کد خبر: ۵۱۳۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

«اطلس رنگی بیماری‌های گوسفند و بز ایران» یکی از جدیدترین کتاب‌هایی است که از سوی انتشارات دانشگاه تهران تابستان امسال روانه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایبنا، کتاب «اطلس رنگی بیماری‌های گوسفند و بز ایران» نوشته «دکتر حسین اسماعیلی»، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و «دکتر مونا حامدی» از سوی انتشارات این دانشگاه روانه کتابفروشی‌ها شد.
 
این اثر درباره بیماری‌های بز و گوسفند با توجه به شرایط ایران نگارش یافته است و تمامی تصاویر موجود در آن مربوط به بیماری‌های گوسفند و بز است. مولفان در این اثر تلاش کرده‌اند، شکل‌های مختلف بیماری که در شرایط آب‌وهوایی ایران اتفاق می‌افتد، یا آداب و رسوم خاص دامداران که در بروز و گسترش بیماری‌ها نقش داشته‌اند را در این اثر تشریح کند.

 گفتنی است؛ عکس‌ها در این کتاب به گونه‌ای است که مخاطبان می‌توانند علائم بیماری را به وضوح و به طور ملموس مشاهده کنند. لازم به ذکر است افراد غیرمتخصص نمی‌توانند با استفاده از تصاویر آن به تشخیص بیماری و احتمالا ارائه راهکار بپردازد و این اثر برای دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط چون زیست‌شناسی جانوری و دا‌مپزشکی می‌تواند سودمند باشد.

با توجه به پیشینه‌ای که ایران در اهلی کردن و پرورش گوسفند و بز دارد و همچنین با توجه به رتبه بالای ایران در دارا بودن جمعیت دامی دنیا این کتاب می‌تواند منبعی فراخور و متناسب با این جایگاه در کشور باشد.
 
این اثر در 616 صفحه، به تیراژ یک‌صد نسخه و دویست‌هزار تومان، از سوی انتشارات دانشگاه تهران روانه کتابفروشی‌ها شد.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
2
2
زیست شناسی جانوری چه ربطی به تشخیص بیماری ها دارد؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
3
2
مگر نویسندگان کتاب خودشان دارای مدرک تخصصی بالینی هستند؟ ..................... چگونه انتشارات یک دانشگاه معتبر مثل دانشگاه تهران نگاه نمی کند که نویسندگان کتاب آیا اصلا متخصص موضوع کتاب هستند یا نه
پاسخ ها
مرتضی هوشمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
شما اول رزومه علمی نویسندگان را مطالعه کن و سپس نظر بده. خانم دکتر حامدی دارای چندین مقاله معتبر علمی هستند
نظر شما
ادامه