کد خبر: ۴۵۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
با امضای معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
این سه دستورالعمل جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شده است ...
 

حکیم مهر: سه دستورالعمل اجرایی «جمع‌آوری، نگهداری و حمل و نقل بهداشتی فضولات طیور»، «پرورش طیور بومی، رنگی و روستایی» و «ساماندهی واحدهای طیور فاقد پروانه معتبر و واحد با فعالیت غیرمجاز» توسط معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس نامه ارسالی این دستورالعمل‌ها، از معاونت های امور تولیدات دامی استان ها خواسته شده است تا نسبت به اعمال نظارت های لازم بر فرآیند اجرای دستورالعمل های ابلاغی، به صورت ارسال گزارش ماهانه اقدام کنند .

دستورالعمل «جمع آوری، نگهداری و حمل و نقل بهداشتی فضولات طیور» با هدف حفظ سلامت عمومی و محیط زیست کشور از آثار زیان بار پسماندهای طیور و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار طیور و بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان از قبیل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت اصول بهداشتی در جمع آوری، نگهداری، عمل آوری و حمل و نقل فضولات طیور در 9 ماده و 4 تبصره ابلاغ شده است.

دستورالعمل اجرائی «پرورش طیور بومی، رنگی و روستایی» با هدف ساماندهی و اصلاح ساختار پرورش طیور بومی، مرغ رنگی و روستایی درکشور با هدف حمایت از تولید پایدار، بهداشتی و اشتغال مولد در 16 ماده و 5 تبصره ابلاغ گردیده است.

دستورالعمل اجرائی «ساماندهی واحدهای طیور فاقد پروانه معتبر و واحد با فعالیت غیر مجاز» نیز با هدف اعمال ضوابط و مقررات فنی و بهداشتی و ساماندهی فاقد پروانه، واحد فاقد پروانه معتبر و واحد با فعالیت غیر مجاز در کشور با هدف حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال، مدیریت تولید به صورت کمی- کیفی و بهداشتی محصولات طیور و کاهش مخاطرات بهداشتی ناشی از این واحدها در 14 ماده و 4 تبصره ابلاغ شده است .

«دانلود ضوابط و دستورالعمل جمع‌آوری، نگهداری و حمل و نقل بهداشتی فضولات طیور»

«دانلود دستورالعمل اجرایی پرورش طیور بومی، رنگی و روستایی»

«دانلود دستورالعمل اجرایی ساماندهی واحدهای طیور فاقد پروانه معتبر و واحد با فعالیت غیرمجاز»

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
جالبه سازمان دامپزشکی کشور با دارا بودن بهترین قوانین و آیین نامه ها در متون دستورالعمل به هیچ یک از آنها اشاره نکرده است.
سازمان دامپزشکی کشور سامانه های مختلف gis قرنطینه و trace دارد که در این دستورالعملها موظف شده در سامانه سماسط اقدامات انجام شود.
نکته اخر اینکه در همه اقدامات قضایی و انتظامی با همکاری دامپزشکی نوشته شده اقدام شود.
این حکایت از آن دارد بهداشت در الویت اخر قرارگرفته و سازمان بهداشتی دامپزشکی رهرو سازمانی تولید محور شده است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
اقای دکتر این دستورالعملها زیاد هست ولی وقتی سازمان قدرت اجراش رو نداره به هبچ‌دردی نمیخوره
به فکر استقلا دامپزشکی و تشکیل یگان حفاظت باشید
وگرنه عیچکدو از دستورالعملها اجرایی نیست
نظر شما
ادامه