کد خبر: ۴۷۲۳۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: افرادی که برای خرید دام می‌آمدند همانند گذشته مراجعه نمی‌کنند، چرا که افرادی که در حوزه قاچاق تلاش می‌کنند، متوجه هزینه سنگین آن شدند ...

حکیم مهر: ساختمان اداره کل دامپزشکی استان مازندران صبح امروز با حضور «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور، «مهدی رازجویان» سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری، «علی اصغر یوسف نژاد» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، «عزیز الله شهیدی فر» رییس سازمان جهاد کشاورزی و «مهندس محمدحسین کاظمی» رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران افتتاح و آماده بهره برداری شد.

به گزارش حکیم مهر، برای احداث این ساختمان سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: در حال حاضر محدودیت واردات گوشت قرمز وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در حال حاضر محدودیت واردات گوشت قرمز وجود ندارد و میزان گوشت وارده تا پایان سال به ۲۴۰ هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: نیاز کشور با ۱۵۰ هزار تن تامین خواهد شد و مردم نگران تامین گوشت به ویژه گوشت منجمد نباشد.

رفیعی‌پور ادامه داد: تاکنون ۳۷ درصد معادل ۱۴۵ هزار تن افزایش واردات در گوشت قرمز داشتیم در حالیکه سال گذشته تا انتهای سال ۱۴۰ هزار تن گوشت وارد کشور شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به ثبت سفارش‌هایی که انجام شد میزان گوشت تولیدی از ۵ قاره دنیا وارد می‌شود در حالیکه قبلا تنها از یک قاره واردات گوشت قرمز داشتیم.

وی افزود: گوشت‌های وارداتی از مبدا ورودی کشور تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌شود و این شرکت با نظارت کارگزاری‌های خود در سراسر کشور اقدام به توزیع می‌کند و مردم نگران رصد و پایش نباشند.

رفیعی‌پور با بیان اینکه در حوزه کشوری امسال بیش از ۹۲ میلیارد تومان افتتاحیه در حوزه دامپزشکی داشتیم، گفت: یکی از این افتتاحیه‌ها ساختمان دامپزشکی مازندران بوده که برای احداث این ساختمان سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مصوبه‌ای را دیشب هیأت دولت با عنوان دستورالعمل حمل و جابجایی دام و محصولات دام را تصویب کرد که بزرگترین کمک را در حوزه مبارزه با افرادی که رفتار مخاطره‌آمیزی را با عنوان قاچاق دام دارند، می‌کند.

وی گفت: قاچاق دام موضوعی نیست که بتوانیم به صفر برسانیم، اما شرایطی که در حال حاضر وجود دارد دیگر افرادی که برای خرید دام می‌آمدند همانند گذشته مراجعه نمی‌کنند چرا که به طور حتم افرادی که در حوزه قاچاق تلاش می‌کنند متوجه هزینه سنگین آن شدند.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
بنیامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
4
3
یک زمانی قرار بود در سال 1404 ایران در منقطه خاورمیانه یک ابرقدرت باشد و در مورد محصولات کشاورزی کلا جوابگو باشد . ولی ببینید چقدر مدیریت افتضاح شد که الان از 5 قاره گوشت وارد می کنیم . و کارمندان سازمان دامپزشکی عشق و حال می کنند چون حق ماموریت به دلار می گیرند ووالسلام .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
2
این کار باعث میشه که یه زمان برسه که دیگه نه دام بمونه نه دامدار
هاشم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
3
4
فقط کارمندان عشق شان این است به کشورهای خارجی بروند و 30 هزار دلار با خودشان بیاورند ...
حالا هم الحمدلله فیلمی را که در فضای مجازی منتشر شده را دیده اید که در کشارگاههای برزیل الاغ کشتار می کنند و به ایران می آورند حالا من نمی دانم تیم اعزامی دامپزشکان کار کشته بخش دولتی ......... بودند >؟
وجدان کاری !!!
...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
اولا فرمانده محترم نیروی انتظامی قبول ندارند که قاچاق نقش اصلی را در این گرانی وحشتناک گوشت ایفا می کند و آن را رد می کند!

و دوم این گوی و این میدان:

ببینیم به قول جناب آقای دکتر رفیعی پور حال که هزینه قاچاق را برای قاچاق چیان را زیاد کرده اند و واردات گسترده گوشت یارانه ای در حال انجام است،
مشکل بحران گرانی گوشت در سرتاسر کشور حل می شود و گوشت در قصابی ها مثلا به کیلویی مثلا 40 هزار تومان بر می گردد؟؟!

