کد خبر: ۴۶۰۹۷
 

به نظر می رسد تا برای نخستین بار پس از سال ۲۰۰۳ میلادی، بیماری نیوکاسل حاد به مزارع پرورش طیور صنعتی آمریکا راه یافته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، مقامات دامپزشکی این کشور ضمن تائید موضوع، اعلام نمودند که این شیوع در گله ای تجاری در ریورساید کالیفرنیا مورد تائید قرار گرفته است.

بدین ترتیب پس از آن که ویروس عامل این بیماری در ماه مه در طیور بومی این کشور رخنه کرد و بیش از ۲۰۰ کانون را در مناطقی چون روسترساید، سانفرانسیسکو، لس آنجلس و ونتورا بر جای گذاشت، طیور صنعتی را نیز درگیر نمود.

هنوز از جزئیات شیوع اخیر اطلاعات دقیقی در دست نیست اما سیستم قرنطینه و بهداشت این کشور در تلاش است تا ابتدا بیماری را محدود و سپس ریشه کن نماید.

از سوی دیگر، شرکای فدرال و ایالتی دامپزشکی نیز در حال انجام اقدامات نظارتی و بررسی در این منطقه هستند و در تلاشند تا با افزایش امنیت بیولوژیک به جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری دست یابند.

در این بین، ارتباط منطقی و خوب APHIS با صاحبان پرنده ها و اجرای اصول اولیه ای چون شستن دست و چکمه ها قبل و بعد از ورود به مناطق پرورش طیور و پاکسازی و ضد عفونی لاستیک ها و تجهیزات قبل از انتقال آنها، نقشی مهم را در این مسیر ایفا می کنند.

 
 
نظر شما
ادامه