کد خبر: ۴۷۲۳۹
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمام واردات و صادرات محصولات کشاورزی بر اساس گواهی بهداشتی کشورهای مبدا و مقصد انجام می شود، گفت: با انجام تحقیقات آزمایشگاهی مرغ ایران برای صادرات به کشور روسیه به مرحله نهایی گواهی بهداشتی این 2 کشور رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان اداره کل دامپزشکی استان مازندران، افزود: اگرچه اکنون صادرات گوشت مرغ ایران براساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار ممنوع است اما ضوابط بهداشتی صادرات این ماده پروتئینی از ایران به کشور روسیه نهایی شده است.

وی ادامه داد: دامپزشکی ایران تمامی محصولات وارداتی را در کشور مبدا به لحاظ محل تولید و فرایند بسته بندی مورد ارزیابی قرار می دهد به طوریکه امروزه واردات ملکه زنبور عسل، گوشت های منجمد و گرم، چرم و دیگر محصولات مطابق با ضوابط بهداشتی ایران انجام می شود.

رئیس دامپزشکی کشور با بیان اینکه کشور روسیه به عنوان بازار بزرگ و مهم محصولات کشاورزی استان های شمالی از جمله مازندران محسوب می شود، افزود: ضوابط دامپزشکی ایران مطابق با ضوابط با کشورهای اوراسیا، اکو و سازمان های بین المللی است.

وی گفت: دامپزشکی ایران با داشتن امکانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته همه ضوابط بهداشتی بین المللی را رعایت می کند بطوریکه در مقوله کاهش انواع بیماری های دام و طیور نیز موفقیت های چشمگیری را بدست آورده ایم.

رفیعی پور با بیان اینکه در واردات اسپرم مرغ اجداد و لاین نیز همه ضوابط بهداشتی به درستی صورت می گیرد، گفت: در 2 سال اخیر شاهد کاهش 37 تا 70 درصدی انواع بیماری های دام و طیور در کشور بودیم.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور امسال 60 میلیون راس دام سبک به صورت رایگان واکسن تب برفکی را دریافت کردند و در یکسال و نیم اخیر موفقیت چشمگیری را در کنترل این بیماری در کشور داشتیم.

وی تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان را از بیماری های مهم دام و طیور عنوان کرد و گفت: پارسال 25 میلیون قطعه مرغ تخمگذار بر اثر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان معدوم شد ولی امسال با کنترل این بیماری، خسارت قابل توجهی نداشته ایم.

رفیعی پور گفت: 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و پارسال حدود 13 میلیون راس دام در کشور ذبح شد که امسال حدود 10 درصد به دلایل مختلف کمتر ذبح شده است.

ساختمان اداره کل دامپزشکی مازندران بعد از 10 سال انجام عملیات ساخت امروز با حضور مدیر کل دامپزشکی کشور در ساری به بهره برداری رسید.

 
 
نظر شما
ادامه