تحریف واقعیت ها تا کی!
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
1
2
درکشور برزیل انواع دام ها کشتار میشوند ولی برای ایران نیست بهتر است در اظهار نظرهمیشه خدا را درنظر گرفت.
جاودانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
1
آیا دامپزشکان اعزامی بخش دولتی هم خدا را در نظر دارند ؟
یارو نیروی طرح به کشور برزیل اعزام شده است ؟
این با کدامیک از شرایط اعزامی تطابق دارد ؟
اکنون هم شده مسئول ................. اداره کل دامپزشکی !!!!!
ا.........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
با اینکار صنعت دامداری کشور همسایه چند گام به جلو برداشته و دام های مولد ما را به تاراج بردن
دکتر حسام الدین منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
1
بهتر است دامپزشکي در وزارت جهاد کشاورزی (معاونت امور دام). ودر وزارت بهداشت (معاونت غذا و دارو) ادغام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
ابن دامپزشک نما چه می گوید؟

ادغام در معاونت امور دام؟

با چه هدفی با چه منظوری؟

آیا این همان آرزوی دیرینه مهتدسیین دامپروری و کشاورزی
و کوبیدن آخرین میخ بر تابوت دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی نیست؟؟!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
خدا وکیلی بعضی از خود همکاران ما که اعزام شدن اعتراف به رانت داشتن که اونایی که اعزام شدن خوب میدونن چی میگم!!!!!!!!!!!! ولی انصافا خدا را خوش نمیاد بخاطر پول انسان خودش رو مدیون ۸۰ میلیون انسانی بکنه که از گوشتهای تایید شده این آقایان استفاده میکنن
.....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
ملاحظه می شود که عده ای خائن یا در دید خوش بینانه حداقل جاهل مشکلات گرانی گوشت و عدم سلامت آن را که هر تازه کاری هم می داند ناشی از وجود رانت خواری و فساد اداری در وزارت تجارت پیشه جهادکشاورزی اس، می خواهند به گردن دامپزشکی بیندازند و کینه های قدیمی خودشان را در مورد نابودی دامپزشکی پیاده کنند.

سازمان غذا و دارو هم اگر قدرت داشت می توانست جلوی مجلس بایستد و نگذارد که سازمان ملی استاندارد کشور بخش مهمی از اختیاراتش را تصاحب کند.

قانون سازمان های مستقل حکومتی قانون بسیار مستحکمی است که به موجب تکلیف سازمان بهداشت جهانیWHO در 2011 لازم است سازمان حاکمیتی و سلامت محور دامپزشکی با دو رسالت اصلی کنترل سلامت زنجیره غذایی و زئونوزها و موسسه تحقیقاتی رازی به زیر نظر مستقیم شخص وزیر بهداشت منتقل شوند و سازمان نظام دامپزشکی با توجه به سنخیت شدید مسائل بهداشت و طبابت دامپزشکی با انسان
به طور مستقل زیر چتر حمایتی وزارت بهداشت برای مبارزه با دخالت کنندگان در کار دامپزشکی قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
2
از جناب آقای دکتر علیرضا رفیعی پور و دیگر مقامات محترم سازمان دامپزشکی تقاضا می شود هوشمندانه و با درایت تمام به دام بازی های واردات، مشکلات ارزی و تجاری تولید کنندگان، سیاست های به اصطلاح تنظیم بازار و مشکلات گرانی که همگی ناشی از سوء مدیریت وزارت جهادکشاورزی و معاونت امور دام هستند نیفتند و در هنگام مصاحبه ها همیشه بفرمایند ما فقط و فقط مسئول سلامت زنجیره غذایی از خوراک دام تا غذای انسان و مبارزه با بیماری های مشترک هستیم و مسائل دیگر مربوط به بخش های دیگر است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
نمي دانم چرا كارمان شده بيان مسائل واهي و فرافكني، آقاي هاشم زاده كي گوشت الاغ از برزيل وارد شده، كي 30 هزار دلار از ماموريت خارج گرفته، اين موارد يا كار خودتان و دوستانتان بوده و يا زائيده ذهن بيمار
پاسخ ها
کیومرث
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
حرف حق تلخ است برادر.
چرا ناراحت می شوید!
کارشناسان با وجدان که‌ سال‌ به‌ سال‌ به‌ مرغ فروشی ها و قصابی های نزدیک ادارات عرضه و جرات نزدیک شدن ندارید آما عشق اين را دارید که‌ برای‌ نظارت و تامین گوشت‌ سالم براي هموطنان به‌ برزیل و نیوزلند اعزام شوید!
نظر شما
ادامه