کد خبر: ۴۸۹۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان:
«دکتر عبدالوند» افزود: به علت آنکه نمونه‌ها ۱۰ تا ۱۴ روز پس از وقوع حادثه برای ما ارسال شد و ما با علم به اینکه به علت گذشت زمان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، نمونه‌هایی از لاشه حیوانات را به مرکز تشخیص ارسال کردیم ...

حکیم مهر: رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: نمونه‌های ارسالی از قوچ و میش‌های تلف شده پارک ملی گلستان ارزش تشخیص بیماری‌های باکتریایی و ویروسی نداشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عبدالوند» رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: به علت آنکه نمونه‌ها ۱۰ تا ۱۴ روز پس از وقوع حادثه برای ما ارسال شد و ما با علم به اینکه به علت گذشت زمان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، نمونه‌هایی از لاشه حیوانات را به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال کردیم.

وی گفت: این مرکز نمونه‌های بافتی را فاقد ارزش تشخیصی دانست.

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی گلستان گفت: هم اکنون نیز آزمایشات سم شناسی بر روی لاشه‌ها در حال انجام است که به محض اعلام به اطلاع عموم و همچنین سازمان محیط زیست رسانده خواهد شد.

وی همچنین درباره احتمالات پیش رو درباره علت مرگ این تعداد از قوچ و میش‌های در پارک ملی گلستان گفت: ممکن است به علت سرمای هوا در فروردین و غافلگیری حیوانات این اتفاق رخ داده باشد.

در اوایل فرورین ماه امسال بیش از ۱۶۰ راس قوچ و میش و همچنین ۳ راس آهو در پارک ملی گلستان تلف شدند.

پارک ملی گلستان اولین پارک ملی ثبت شده ایران و همچنین یکی از ذخیره گاه‌های بزرگ ژنتیکی حیوانی و گیاهی دنیاست که در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر زبردست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
0
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عبدالوند و تشکر از زحمات شما در خدمات رسانی به محیط زیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
ازجمله علائم شیوع بیماریهای باکتریایی وویروسی درگله هادیدن مراحل مختلف روندپیشرفت بیماری است وبطورمعمول تلفات ناگهانی وزیاد بدون دیدن علائم خاص بیشتربیانگر مسمومیت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
میشود بگوئید چه بیماری ویروسی ویا میکروبی در گوسفند این میزان از تلفات را باعث میشود که در روی لاشه قابل تشخیص نبودند؟.شاید جواب دهید شاربن خوب آنرا میتوان با کشت استخوان مشخص نمود.عامل مرگ غیر از ویروس و باکتری است.
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
" وی همچنین درباره احتمالات پیش رو درباره علت مرگ این تعداد از قوچ و میش‌های در پارک ملی گلستان گفت: ممکن است به علت سرمای هوا در فروردین و غافلگیری حیوانات این اتفاق رخ داده باشد."

این جمله را چندین مرتبه خواندم، شاید من اشتباه خوانده باشم. غافلگیری، برای پرندگان کوچ رو کلمه محتمل است، نه برای قوچ هایی بالغ که شرایط سخت زمستان را سپری کرده اند. ضمن اینکه مرگ در اثر سرما یا گرسنگی در کالبد شکافی مشخص است.
ممکنه بارندگی های فراوان موجب رشد گیا هان جدید که بعضا ممکن است سمی باشند شده باشد. مثل قارچ ها و .... لذا پیشنهاد این است که از محتویات معده و شکمبه نمونه برداری شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
با وجود ضعف علمی در کل سیستم دامپزشکی مملکت بهنگام مواجهه با مواوارد پیچیده کاملا بی دفاع هستیم.از محتویات شکمبه به یک مرکز تحقیقات اروپا ارسال شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
اما تصاویر نشاندهنده پوسیدگی شدید لاشه ها است و بنظر می آید مدتها از مرگی که بنظر دست جمعی بوده، می گذرد !!
نظر شما
ادامه