کد خبر: ۵۰۵۳۵

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور تا سال آینده با تامین منابع استانی و تجهیز ملی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا مومنی» روز سه شنبه در نشست خبری افزود: با توافقی که بین سازمان دامپزشکی و استانداری خراسان جنوبی برای تامین چهار میلیارد تومان اعتبار استانی از طریق سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه صورت گرفته است پس از بهره برداری، تمامی تجهیزات از طریق سازمان تامین خواهد شد.

وی گفت: از مصوبه هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این آزمایشگاه تاکنون سه میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان تخصیص یافته که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن مربوط به سال ۹۷ است.

مومنی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه حدود هفت میلیارد تومان دیگر نیاز است که امیدواریم با توجه به اهمیت بهداشت و امنیت غذایی این مهم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: با اعتبارات تخصیص داده شده وضعیت پروژه تا پایان سال به ۸۵ درصد خواهد رسید.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه استان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه شتر و شترمرغ داری است اظهار داشت: چرخه شترمرغ در استان با وجود ۱۵ هزار قطعه و لزوم صنایع تبدیلی در حال تکمیل شدن است و امیدواریم با توجه به موقعیت به وجود آمده در واردات شتر مولد به استان بتوانیم شاهد تکمیل چرخه شترداری استان در آینده ای نه چندان دور باشیم.

«دکتر محمد اصغرزاده» ادامه داد: در ارتباط با واردات شتر مولد برنامه ای داریم که در ۲ سال آینده به قطب شترداری کشور تبدیل شویم اما تحقق این مهم نیازمند حمایت همه جانبه است.

وی گفت: با توجه به مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان ظرفیت‌های ویژه ای در صادرات وجود دارد که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ تن تخم مرغ به این کشور صادر شده است و در صورت رفع برخی محدودیت‌ها صادرات با فراگیری بیشتری انجام خواهد شد.

عملیات اجرایی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از سال ۱۳۹۰ در خراسان جنوبی آغاز شد.

 

نظر شما
ادامه