کد خبر: ۴۶۸۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر


معاون سلامت دامپزشکی البرز گفت: شهروندان باید نسبت به حیوانات خانگی خود احساس مسئولیت کنند و این درست نیست که سگی بی قلاده در خیابان به دنبال صاحبش راه بیفتد و باعث ترس یا مشکل دیگران شود.

«دکتر حسین طرق» اظهار کرد: در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم این طور نیست که اگر شهروندی سگ یا گربه‌ای خیابانی را پیدا کرد، در هتل و در شرایط لاکچری از آن نگهداری کند.

وی ادامه داد: در توسعه یافته‌ترین کشورها هم وقتی مردم سگ یا گربه‌ای خیابانی را پیدا می‌کنند، سه روز از آن نگهداری می‌کنند و اگر کسی پیدا نشد که به عنوان حامی از آن نگهداری کند، حیوان را معدوم می‌کنند.

وی افزود: حیوانات در همه دنیا حقوقی دارند ولی منطقی نیست که در خیابان و معابر رها شوند و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کنند.

وی توضیح داد: حتی پناهگاه‌ها در کشورهای توسعه یافته هم حدود سه هفته از حیوانات بدون قلاده، بدون شناسنامه و بی صاحب که به مرکز انتقال داده می‌شوند نگهداری می‌کنند و اگر کسی برای نگهداری و حمایت از آنها پیدا نشد، حیوان را از بین می‌برند.

وی افزود: شهروندان باید نسبت به حیوانات خانگی خود احساس مسئولیت کنند و این درست نیست که سگی بی قلاده در خیابان به دنبال صاحبش راه بیفتد و باعث ترس یا مشکل دیگران شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: باید فضاهایی برای حیوانات خانگی در شهر توسط شهرداری ایجاد شود تا شهروندان حیوانات خود را به آنجا ببرند.

طرق گفت: اگر شهرداری نسبت به ایجاد این فضاها اقدام کند، کمتر شاهد حضور سگ و گربه در خیابان ها و پارک‌ها و سایر فضاهای عمومی شهر خواهیم بود.

گفتنی است پیش از این دادستان فردیس با بیان اینکه آوردن سگ در خیابان بین اطفال و افراد ترس ایجاد می‌کند گفته بود: در دادسرای فردیس مصادیق متعددی از حمله و آسیب به شهروندان وجود دارد.

«حسین جهانشاهلو» بر همین اساس از نیروی انتظامی فردیس خواسته بود به محض مشاهده افرادی که مبادرت به سگ‌گردانی در سطح شهر، پیاده‌روها و پارک‌ها به عنوان تفریح یا خودنمایی می‌کنند متذکر شوند تا نسبت به انتقال حیوان اقدام و در صورت عدم اجرای دستور قضایی، جلب و تحت الحفظ به دادسرا اعزام شوند، همچنین سگ تحویل مراکز نگهداری حیوانات گردد.

تابستان امسال هم سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، با بیان اینکه ورود حیوانات خانگی به پارک های کرج ممنوع است، تصریح کرده بود: از ابتدای فصل گذشته این موضوع در دستور کار سازمان قرارگرفته و در مرحله بعد سعی شده با فرهنگ‌سازی اثرات این رفتار غیر فرهنگی را کاهش دهیم؛ هم اکنون به شکل چشم‌گیری این موضوع کاهش پیدا کرده و در ماه‌های آینده به شکل جدی تر با این موضوع برخورد می‌شود تا رضایت اکثریت شهروندان جلب و آزردگی خاطر آنها در این خصوص رفع شود .

 


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
باعث تاسفه. مسئولین مملکت با حقوق های نجومی، حداکثر توانائی: پاک کردن صورت مسئله.
کشتار و زجر دادن حیوانات تاوان سنگینی داره آقای دکتر. به فکر راه های متمدنانه تر و انسانی تری باشید. برید فکر کنید چرا باید خیلی از مردم این کشور از سگها بترسند یا از آنها بدشان بیاید. چرا ما با همه دنیا فرق داریم، چرا تافته جدا بافته ایم. واقعا فکر نمیکنید سگی که گاز میگیرد حتما صد برابر بیشتر از طرف انسانها آزار و شکنجه شده. ضمنا نه در این مورد ونه هیچ مورد دیگه ای ایران رو با کشورهای توسعه یافته مقایسه نکنید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
اظهارنظر آقاي ..طرق عجيبه. چرا بدون اطلاعات اين حرفها زده ميشه. در كشورهاي ديگه كه ايشون ميگن حيوانات بي سرپرست معدوم ميشن. قبلا براي كنترل جمعيت اقدام ميكنند و پس از كنترل جمعيت. سگهاي رها شده رو فرجه زماني ميدن و بعد از مدتي يوتانايز ميشن. اون هم سگهاي داخل شهر نه خارج از محدوده شهري و كشتار وسيعي كه در ايران هست در هيچ جا نداريم. عجيبه ايشون چرا همگام با شهرداري هستند
نظر شما
ادامه