کد خبر: ۴۷۸۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

کارشناس اسبق سازمان جهانی بهداشت دام گفت: با توجه به ظرفیت های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، تلاش می کنیم تا رازی به عنوان یکی از آزمایشگاه های رفرانس بین المللی در بحث تشخیص بیماری تب برفکی در منطقه معرفی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «نیکولاس نرماندی» کارشناس اسبق سازمان جهانی بهداشت دام و از فعالین ریشه کنی تب برفکی در اروپا در هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه اوراسیای غربی در خصوص بیماری تب برفکی که با حضور رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در شیراز برگزار شد، عملکرد موسسه رازی را در جهت مهار بیماری تب برفکی مهم ارزیابی کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، امید است بتوانیم کمک کنیم تا رازی به عنوان یکی از آزمایشگاه های رفرانس بین المللی در بحث تشخیص بیماری تب برفکی در منطقه معرفی شود.

هشتمین نشست منطقه ای نقشه راه اوراسیای غربی در خصوص بیماری تب برفکی از دوشنبه 13 اسفندماه با حضور روسای دامپزشکی 15 کشور همسایه ایران و نمایندگانی از اروپا با هدف کنترل بیماری دامی تب برفکی در شیراز در حال برگزاری است و تا 15 اسفندماه نیز ادامه دارد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
1
0
چرا موسسه رازی بعنوان آزمایشگاه رفرانس تشخیص بیماری تب برفکی معرفی شود ؟ این کارشناس اسبق OIE آگاهی کامل ندارد که این موسسه فقط تولید کننده واکسن تب برفکی می باشد و این واکسن تب برفکی هم کیفیت آن پایین است و هم میزان تولید آن خیلی کم می باشد و این خود یکی از عوامل وقوع بیماری و اپیدمی های مکرر تب برفکی در کشور می باشد . و به این دلایل موسسه رازی صلاحیت آزمایشگاه مرجع تب برفکی را ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
واقعا چی نصیبتون میشه از تخریب موسسه رازی؟ فکر می کنید اگه این واکسن توسط موسسه رازی تولید نشه کجا میتونه تو کشور تولیدش کنه؟ کجا این ظرفیت رو داره؟ کارشناس بهداشت جهانی دام آگاهی نداره اونوقت شما دامپزشک داری؟ فکر می کنید واکسن که وارد بشه اپیدمی برطرف میشه؟ ماها حقمونه که واکسنا رو با قیمتهای گزاف وارد کنیم و به استقبال هزار نوع بیماریه دیگه هم با همین واردات بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
کاملا درست می فرمایید موسسه رازی در زمینه تشخیص تب برفکی خیلی ضعیفتر از مرکز ملی تشخیص و ادارات کل معین می باشد فقط کافیه نگاهی به امکانات موسسه شود مشخص میشود که امکانات مطلوبی ندارند. سازمان باید مکز تشخیص یا گلمکان خراسان رضوی را بعنوان رفرانس تب برفکی معرفی کند. امکانات این مراکز خیلی بهتر و بیشتر از موسسه رازی است. چرا سازمان خودزنی میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
1
1
وقتي كارشناسان سازمان دامپزشكي و مركز تشخيص در چنين جلسات مهمي سنگر را براي موسسه رازي و ديگران خالي مي‌كند نبايستي بيش از اين انتظار داشت.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
1
موسسه توانایی تولید واکسن ها رو داره و استحقاق رفرانس شدن داره و نسبت به مرکز تشخیص انصافا سر آمدتر است منتها با این سیستم مدیریتی و به اصلاح خودشان هیات رئیسه نمیشه و اصلا جای امیدواری نیست.هیات رئیسه ای که می بایست به بحث های تخصصی بپردازد این روزا تمام توانش را مصروف نگهداری یکی از افرادشون که به خیل بازنشستگی نایل آمده کرده و حتی حاضر به انجام فعل غیر قانونی برای نگهداری ایشان شده اند.موسسه تا بحال اینقدر ذلیل نبوده!!!!امیدوارم این مطلب من برداشت کوبیدن موسسه نباشه چرا که هنوزم این موسسه به شرط انتخاب افراد با سواد و توانمند(که بسیار در خود موسسه وجود دارد) می تواند شایسته باشد.این هیات رئیسه اساسا نسبت به موسسه بی مسئولیت است.
نظر شما
ادامه