کد خبر: ۵۰۴۳۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به بروز بیماری محدود در برخی مزارع میگوی شهرستان گمیشان گفت که روند فعالیت ها در سایت مزبور بطور معمول در حال پیگیریست و اوضاع اندک مزارع گرفتار لکه سفید کاملاً تحت کنترل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن الوند» با بیان این مطلب اظهار داشت: از مجموع بالای شصت مزرعه سایت میگوی گمیشان تعداد انگشت شماری دچار بیماری شده‌اند که کاملا تحت کنترل و پایش مستمر گروه‌های بیماری یاب و قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان گلستان هستند.

وی با ابراز امیدواری به اینکه در موعد مقرر از پیش تعیین شده برداشت میگو از مزارع گمیشان انجام شود؛ اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی با وظیفه مندی و اقدامات لازم حداکثری بیماری را تحت کنترل دارند.

وی با یادآوری تجارب مشابه پیش بینی کرد: مشکل و بیماری پیش آمده با حداقل خسارت برطرف شده و سلامت کامل به مزارع گرفتار بازگردد.

شهرستان ساحلی گمیشان در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی دریای خزر تنها سایت میگوی شمال ایران را در خود جای داده است و مردم این خطه به ماهیگیری و پرورش آبزیان بیش از سایر مشاغل علاقه داشته و مشغولند.
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Brazil
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
سلام تجربه مشابه ؟در استان؟ یعنی استان قبلا هم در گیر بوده؟پس چرا ما به عنوان تولید کننده در این هفت هشت سال چیزی ندیدیم؟ یا منظور تجارب در استانهای دیگه بوده.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
دکتر عبدالوند درسته نه الوند
متخصص
|
France
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
1
لطفا اطلاعات درست بدهید ... انگشت شمار ؟؟؟اکثر استخرهای سایت بنا به اظهارات پرورش دهنده ها درگیر و پرنده های در اکثر سایت در حال پرواز اند .. بعضی از پرورش دهندگان سایت که درگیر بیماری هستند بدلیل نفوذشان در دامپزشکی و شیلات و غیر بومی بودن معدوم نکرده اند و برخی دیگر را در حال معدوم کردن هستند ... برنامه خاصی برای کنترل ندارند ..متاسفانه دامپزشکی و شیلات تا کی می خواهند مسولیت ........ مدیریتی خود را کتمان کنند...باید بررسی نمایند که مقصر در بروز این گونه حوادث کیست ؟ سایت ملی میگو که در شمال تنها سایت میگو بود را با بروز بیماری در این شرایط بد اقتصادی از بین بردند ...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
4
گزارشی که هنوز نام "فرد" رو نمی تونه و یا بلد نیست، چطور میشه به خبر درج شدش از قول فلان فرد اعتماد کرد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Brazil
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
2
1
آقای حکیم مهر چرا اینقدر سانسور میکنی؟چرا نمی خواهید صاحبان اصلی این سرمایه ها که مردم هستند واقعیات را بدانند؟ چرا نمی بگذارید مردم بدانند که مسئولیت عدم پیشگیری و کنترل بیماری دامپزشکی استان بوده؟ .................. از خود سئوال کرده اید چرا تاکنون این مجتمع درگیر بیماری نشده بود؟آقایانی که پس از تب برفکی، نیوکاسل گسترده و حالا لکه سفید پس از سالها .............. چرا جوابگو نیستند؟
نظر شما
ادامه