کد خبر: ۴۶۷۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رییس دادگستری لواسانات در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله سگ به یک خانواده در لواسان گفت: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، روزجمعه ۲۳ آذرماه، یک خانواده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شمال تهران رفته بودند که مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند، که در این حادثه دختر ١٠ ساله خانواده از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شده که در این زمینه بلافاصله با ورود دستگاه قضایی، پرونده تشکیل می‌شود.

شریعتی رییس دادگستری لواسانات ضمن ابراز تاثر از وقوع چنین اتفاقی، در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: پدر این دختر به دادگاه مراجعه کرد و بنده نیز پدر متهم را خواستم و عنوان کردم که این اتفاق به دلیل سهل انگاری پسر شما رخ داده است و ایشان نیز قول داد که تمام هزینه‌های انجام شده و حتی هزینه جراحی پلاستیک را پرداخت نماید هرچند تالمات روحی واره قابل جبران نیست.

رییس دادگستری لواسانات با بیان اینکه پرونده به شعبه ارجاع شده و در حال رسیدگی است، ادامه داد: پرونده طول درمان دارد و به دلیل اینکه هنوز نظر قطعی پزشکی قانونی در رابطه با تعیین میزان دیه ارسال نشده، رای صادر نگردیده است.

شریعتی با اشاره به تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای متهم، گفت: به طور تقریبی دو برابر میزان دیه وثیقه تعیین گردیده و متهم با قرار آزاد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در قانون برای فردی که حیوان او به شخصی حمله کند حتی با فرض اینکه خدای ناکرده منتهی به فوت شود مجازاتی غیر از دیه تعیین نشده است که این نقص قانون هست و ضرورت دارد قانونگذار به این موضوع ورود کرده و مجازات‌ها دیگری نیز تعیین نماید و از ورود سگ به اماکن عمومی ممانعت گردد که این ممانعت از ورود سگ به اماکن عمومی از قبیل: پارک‌ها با دستور قضایی دادستان‌ها در راستای پیش گیری از جرم امکان پذیر هست.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به دستور کتبی و شفاهی به کلانتری پس از وقوع این اتفاق، تصریح کرد: در این دستور که در راستای پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته تاکید شده که اجازه ندهند شخصی به همراه سگ در اماکن عمومی حاضرشود و اگر کسی علیرغم تذکر کلانتری به این کار ادامه دهد و به دستور قضایی توجه نکند دستور بازداشت وی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون شاکی می‌تواند ضرر و زیان مادی و معنوی ناشی از جرم را مطالبه نماید و در این پرونده نیز تمام ضرر و زیان مادی و هزینه‌های بیمارستان و ضرر و زیان معنوی از جمله تالمات روحی وارده به پدر و مادر و دختر خردسال مصدوم قابل مطالبه هست و با درخواست شاکی به این موضوع نیز رسیدگی می شود.

شریعتی با رد ادعای (به اصطلاح) آقازاده بودن متهم، تصریح کرد: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و متهم فردی عادی است که متاسفانه با بی احتیاطی و سهل انگاری باعث وقوع چنین حادثه ناگواری شده است.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به اینکه سهل انگاری متهم محرز است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
به طور کلی اگر نگهداری سگ و گربه عقیم نشده ممنوع شود چند تاثیر مفید زیر را دارد:

1. به دلیل افت هورمون های جنسی رفتارهای تهاجمی و حتی سر و صدای آزار دهنده حیوان به مقدار زیادی کنترل خواهد شد.

2. از انتشار تزشحات ِآلوده تناسلی در محیط خانواده و جامعه که می تواند به شدت خطرناک باشد جلوگیری می شود.

3. با توجه به اینکه به هر حال احتمال فرار، سرقت یا بی سرپرست شدن سگ و گربه وجود دارد عقیم سازی جلوی تکثیر تصاعدی و لگام گسیخته آنها را می گیرد.

4. عقیم بودن باعث می شود که ارتباطات جنسی بین حیوانات و تجمع آنها در اطراف محل نگهداری سگ و گربه قطع و در نتیجه احتمال انتقال آلودگی و شکستن سد دفاعی واکسن و نیز بی فایده شدن داروهای ضد انگلی کاهش یابد.

5. ضمن درک احساسات افراد حیوان دوست، بایستی توجه داشت که مباحث عقلی و عاطفی در جامعه انسانی مانند تشکیل خانواده و آرزوی فرزندآوری که بدون آن طلاق انجام می شود در حیوانات جای بحث است و اصولا با عقیم شدن حتی در انسان میل جنسی به طور ریشه ای از بین می رود و این کاملا متفاوت از فعال باقی ماندن غدد جنسی و قطع پنیس و هیستروکتومی بدون اواریکتومی است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
1
با توجه به اینکه سگ و گربه و کلا دام های همراه می توانند باعث انتقال ویروس هاری و برخی از بیماری های عفونی دیگر از جمله توکسوپلاسموز، لیشمانیوز، تب کیو و عوامل انگلی و تهدید بهداشت و سلامت و آسیب انسان شوند، طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، نگهداری هر نوع حیوان منوط به کسب پروانه بهداشتی دامپزشکی دارای اعتبار است و در غیر اینصورت مالک دام خانگی به جرم به خطر انداختن بهداشت، سلامت جسمی و روحی مردم تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
نظر شما
ادامه