کد خبر: ۴۴۶۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
پیشنهادات دکتر صفری در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: انتظار خانواده دامپزشکی از مجلس شورای اسلامی این است که دولت را موظف به پاسخ‌دهی و ارائه گزارش در خصوص تعداد، جنسیت و ظرفیت پذیرش رشته دامپزشکی نماید ...
 

حکیم مهر: دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از مسئولان حوزه دامپزشکی کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، در این دیدار که به بهانه دومین روز از هفته دامپزشکی با عنوان «دامپزشکی، تشکل های مردمی، توسعه مناطق روستایی و عشایری» در تالار خلیج فارس خانه ملت برگزار شد، رؤسای سازمان‌های دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی ج.ا.ا، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر داودی نماینده مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان حوزه دامپزشکی کشور حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی در تصویب سه حکم قانونی در برنامه ششم توسعه و احکام دائمی برنامه، بر لزوم حمایت هرچه بیشتر خانه ملت از بخش خصوصی دامپزشکی کشور تأکید کرد.

نقش دامپزشکی در راهبرد شعار جهان واحد، سلامت واحد برجسته است

وی خطاب به دکتر لاریجانی گفت: به جهت اشراف کامل جنابعالی به زوایای مختلف حرفه دامپزشکی و نیز تحصیلات آکادمیک شما در علوم فلسفه، راحت می توان با شما در خصوص مباحث مطروحه گفت و گو کرد و سپس عنوان داشت: از سال 2011 نگاه به مقوله سلامت به یک دیدگاه و نگاه فلسفی تبدیل شده است بدین مفهوم که از سال 2011 راهبرد جدیدی در حوزه سلامت تحت عنوان «جهان واحد، سلامت واحد» توسط سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی بهداشت دام و سازمان ملل تعریف شده است و بر حکومت ها تکلیف شده است که به سمت یکپارچگی سلامت قدم بردارند.

دکتر صفری اظهار داشت: تاکنون سازمان نظام دامپزشکی مکاتبات فراوانی را در مقاطع مختلف با ریاست مجلس شورای اسلامی و وزرای ذی‌ربط در این خصوص انجام و ضمن تبیین نقش برجسته دامپزشکی در راهبرد شعار «جهان واحد، سلامت واحد»، به اهمیت این حرفه در مباحث سلامت و امنیت غذایی، پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان و نیز محیط زیست و غیره اشاره کرده است.

از منابع طرح تحول سلامت برای احقاق حقوق مسئولین فنی بهداشتی اختصاص داده شود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود، مطالبات و انتظارات خانواده بزرگ نظام دامپزشکی با بیش از 37 هزار عضو در سراسر کشور را بر سه محور تقسیم کرد و گفت: در وهله اول همان طور که در ماده 34 قانون برنامه ششم تکلیف شده، بکارگیری مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی در مراکز تولیدی و زنجیره فرآورده‌های با منشأ دامی لازم است و بر این مبنا نزدیک به 7000 هزار  نفر از همکاران ما به عنوان مسئول فنی بهداشتی در مراکز تولیدی در امر نظارت بر بهداشت و سلامت غذا فعالیت و از وقوع بیماریها پیشگیری می‌کنند، اما استقلال مالی آنان به منظور قضاوت صحیح بر این فرآورده‌ها برقرار نیست، لذا درخواست ما این است که 5 درصد از منابع طرح تحول سلامت برای احقاق حقوق این عزیزان و همچنین مبارزه با وقوع بیماری‌ها به دامپزشکی اختصاص داده شود.

