کد خبر: ۴۹۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شیر در مدارس رایگان توزیع شود، گفت: برخی از دانش آموزان توان خرید لبنیات را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «تقی کبیری» درباره وضعیت کاهش سرانه لبنیات در کشور، گفت: یکی از دلایل اساسی کاهش سرانه لبنیات در کشور گرانی کالا است بنابراین نرخ لبنیات می بایست همواره مورد حمایت دولت باشد تا تولید کننده و مصرف کننده در حوزه لبنیات متضرر نشوند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم ورود دولت و کارگزاران در حوزه تنظیم بازار لبنیات هزینه های  مضاعفی برای ما بویژه در حوزه سلامت در بردارد تصریح کرد: نیازهای جسمانی حوزه های مختلف سنی به مصرف لبنیات وابسته  است .

دولت با حمایت ویژه و تزریق یارانه نرخ لبنیات را مدیریت کند

وی ادامه داد: دولت با حمایت ویژه و تزریق یارانه نرخ لبنیات را مدیریت کند و بنده اعتقاد دارم برای افزایش سرانه سلامت جامعه، لبنیات را رایگان در اختیار مدارس قرار بدهد.

کبیری افزود: بخشی از دانش آموزان در کشور توان خرید لبنیات را ندارند بنابراین بطور یقین با این شرایط برخی از افراد از مصرف لبنیات در کشور محروم می شوند.

کمبود لبنیات عاملی برای شیوع بیماری های استخوانی تلقی می شود

وی تصریح کرد: کمبود لبنیات عاملی برای شیوع بیماری های استخوانی تلقی می شود بنابراین دولت می بایست با ابزارهای حمایتی اجازه ندهد، سرانه لبنیات برای عاملی همچون عدم توان خرید مردم کاهش یابد.

کاهش مصرف لبنیات تبعات منفی در حوزه سلامت دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان  اینکه نباید نگاه لوکس و تجاری به برخی از کالاها از جمله شیر و لبنیات داشت، یادآور شد: شیر و لبنیات نقشی چشمگیری در افزایش سرانه سلامت جامعه دارند بنابراین کاهش مصرف لبنیات تبعات منفی در حوزه سلامت در بر خواهد داشت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
هروئین، نمک و شکر سه سم سفید رنگ
برای سلامت مردم هستند.

چرا بایستی برای واردات 150 هزار تن شکر
که جز ضرر برای جامعه ارمغانی ندارد
ارز 4200 تومانی تخصیص یابد
ولی برای شیر یارانه ای کودکان
در حال رشد که مصرف روزانه حداقل 2 لیوان برای توانایی جسمی و ذهنی شان
حیاتی است، هیچ یارانه ای اختصاص نمی یابد؟؟!
نظر شما
ادامه