کد خبر: ۵۰۹۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی مطرح شد:
«دکتر محمود جوادی‌نژاد» افزود: از نظر کارشناس دامپزشکی درباره کلمه آلوده، فاسد، غیربهداشتی تفاوت وجود دارد و کاش کل محموله جمع زده نمی‌شد ...
 

حکیم مهر: در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، موضوع ادعای کشف ۲ تن گوشت آلوده در هتل های ۵ ستاره مشهد مطرح شد که رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در این جلسه با بیان این که مفهوم آلوده با غیربهداشتی متفاوت است و تا این لحظه به جز ۲۰۷ کیلوگرم از گوشت ها که آن هم فقط در دامنه انطباق قرار نداشته است، گفت: هنوز صاحب کالا به این نتیجه حق اعتراض دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، «دکتر محمود جوادی نژاد» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در این جلسه گفت: در بحث وزن ها آن چه اعلام شده است درست است و ۴ پرونده تشکیل شده است.

 وی با یاد آوری اینکه ۶ بازرس از ۱۵ بازرس دامپزشکی در این پرونده ها نقش داشته اند و تنوع بازرسی ها بوده است، گفت: محموله در روز اول که بازرسی می شود به دلیل انجماد  نمی توان بازرسی دقیقی انجام داد؛ محموله صورتجلسه شده و به مرحله ارزیابی می رود.

 وی به بررسی ها و آزمایش های انجام شده برای محموله های مورد بازرسی اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته به جز ۲۰۷ کیلوگرم، بقیه محموله ها آزاد شد.

 جوادی نژاد تاکید کرد: در موضوع تخم مرغ نشانه گذاری را داریم که در همین بازرسی ها بیش از ۴۰۰ کیلوگرم تخم مرغ نشانه گذاری نداشته اند و اگر یک مرغداری مقداری از تخم مرغ هایش نشانه گذاری نداشته باشد، معدوم نمی شود بلکه پروسه انجام آزمایش را باید طی کند در آن لحظه به علت نداشتن هویت برای خریدار کالای فاقد هویت شناسایی می شود.

 وی تصریح کرد: در این پرونده ها از تخم مرغ فاقد نشانه تا انجماد غیر اصولی بنا به خود اظهار هتل وجود داشت که ۴ نوع محصول شامل ۲۰۷ کیلوگرم به آزمایشگاه رفت و جواب آزمایش نیز آمد و طبق قانون نیز جواب آزمایش را باید ابلاغ کنیم و حق هر شهروندی نیز این است که اعتراض کند و دوستان نیز اعتراض دارند.

 وی تصریح کرد: پروسه اعتراض نیز این گونه است که نمونه های شاهد که در روز اول برداشت شده است، به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی در تهران ارسال می شود و جواب وقتی برگشت، آلودگی یا فساد مشخص می شود.

 رئیس شبکه دامپژشکی شهرستان مشهد یادآور شد: بحثی که ما داریم این است که بر اساس آن چه قانون گذار تعیین کرده است، از نظر کارشناس دامپزشکی درباره کلمه آلوده، فاسد، غیربهداشتی تفاوت وجود دارد و کاش کل محموله جمع زده نمی شد.

 وی با بیان این که از ۴ محموله همان ابتدای یک مورد انطباق خورده و  فقط برای ۲۰۷ کیلوگرم آن هم عدم انطباق اعلام شده است که به هتل ها اعلام شده و با اعتراض آن ها برای آزمایش به تهران می رود و در نهایت پس از تائید در تهران، پرونده به دادسرا ارسال و پرونده در آن جا تعیین تکلیف می شود.

 جوادی نژاد تصریح کرد: کل محموله ها ۲۲۳۲ کیلوگرم بوده که آزمایش برای ۲۰۷ کیلوعدم انطباق اعلام شده است.

 در ادامه، «ابوالفضل مکرمی فر» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که از بازرسی های سر زده در تاسیسات گردشگری استقبال می کنیم، گفت: در سال گذشته این اداره کل ۶۶۰۰ مورد نظارت انجام داده است و از هر هتل به طور متوسط ۳ بار در هفته بازدید شده است.

همچنین «محمدصادق براتی» معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اگر چه کوتاهی در سلامت جامعه پذیرفته نیست، از طرفی رعیات آرامش روانی و جو جامعه نیز از اهیمت زیادی برخوردار است.

 وی ادامه داد: اگر چه بازدیدها باید سر زده باشد و ما هم تائید می کنیم اما مصوبه ای داشتیم که بازدیدها مشترک انجام شود و میراث فرهنگی نیز حضور داشته باشد و تا زمانی که تخلفی تائید نشده است و تائید علوم پزشکی یا دامپرشکی نرسیده است منعکس نشود؛ اکنون مشخص شد که از ۲ تن گوشت های اشاره شده ۲۰۷ کیلوگرم هنوز مشکوک است.

 وی با اشاره به انتشار نامناسب اخبار گوشت های هتل های مشهد در شبکه های مجازی گفت: اگر این موضوع را با اخلاق منتشر می کردند این موضوع پیش نمی آمد، بنابراین تا تخلف و جرمی ثابت نشده، از رسانه ای کردن خودداری شود.

براتی یادآورشد: البته چند نفری متخلف وجود داشته باشد که خواسته ما برخورد قانونی است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
3
دکتر عزیز
اگرچه بین معانی غیر بهداشتی و فاسد و آلوده تفاوت وجود دارد اما محصول غیر بهداشتی را هم نمی توان مصرف کرد.
مگر می شود که به محصول غیر بهداشتی اجازه مصرف داد.


البته تجربه می توان فهمید که به محصول غیر بهداشتی «برخی ها» نمی توان دست زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
در پرونده مافیای گوشت های آلوده که آلوده بود چه برخوردی شد ؟ که حالا با پرونده گوشت های غیربهداشتی که غیربهداشتی است بشود؟ اصولا این بازی با کلمات هم به نفع متخلفین است و هم به نفع مسئولین مربوطه که با این کلمات از واقعیت امر فرار کنند بیچاره مصرف کننده که هم حانش و هم مالش را باید فدا کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
دکتر گرامی شما که از مسئولین فنی میخواهید طبق نظر کارفرما باشید ............... وهرانچه راجع به مقررات میگویند به نفع شرکتهای متخلف تمام میشود وبه سلامتی اهمیتی داده نمیشود وقتی ازمسئولین فنی برای شرایط کاری وتخلفات کارفرما حمایت نکنید حالا باید منتظر تخلفات عمده تر هم باشید اگرچه که باز هم فایده ای ندارد
نظر شما
ادامه