ضرورت ساماندهی آموزش دامپزشکی

دکتر صفری ساماندهی آموزش دامپزشکی را از دیگر انتظارات خانواده دامپزشکی برشمرد و عنوان داشت؛ امروزه آموزش دامپزشکی در کشور ما چه از بعد کمی و چه از بعد کیفی دچار مشکلات عدیده‌ای است به طوریکه درحال حاضر بیش از 23 دانشکده دامپزشکی در کشور به جذب دانشجو اقدام می کنند که این برخلاف ماده 21 قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و كلیه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی را موظف ساخته که تعداد، رشته و تركیب جنسیتی دانشجویان رشته‌های تحصیلی دانشگاهها، مراكز و مؤسسات آموزش عالی مرتبط با كشاورزی، منابع طبیعی و  دامپزشكی خود را قبل از اعلام و پذیرش، بر اساس نیازسنجی و مدیریت منابع انسانی كه توسط وزارت جهاد كشاورزی انجام می‌شود، ساماندهی نمایند.

مجلس، دولت را موظف به پاسخ دهی و ارائه گزارش در خصوص ظرفیت پذیرش رشته دامپزشکی نماید

وی گفت: انتظار خانواده دامپزشکی از مجلس شورای اسلامی بویژه ریاست محترم این نهاد این است که طبق ماده 35 همین قانون مجلس، دولت را موظف به پاسخ دهی و ارائه گزارش در خصوص تعداد و جنسیت و ظرفیت پذیرش رشته دامپزشکی نماید، چراکه با ادامه روند پذیرش  بیش از نیاز دانشجو، بحث تهدید امنیت شغلی همکاران ما در آینده ای نزدیک دوچندان خواهد شد؛ این درحالی است که بخش خصوصی دامپزشکی کشور در 20 سال اخیر به رغم حضور در بطن تولید و اقتصاد کشور، هنوز نتوانسته از حمایت‌ها و تسهیلات مناسب استفاده کند و طبیعتاً نمی‌تواند رشد و اثربخشی لازم را داشته باشد.

تشکیل شورای عالی دامپزشکی مطالبه جدی حوزه دامپزشکی کشور

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تشکیل شورای عالی دامپزشکی را سومین مطالبه جدی حوزه دامپزشکی کشور دانست و افزود: در سال 1350همزمان با تصویب قانون سازمان دامپزشکی کشور، مرحوم دکتر ارشدی پیشنهادی در خصوص لزوم تشکیل شورای عالی دامپزشکی ارائه نمود که البته در آن مقطع توسط وزارت کشاورزی وقت رد شد؛ کما اینکه در ده سال قبل از آن تشکیل شورای حفظ نباتات مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: این شورا می‌تواند نقش پر رنگی در هماهنگی بین نهادهای مختلف فعال در بخش دامپزشکی اعم از سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، وزارت علوم، وزارت بهداشت ، وزارت دفاع و غیره داشته باشد.

دکتر صفری در بخش پایانی سخنان خود از دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل کمیته ای به منظور بررسی تشکیل این شورای عالی دامپزشکی و پیگیری استقلال مالی مسئولین فنی بهداشتی، ساماندهی پذیرش دانشجو در دانشگاهها و حمایت بیش از پیش از بخش خصوصی دامپزشکی شد

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
باید فرهنگسازی شه از پایه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خوب شما که اعتبار میخواین بیاین کارمند دولت شین. ..... دامپزشکی زیر بار حقوقش و خرید واکسن و تجهیزات مونده اونوقت میاد از طرح سلامت به شما بده یک درصد رو هم به سازمان دامپزشکی ندادند کجا سیر میکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
انوقت نقش رییس سازمان دامپزشکی درحمایت ازپرسنل خودازحقوق ومزایای
درحد یک رفتگر تا محرومیت ازمطب و حق تسری و امکانات رفاهی نداشته چه بوده ایا فقط نظاره گرسخنان دیگران بوده؟
ناشناس
|
Japan
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
به طرح سلامت چکار دارید. نیاز خودتون پی گیری کنید بذارید اونا بگن 5درصد از این طرح برای تامین اعتبارات شما درنظر گرفته شده است. اگر عرضه داریم بریم برای خودمان طرحی شبیه طرح سلامت مصوب کنیم. همیشه تامین اعتباراتمان یا گدایی بوده یا انگلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
علی برکت الله
نظر شما
ادامه