کد خبر: ۴۳۷۷۳



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: یک بهله پرنده شکاری از نوع سارگپه توسط دوستدار طبیعت به این اداره تحویل داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عباس کریمی» افزود: این پرنده شکاری از ناحیه بال دچار آسیب شده بود که توسط دوستدار طبیعت تحت نظر دامپزشک مورد مداوا قرار گرفت و پس از بهبودی کامل، این پرنده به محیط زیست جیرفت تحویل داده شد.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست جیرفت پس از اطمینان از وضعیت سلامت پرنده، این گونه را در محیطی امن و بکر رهاسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: درمان و مداوای حیات وحش یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت جمعیت حیات وحش است که در سال های اخیر شهروندان زیادی گونه های جانوری بیمار را جهت درمان به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده‌اند و بسیاری از گونه‌ها، مداوا و در طبیعت رهاسازی شده‌اند.

کریمی ادامه داد: پرنده سارگپه از جمله پرندگان شکاری می‌باشد که از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچکتر تغذیه کرده و نقش بسیار مهمی در کنترل جمعیت جوندگان طبیعت دارد.

رئیس اداره محیط زیست جیرفت اظهار داشت: اینگونه اقدامات توسط دوستداران طبیعت، باید اطلاع‌رسانی شود تا شاهد فرهنگ‌سازی در این بخش باشیم.

سارگپه یک گونه پرنده شکاری از تیره عقابیان است که در تمامی مناطق جنوب کرمان یافت می‌شود.



نظر شما
ادامه