کد خبر: ۴۲۶۹۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر کامیار محمدزاده» افزود: بنیانگذار عدم رعایت تعرفه‌ها سازمان دامپزشکی است که با عدم رعایت تعرفه‌های ابلاغی خود در طرح‌های ملی، خانه را از پای‌بست ویران کرده است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری حکیم مهر، ضمن انتقاد از عدم رعایت تعرفه‌های دامپزشکی در بخش خصوصی و دولتی، گفت: «افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی به دلیل وجود رقابت میان همکاران، اجرایی نمی‌شود. در بخش دولتی هم که اجرای طرح‌های ملی از سوی سازمان، نوعی طنز به شمار می‌رود، چراکه اصلا اعتقادی به آن ندارند. تعرفه‌ها در استان‌ها نیز رعایت نمی‌شود و معمولاً آن را به‌عنوان یک ابزار رقابتی نگاه می‌کنند.»

رقابت منفی نوعی خودزنی در صنف است که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود

«دکتر کامیار محمدزاده» با تاکید بر اینکه عدم رعایت تعرفه تخلف و یک فرایند کاملاً غیر قانونی است، ادامه داد: «متاسفانه تعرفه‌های دامپزشکی از سوی تعدادی از همکاران اجرا نمی‌شود و بدتر اینکه کسی هم پیگیر این مسأله نیست. با توجه به اینکه امروز تعداد کلینیک‌ها زیاد و جمعیت دامی کم شده است، این رقابت منفی نوعی خودزنی در صنف است که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.»

سازمان دامپزشکی تعرفه‌ها را در طرح‌های ملی واکسیناسیون اعمال نمی‌کند

وی ضمن انتقاد شدید از عملکرد سازمان دامپزشکی در زمینه رعایت تعرفه‌ها افزود: «وقتی خود سازمان دامپزشکی با وجود تمام تورم‌ها، تعرفه را در طرح‌های ملی واکسیناسیون اعمال نمی‌کند، چه انتظاری می‌توان از دیگران داشت؟ کمااینکه تعرفه‌های سال ۹۶ در انتهای سال ابلاغ شد و می‌بایست مابه‌التفاوت رقم تمام طرح‌های ملی که سال ۹۶ اجرا شد، دریافت می‌شد که این اتفاق نیفتاد.»

مراجعه واکسیناتور به ۳۵ روستا برای تنها ۴۰۰ هزار تومان

محمد زاده تصریح کرد: «حق‌الزحمه ۲۰۰ تومانی واکسیناسیون هر راس دام  با دلار ۹ هزار تومانی برای طرح‌های ملی یک فاجعه است. دامپزشک ما به ۳۵ روستا رفته و روی ۷۰۰ راس دام سنگین کار کرده و یک چک ۸۰۰ هزار تومانی دریافت کرده است که ۵ درصد آن مالیات، ۱۰ درصد آن تامین اجتماعی و ۲۵ درصد آن نیز متعلق به مرکز است؛ درواقع یک واکسیناتور برای ۴۰۰ هزار تومان به ۳۵ روستا رفته است!»

همین حق‌الزحمه اندک نیز تبدیل به اوراق مشارکت شده است

وی با اشاره به زیان‌ده بودن طرح‌‌های ملی برای بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: «مشکل این است که نمی‌توان کار نکرد، چون فردا عملاً باید جلوی سازمان بایستیم. از طرفی همین حق‌الزحمه اندک نیز در حال حاضر تبدیل به اوراق مشارکت شده است، یعنی باید پول تامین اجتماعی و مالیات را بدهیم و اوراق بگیریم. آیا خود کارمندان سازمان دامپزشکی حاضر هستند با اوراق در محل کار حاضر شوند؟»

تنها ۲ سال دیگر از عمر دامپزشکی باقی مانده است

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: «با این روند احساس من این است تنها ۲ سال دیگر از عمر دامپزشکی باقی مانده است. ما امسال تعرفه‌ها را ۲۰ درصد پایین‌تر از تعرفه دولت آوردیم و جالب است که با آن هم قرارداد نبستند.»

فارغ‌التحصیل، سطح علمی مناسبی برای فعالیت در بازار کار ندارند

وی ضمن انتقاد از اینکه متولی خوبی در حوزه دامپزشکی وجود ندارد، تصریح کرد: «متاسفانه دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، سطح علمی مناسبی برای فعالیت در بازار کار ندارند. هیچ فیلتری برای ورود به بازار کار وجود ندارد و کاهش قیمت به تنها راهکار فارغ‌التحصیل تبدیل می‌شود. او سرمایه مردم را به خطر می‌اندازد و همکار را نابود می‌کند.»

