کد خبر: ۴۵۲۳۸
 

هیات اعزامی از ایران به ارمنستان با رییس سازمان دامپزشکی این کشور دیدار و در مورد رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای دامی ابلاغی ایران در راستای دستورالعمل بین المللی و منطقه اوراسیا و توسعه همکاری ها تبادل نظر کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، هیات اعزامی از جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی ارمنستان، در خصوص واردات و صادرات دام و نظارت و همکاری بر بیمارهای فرامرزی گفتگوکردند.

در دیدار هیات های دو کشور، رییس سازمان دامپزشکی ارمنستان با بیان این که ایران بهترین همسایه آن هاست و ارمنستان با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای دامی ابلاغی ایران در راستای دستورالعمل بین المللی و منطقه اوراسیا همکاری های خوبی با ایران داشته است، افزود: ارمنستان متقاضی واردات خوراک دام و طیور، گوشت مرغ وجوجه یک روزه از ایران است.

 «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به واردات بیش از دو هزار تن گوشت گرم گوسفندی سالانه از ارمنستان، این کشور را به خاطر داشتن دام سبک مناسب، کشتارگاه های دام با سرمایه گذاری و مدیریت ایرانی ها برای همکاری هرچه بیشتر مطلوب ارزیابی کرد و خواستار همکاری های علمی و ایجاد شبکه آزمایشگاهی و کشتارگاهی مشترک شد؛ همکاری هایی مشترک که به گفته وی در قالب تفاهمنامه در تهران و ایروان پیگیری خواهد شد.

در این دیدار، «دکتر پیمان فلسفی» نیز به عنوان مدیرکل  دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی حضور داشت، در خصوص برند حلال نکاتی را مطرح کرد.

بنا بر این گزارش، در دیدار اعضای هیات ایرانی از ارمنستان، رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشورمان با سرمایه گذاران ایرانی در حوزه کشتارگاه، دامداری و تولید فراسرزمینی در ارمنستان دیدار کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص مشکلات دستورالعمل های بازرگانی و بهداشتی صادره که عطف به ماسبق نمی باشد، تبادل نظر شد.

بنابراین گزارش، در جریان این دیدارها، سرمایه گذاران ایرانی، همچنین خواستار انتقال و ترانزیت آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام های کشتاری و کشتار دام ماده جوان به ایران شدند. در این خصوص، رفیعی پور بر صدور مجوز واردات آلایش خوراکی با داشتن مجموعه فرآوری و بسته بندی آلایش پس از ممیزی تاکید کرد و افزود: امکان کشتار دام ماده زیر  18 ماه نیز فراهم شده است.

لازم به ذکر است در روز نخست ورود به ایروان (پایتخت ارمنستان) مسئولان سازمان دامپزشکی کشورمان به اتفاق حجت الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و دکتر پیمان فلسفی مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سفارت مورد استقبال رایزن های فرهنگی و اقتصادی قرار گرفتند و برنامه های دیدار با رئیس دامپزشکی ارمنستان، بازدید از چهار کشتارگاه فعال، دیدار با معاون اسقف اعظم ارامنه جهان، شرکت در سه شنبه شب مراسم مسجد کبود ایروان با سخنرانی حجت الاسلام تقوی به مناسبت شهادت امام حسن(ع)، امام رضا(ع) و رسول اکرم(ص) از جمله برنامه هایی بود که در این سفر انجام شد.

 
 
نظر شما
ادامه