کد خبر: ۴۶۲۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:
«سید کمال الدین شهریاری» افزود: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع، "امید به زندگی" است و این امید به زندگی ناشی از یک زندگی سالم است که زندگی سالم نیز ناشی غذای سالم می‌باشد که توسط عزیزان در دامپزشکی اتفاق می‌افتد ...
 
 

حکیم مهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حضور دامپزشکان در جامعه، نظیر اکسیژن ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، نشست «سید کمال الدین شهریاری» نماینده مردم دشتی و تنگستان با سرپرست دامپزشکی شهرستان دشتی با محوریت اهمیت و ضرورت فعالیت های دامپزشکی برگزار شد .

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست با سرپرست دامپزشکی شهرستان دشتی از انجام فعالیت های این نهاد و ارائه گزارش به موقع آن ها توسط مدیریت دامپزشکی قدردانی نموده و در اشاره به اهمیت فعالیت های این نهاد بیان داشت: حضور دامپزشکان در جامعه نظیر اکسیژن ضروری بوده و زمانی که آن را از دست بدهیم به ارزش آن پی می بریم.

 سید کمال الدین شهریاری افزود: با توجه به تجارب و سابقه زیادی که از حضور در مجلس و کار اجرایی دارم، شیفته تابلوها و اسم و رسم دستگاه های اجرایی نمی شوم و نگاهم این است که آن دستگاه اجرایی چه میزان ارزش اجتماعی و اقتصادی برای جامعه دارد بدون اینکه، ارزش سیاسی داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه همه جامعه روزانه یک یا دو وعده مواد پروتئینی مصرف می کنیم،  خاطرنشان کرد: انواع این مواد پروتئینی اگر بهداشت و سلامت در جامعه دام و طیور ما نباشد و توسط دامپزشکی اتفاق نیفتد کشور ما کشوری توسعه نیافته نظیر کشورهای آفریقایی تلقی می گردد چون یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع امید به زندگی است و این امید به زندگی ناشی از یک زندگی سالم است که زندگی سالم نیز ناشی غذای سالم می باشد که توسط عزیزان در دامپزشکی اتفاق می افتد.

 نماینده مردم دشتی و تنگستان کار دامپزشکی را کاری ارزشمند دانسته و اضافه کرد: استان بوشهر استانی است که روش های مختلف تولید مواد پروتئینی نظیر دام، طیور و آبزیان در آن فعال است که به روش های طبیعی، صنعتی و غیرصنعتی تولید شده و کنترل بیماری های آن کار بسیار دشواری است.

 در این نشست همچنین سرپرست دامپزشکی شهرستان دشتی از برداشت بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن میگو در شهرستان خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه پرورش میگو در سایت مند شهرستان دشتی با تلاش های انجام شده و انجام آزمایشات و مراقبت های لازم از مراکز تکثیر تا استخرهای پرورش تاکنون بدون بیماری خاصی بوده است.

«احمد ایزدی» افزود: دامپزشکی در حفظ اشتغال پایدار در روستاها و عشایر با مراقبت و حفاظت از دام و طیور بومی نقش ارزنده ای داشته و سرمایه دامی دامداران که یکی از منابع مهم تامین پروتئین سفره های مردم است تامین می شود.

 وی تصریح نمود: در طول سال طی چند نوبت برای جمعیت گاو و گوساله واجد شرایط شهرستان که تقریبا یک هزار و ۱۰۰ راس می باشد واکسن های استراتژیک مثل تب برفکی و بروسلوز توسط بخش دولتی انجام می گردد.

 ایزدی با اشاره به اینکه جمعیت گوسفند و بز شهرستان دشتی تقریبا یکصد و ۲۰ هزار راس ثابت و عشایری است، خاطرنشان کرد: در طول سال واکسن های تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، آبله بز و گوسفند و بروسلوز انجام می شود.

 سرپرست دامپزشکی شهرستان دشتی در پایان با بیان اینکه در زمینه کشتار سنتی دام در شهر خورموج تاکنون تقریبا یک هزار و ۷۰۰ راس دام تحت نظارت دامپزشکی کشتار شده٬ تاکید کرد: به شهروندان محترم توصیه می شود که گوشت قرمز را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
دامپزشکا باید ضابط قضایی هم باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
دو صد گفته چون نیم کردار نیست .اگه راست میگی بودجه رو زیاد کن .چون پیش نیاز اکسیژن بدن پول هست .....
دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
عزیز خود اکسیژن داره از بی پولی خفه میشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
امیدوارم روزی بیاد که ببینم مردم بدون اکسیژن چی سرشون میاد. البته چند وقت پیش با انفلوآنزای مرِغی عواقب این مسئله رو دیدیم. به امید بی اکسیژنی های آتی. تقاص تمام کم کاری ها و نادیده گرفته شدن ها ی دامپزشکی رو بالاخره پس خواهید داد
مجید
|
Austria
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
منظورشان کدام دامپزشکان است ؟دامپزشکان شاغل در بخش دولتی و مراکز تحقیقاتی یا لشکر دامپزشکان بیکار که حاضرند مدرکشان را با دو میلیون در ماه تاخت بزنند . اکسیژن زیاد باعث ترکیب مواد و سوختگی میگردد وضع دامپزشکان هم به این صورت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
یا نمی دونه اکسیژن چیه یا نمی دونه دامپزشکی چیه! از عوارض تریبون ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
به خدا من ریس اداره ام با یک میلیون و شصت هزار مشغول کارم و کارکنان حقوقشون بیشتر از چهارمیلیونه !این بیشتر شبیه گاز خفه کننده منوکسید کربنه تا اکسیژنه!
ناشناس
|
France
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
آقای نماینده ............... این سازمان داره به بیراهه میره لطفا رئیس سازمان را در این راه همراهی و کمک کنید متاسفانه افرادی کمر به نابودی دامپزشکی بسته اند
شیخ طبقی - دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
ای کاش آزادی دامپزشکان بخش خصوصی را دامپزشکان دولتی هم داشتند !!!!!
نظر شما
ادامه