ماده ۱۹ هنوز اجرا نشده است/ مسئولین فنی با قرارداد صوری کار می‌کنند

محمدزاده با یادآوری اینکه از سال ۸۸ دو رئیس جمهور عوض شده و ماده ۱۹ هنوز اجرا نشده است، ادامه داد: «هنوز همکاران ما با تعرفه‌های صوری کار می‌کنند. وقتی خود سازمان دامپزشکی می‌گوید یک قرارداد ببند و آنها را پیگیری نمی‌کند، مسئول فنی هم قرارداد صوری می‌بندد. این مسائل شأن دامپزشک و شخصیت دامپزشکی را پایین می‌آورد و اوضاع روز به روز بدتر می‌شود.»

بنیانگذار عدم رعایت تعرفه‌ها سازمان دامپزشکی است/ تعرفه طرح‌های ملی در استان‌های مختلف متفاوت است

وی اضافه کرد: «ریشه این مشکلات از دو حالت خارج نیست؛ یا سازمان دامپزشکی توانایی اجرایی در استان‌ها ندارد، کمااینکه دستورالعمل‌هایی که می‌فرستد، اجرا نمی‌شود و یا اینکه خود مدیران کل استان می‌دانند که هیچ نیت صد درصدی برای اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی نیست که آن را اجرا نمی‌کنند. مگر می‌شود قیمت تعرفه واکسیناسیون طرح ملی در هر استان یک چیز باشد؟ مگر گوسفند استان‌ها با هم متفاوت است؟ چرا یک استان برای یک رأس گوسفند ۴۰۰ و برای یک راس دیگر ۲۰۰ تومان می‌دهد؟ چرا باید رقم تعرفه طرح‌های ملی کرمانشاه با آذربایجان فرق کند؟»

وی در پایان تاکید کرد: «بنیانگذار عدم رعایت تعرفه‌ها سازمان دامپزشکی است که با عدم رعایت تعرفه‌های ابلاغی خود در طرح‌های ملی، خانه را از پای‌بست ویران کرده است.»

 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
قابل توجهه اقایانی که بی دلیل از رشته دامپزشکی حمایت میکنن..واقعیت رشته دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
خواهشا حرف های بیمار نزنید، این چه نظری است که شما می دهید، اتفاقا این افرادی که این نظر رو می دن خودشون دارن توی دامپزشکی پول پارو می کنن.
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
بسیار عالی و بی پرده و بدون رودربایستی ظلم سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی و خودزنی و ظلم مضاعف بخش خصوصی نسبت به خود را بیان کردید.
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
سلام درود به شرفت حداقل کاری نمیتونی بکنی حرف دل همه رومیزنی ما همینارودرقالب انتقاد به شورای نظام فرستادیم تهدیدبه شکایت شدیم و...بااین اوصاف دنبال درمانگر غیرمجاز هستید ماهم میگوییم ماده ۱۹ ماهم حق واکسیناتور را میخواهیم ماهم دنبال حقوق صنفی هرفرد تحصیل کرده ای در جای خودش دردامپزشکی هستیم مسئولین بجای انجام وظیفه حاکمیتی دنبال ........................ هستند .
مسئول محترم حکیم مهر دوخط آخرعین حقیقت هست لطفا سانسورنفرمائید.سپاس
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
البته تعرفه واکسیناسیون دراستانهاباید متفاوت باشد وقتی واکسیناتور دریک روستا از ۷صبح تا ۲بعد ظهر کمتراز ۱۰۰راس واکسیناسیون انجام میدهدبه علت پراکندگی دام ودوری خانه های روستایی وعدم وجود دامداریهای صنعتی یا سنتی بالای ۵راس بله باید تعرفه متفاوت باشد حتی دریک استان بین چند شهرستان هم باید متفاوت باشد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
خاک بر سرم پرستاری قبدل شدم نرفتم الان ماهی ۷ ملیون حقوق میگرفتم
Shahram
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
دست مریزاد، واقعیتی من خودم، از نزدیک با ان دست وپنجه
نرم می کنم. کامل و جامع بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
1
منه احمق و بگو که بارتبه زیر هزار این رشته رو با علاقه انتخاب کردم لعنت بخودم از زمانی که وارد این رشته شدم خانه خراب شدم یک لحظه روی ارامش ندیدم ...اخه مگه میشه یک رشته اینقدر بد باشه..گول چند نفر که تو این رشته دارن پول در میارن نخورید نگاه به میانگین رشته کنید..شش سال تو دانشگاه تهران درس خواندم و با بهترین معدل و چند مقاله iSIفارغ تحصیل شدم و الان بیکارم به خاطر شرایط بد کاری هیچ همه جای دامپزشکی از دام کوچیک گرفته تا دام بزرگ کار کردم هیچ رشته ای به این بی ثباتی و بی قانونی ندیدم...بخاطر اینکه کارفرما کار خلاف در زمینه بهداشتی از من میخواست از محیط کاری استعفا دادم و الان بیکارم سازمان دامپزشکی ام طبق معمولا طرف دارکارفرما سازمانی بیکفایت و بیقانون
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
عالی بود حرف دل همه ما بود .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
با وجود سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی و این چنین دولت هایی همین بهتر که این رشته اصلا وجود نداشته باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
نظام دامپزشکی می توانست با گرفتن پول و اجرای ماده ۱۹ توسط خودش مانع کارشکنی بشه ولی در عمل شده ............. فقط پول می گیره و هیچ کار مهم و خاصی انجام نمی ده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
متاسفانه این آقایون صرفا حرف میزنند و عملگرا نیستند
.............................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
فارغ‌التحصیل، سطح علمی مناسبی برای فعالیت در بازار کار ندارند

