کد خبر: ۵۱۳۶۳
 

حکیم مهر: از این پس شرکت های تولیدکننده ایرانی می‌توانند بصورت مستقیم محصولات شیلاتی خود را به کشور چین صادر کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر بهمن عابدی کیاسری» مدیرکل سازمانهای تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان امروز یکشنبه 27 مرداد 98 گفت: فراهم شدن امکان صادرات مستقیم محصولات شیلاتی و آبزیان ایران به کشور چین از دستاوردهای اخیر سازمان دامپزشکی کشور در راستای کمک به بهبود رونق تولید بوده است .

وی خبر داد: پس از تلاش و پیگیری فراوان در طول 2 سال گذشته و مذاکرات و پیگیریهای فراوان توانستیم کشورمان را به بازار بزرگ کشور چین وارد کنیم .

مدیرکل سازمانهای تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: در حاشیه اجلاس اخیر سازمان جهانی بهداشت دام در پاریس و رایزنی و جلسات فراوان با همتای چینی و تیم همراه آنها، مذاکرات اولیه برای بازشدن دروازه بازار بزرگ چین به روی محصولات شیلاتی ایران ایجاد شد .

به موازات این تلاش ها، مکاتبات دیپلماتیک لازم از طریق وزارتخانه های جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه جهت بازدید هیئت دامپزشکی کشورمان از چین و مذاکره با مقامات دامپزشکی و قرنطینه و گمرک آن کشور انجام شد که خوشبختانه این امر در سفر اخیر وزیر محترم جهاد کشاورزی به چین فراهم گردید .

عابدی کیاسری گفت: در سفر اخیر وزیر محترم جهاد کشاورزی، ریاست محترم سازمان دامپزشکی با پرونده قطوری از مکاتبات با طرف چینی در هیات همراه وزیر محترم جهاد کشاورزی حضور داشت که مذاکرات انجام شده با طرف چینی برای بازکردن دروازه بازار چین به روی محصولات شیلاتی نتیجه بخش بوده است .

به گفته این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس توافقهای بعمل آمده، مقرر شده است ایران نام شرکتهای صاحب صلاحیت برای صادرات را به کشور چین اعلام کند که این امر متعاقب بازگشت ریاست سازمان دامپزشکی کشور با اعلام 64 شرکت و کارگاه ایرانی به طرف چینی انجام پذیرفت .

وی اضافه کرد: خوشبختانه طرف چینی نیز برابر توافق های بعمل آمده، نسبت به ثبت این شرکت ها بعنوان شرکتهای مجاز برای صادرات اقدام نموده است .

عابدی کیاسری با بیان اینکه در حال حاضر برابر الزامات بهداشتی توافق شده با طرف چینی، شرکتهای تولیدکننده ایرانی می‌توانند نسبت به صادرات مستقیم محصولات شیلاتی ایران به چین اقدام کنند، اعلام کرد: شرکتهایی که در فهرست 64 شرکت اعلام شده نیستند نیز می‌توانند درخواست خود را به سازمان دامپزشکی اعلام نمایند تا پس از بررسی و اخذ صلاحیت، نسبت به ثبت آنها در سامانه گمرک کشور چین اقدام شود .

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی افزود: تلاشهای سازمان دامپزشکی کشور برای بازشدن راه صادرات محصولات لبنی ایران نیز به چین در حال انجام است که امیدواریم این امر بزودی محقق گردد .

نظر شما
ادامه