بودند که یکی از دست‌اندرکاران شهرداری در جمع آنان حاضر شد.

فردی که از سوی شهرداری برای صحبت در جمع معترضان حاضر شده بود ابتدای سخنانش گفت که پیمانکار متخلف به نام آقای کریمی را خلع ید (لغو قرارداد) کرده‌اند که صدای معترضان بلند شد و شعار دادند: خلع ید کافی نیست،‌ باید مجازات شوند.

در این بین تجمع‌کنندگان اجازه ادامه صحبت به وی ندادند و در حالی که نماینده شهرداری قصد ورود به داخل ساختمان شهرداری را داشت، عده‌ای از تجمع‌کنندگان به نشانه اعتراض به سمت وی حرکت کردند و عوامل انتظامی مستقر در صحنه نیز تلاش برای متفرق کردن افراد را شروع کردند.

پس از آن نیروهای پلیس در محل حضور یافتند و متفرق کردن تجمع‌کنندگان شروع شد؛ خبرنگار ایرنا مشاهده کرد که برخی تجمع‌کنندگان توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا بعدازظهر امروز به دنبال حضور نیروهای انتظامی و متفرق شدن معترضان، تجمع نیز پایان یافت.

واکنش به درگیری امروز

به درگیری کشیده شدن تجمع این افراد امروز واکنش‌هایی نیز از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران داشته است؛ مجید فراهانی در این زمینه توئیت کرد:‌ به خشونت کشیدن اعتراض مدنی شهروندان مدافع حقوق حیوانات محکوم است.

وی با هشتگ «مدارا و تحمل» تاکید کرد:‌ اعتراض مدنی شهروندانی که در برابر تخلفات ولو قدیمی پیمانکاران با تجمع در برابر شهرداری تهران اعلام موضع کردند حداقل اقدامی بود که در مسیر تهران شهری برای همه باید رعایت می‌شد.

این اعتراض‌ها در حالی است که شهرداری تهران اعلام کرده بود فیلم منتشر شده مربوط به سال ۹۶ است اما با این حال پیمانکار متولی که عملکردش مورد اعتراض بوده مرداد امسال خلع ید شده است.

سید آرش میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز با تایید موضوع سگ‌کُشی در پایتخت گفت: با مقصران این فاجعه برخورد سازمانی و قضایی می‌شود.

وی نوشت: «خبر تزریق اسید و کشتار غیرانسانی سگ‌های خیابان‌گرد تهران متاسفانه صحت دارد و توسط یکی از پیمانکاران شهرداری تهران صورت گرفته است».
 خبر تکمیلی: دستگیرشدگان مقابل شهرداری تهران تا ظهر سه‌شنبه آزاد می‌شوند

استاندار و رییس شورای تامین استان تهران گفت: دستگیرشدگان از مقابل شهرداری پایتخت در جریان تجمع اعتراضی برای حمایت از حقوق حیوانات به‌یقین تا فردا ظهر (سه‌شنبه) آزاد می‌شوند.

«انوشیروان محسنی‌بندپی» شامگاه دوشنبه افزود: مطالبه مردم و سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) در خصوص حمایت از حقوق حیوانات به‌حق است.

وی یادآور شد: در این تجمع گروهی از مردم به‌عنوان جمعیت حامی حقوق حیوانات حضور داشتند و اعتراض آنان نیز یک موضوع بسیار حائز اهمیت است.

محسنی‌بندپی اظهارداشت: در این تجمع مطالبه‌گرانه که حق سمن‌ها و مردم بود متاسفانه یک عده افراد سودجو نیز سعی بر موج‌سازی داشتند که با تدابیر امنیتی شناسایی شدند.

استاندار تهران گفت: آنگونه که اکنون پرونده افراد بازداشت‌شده در دست رسیدگی است قطع به‌یقین تا فردا ظهر آزاد می‌شوند و جای نگرانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان تهران و مراجع قضایی موضوع مورد مطالبه مردم را پیگیری می‌کنند و حتماً نتیجه اقدامات به نظر رسانه‌ها خواهد رسید.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
|
Denmark
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
1
طرف میگه:
یک عده افراد سودجو نیز سعی بر موج‌سازی داشتند
بعدش میگه:
آنگونه که اکنون پرونده افراد بازداشت‌شده در دست رسیدگی است قطع به‌یقین تا فردا ظهر آزاد می‌شوند و جای نگرانی نیست.

چند چندی با خودت حاجی.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
1
کرمی حکیم جان نه کریمی
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
1
افراد حامی باید یه روش کنترلی که با کشور ما همخانی داره اقدام کنن
به نظر شما بهترین روش چیه
ناشناس
|
France
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
1
پس چند ماه دیگر جاسوس اسراییل خواهند شد
نظر شما
ادامه