کد خبر: ۵۱۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به کاهش نرخ دلار و نبودن جذابیت برای قاچاقچیان، قاچاق دام محدود شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اصغر ملکی» رئیس اتحادیه گوشت درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۰ کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم افزود: با توجه به کاهش نرخ دلار، نبود جذابیت قاچاق و محدودیت قاچاق دام اکثر دام‌های استان کرمانشاه روانه تهران می‌شوند که بدین ترتیب کمبودی در عرضه وجود ندارد.

ملکی نرخ هر کیلو دام زنده را ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش بودجه خانوار و ازدیاد عرضه ناشی از محدودیت قاچاق پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت در بازار را پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا امکان پیش‌بینی قیمت در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش چند برابری قیمت گوشت نسبت به سال قبل و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی برای خرید دام زنده در عید قربان نسبت به سال گذشته وجود نداشت.

به گفته ملکی، امسال دام ماده مولد برای عید قربان وارد بازار نشد که این موضوع جای خوشحالی دارد چرا که با این وجود آسیبی به تولید داخل نرسید.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره تأثیر صادرات دام در وضعیت بازار گوشت قرمز تصریح کرد: با توجه به ازدیاد مصرف گوشت در فصول سرد سال انتظار داریم که موضوع صادرات عملیاتی نشود چرا که در صورت تحقق صادرات و کمبود عرضه بازار مجدد دستخوش نوساناتی قرار می‌گیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
چه کسی رئیس انحادیه شده است؟؟!

ایشان این نکته ساده را نمی داند که اکثر مردم قدرت خرید گوشت 120 هزار تومانی را که هیچ حتی گوشت 50 هزار تومانی را به مقدار کافی ندارند و اگر توان مالی داشتند اتفاقا در تابستان فصل افزایش گردش گری و مسافرت و مهمانی رفتن است و از این نظر مصرف کباب گوشت در بهار و تابستان بایستی بسیار بالاتر هم برود.

بنابراین زمستان خیلی سرد هم در پیش رو داشته باشیم وقتی مردم نتوانند بخرند هیچ افزایش فروش نخواهیم داشت و وزارت جهادکشاورزی به جای ایجاد سراب موهوم افزایش مصرف در فصل زمستان برای سرپوش گذاشتن به کاهش امنیت غذایی و کاهش شدید مصرف گوشت قرمز در جامعه که با خود بیکاری گسترده و ورشکستگی دامداران را به همراه داشته است، دست از اصرار بر نظام دلالی بر دارد و اجازه دهد که دولت یارانه مستقیم الکترونیک اعتباری به مصرف کننده را سر لوحه کار خود قرار دهد.
ضمن اینکه اگر دامداران مظلوم نتوانند دام های خود را با قیمت خوب صادر کنند ناچار خواهند شد که با ضرر و زیان شدید ثمره زندگی خود را در بازار داخلی به زیر قیمت بفروشند و در سال بعد همانند 40 سال گذشته شاهد تحلیل و تضعیف شدید سرمایه دامی کشور خواهیم بود.
نظر شما
ادامه