کد خبر: ۴۲۸۷۳



رئیس اداره دامپزشکی بافت در ارتباط با خطر شیوع بیماری طاعون در پارک ملی خبر گفت: PPR یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک با انسان مشترک نبوده و قابل انتقال به انسان نیست و فقط دام‌های کوچک به این بیماری دچار می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «پوریا امجدی» اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی دامپزشکی واکسینه کردن رایگان علیه بیماری یا ppr طاعون نخشوار کنندگان کوچک به ویژ هدر مناطق هم‌مرز با پارک ملی خبر است که هر ساله انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی بافت بیان داشت: تمام مناطق روستایی و عشایری هم‌مرز با منطقه پارک ملی خبر واکسینه رایگان می‌شوند و تاکنون در سال جاری، ۹ هزار و ۸۵۰ رأس دام علیه بیماری  ppr واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم و دامداران نگران نباشند چراکه گزارشی از بیماری در دام‌های روستایی و عشایری نداشتیم، گفت: کار دیگری که با همکاری محیط زیست انجام شده بحث ضد عفونی و تمیز کردن منابع آب و در اختیار قرار دادن علوفه تازه و آب بهداشتی برای دام‌ها بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی بافت خاطرنشان کرد ppr :یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک با انسان مشترک نیست و قابل انتقال به انسان نیست و فقط دام‌های کوچک به بیماری دچار می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی بافت گفت: مردم و دامداران نگران نباشند چراکه گزارشی از بیماری در دام‌های روستایی و عشایری نداشتیم، ppr  یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک با انسان مشترک نبوده و قابل انتقال به انسان نیست و فقط دام‌های کوچک به این بیماری دچار می‌شوند.

اگر بیماری از پارک ملی بیرون بیاید خطر جدی است

جزینی‌ زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان امروز در نشست خبری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأیید بیماری طاعون در پارک ملی خبر اظهار کرد: بیماری مشترک طاعون نشخوارکنندگان کوچک بین دام وحشی و اهلی و همچنین انسان باید کنترل شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ لاشه دام بیمار در پارک ملی خبر سوزانده و دفن و بیماری کنترل شده است، افزود: در ارتباط با این مسئله به مدیریت بحران استان نامه زده شد برای تخصیص اعتبارات که هنوز پاسخی نگرفتیم و نشستی برگزار نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: اگر بیماری از پارک ملی بیرون بیاید خطر جدی است و این موضوع توجه بیشتر مسئولان استان را می‌طلبد.


نظر شما
ادامه