وی ضمن انتقاد از اینکه متولی خوبی در حوزه دامپزشکی وجود ندارد، تصریح کرد: «متاسفانه دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، سطح علمی مناسبی برای فعالیت در بازار کار ندارند. هیچ فیلتری برای ورود به بازار کار وجود ندارد و کاهش قیمت به تنها راهکار فارغ‌التحصیل تبدیل می‌شود. او سرمایه مردم را به خطر می‌اندازد و همکار را نابود می‌کند.»
ریشه تمامی مشکلات دامپزشکی را در همین پاراگراف از مصاحبه میتوان یافت !!
فارغ التحصیلانی که درست آموزش علمی ندیده اند و مهارت کافی ندارند و بدون آزمون و بدون عبور از فیلترهای علمی و مهارتی در سازمان دامپزشکی و حتی نظام استخدام میشوند و جالب است برخی از آنها از همان ابتدای استخدام در سازمان دامپزشکی ، در پستهای ریاستی در سطوح مختلف منصوب می شوند و یا بالاخره در طی چند سال به مسئولیت و حق تصمیم گیری میرسند بدون آنکه درک درستی از رشته و نیازهای آن داشته باشند !!
همینطور است در مورد صدور بی رویه مجوز های درمانی و حتی مسئول فنی در بخش خصوصی ، که بدون کوچکترین ارزیابی و تعیین سطح علمی و مهارتی صادر میشوند !!
بطور طبیعی و عقلانی لازم است که بر اساس آزمون های مناسب و منطقی ، بدرستی میزان تواناییهای افراد، برای ارائه خدمات استاندارد و سالم دامپزشکی در سطح دولتی و خصوصی ارزیابی گردد ، تا سرمایه حیاتی دامی کشور و مردم و سلامتی آنهادر خطر نابودی قرار نگیرد .
بدون شک در پیش گرفتن روند سالم در سپردن مسئولیت به افراد با توان از لحاظ علمی و مهارتی در بخشهای دولتی و خصوصی تنها راه نجات دامپزشکی و سرمایه دامی کشور است .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
1
بنده حتی قرارداد صوری هم ندارم، هیچ نظارتی هم وجود نداره و کسی هم پاسخگو نیست!! حتی برای بستن قرارداد صوری هم فشاری روی کارفرما نیست!!!!!!!!!!!!!!! همچنین به علت تخلفات متعدد کارفرما و مانع تراشی اینجانب کارفرما علاقه ای به تمدید هم ندارن و برای تمدید قرارداد معرفی نامه از سمت کارفرما میخواهند و به لطف سازمان به زودی بیکار میشوم، در این مدت که مشغول کارم در شرایط بد کاری جز توهین، بی احترامی و بی اخلاقی های متعدد چیزی ندیدم و حمایتی هم از جانب سازمان صورت نگرفته است. تنها وقتی که به علت ممانعت از تخلفات بهداشتی کارفرما داد و فریاد و توهین های ایشان را تحمل میکردم با خودم میگفتم چرا منی که میتونستم رشته های پیراپزشکی رو در بهترین دانشگاه های دولتی قبول بشم وارد رشته ای شدم که بدترین تحقیر ها رو الان شاهدش هستم.... واقعا واسه خودم متاسفم که بهترین سال های عمرم سیاه شد و الان جز آینده ای مبهم چیزی نمیبینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
حرف حق تلخ است،ببینید کدام مدیر کل در سازمان دستور عدم اجرای ماده 19 را سال گذشته داد وچرا «?» روابط ایشان با کارفرمایان دانه درشت و بازدیدهای نیمه شب ایشان با خودروهای چند صد میلیونی کارفرمایان بخصوص کشتارگاههای طیور و .....زبانزد عام و خاص است ،تنها پاکدستی و تخصص لازمه مدیر بودن نیست ،هنر آن است در کمال جسارت خلاف کنی و کسی جرات نکنه چیزی بهت بگه و ..........
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
خواهش ميكنم مسئولين ذي ربط جلوي جذب بي رويه دانشجو رشته دامپزشكي رو بگيرند تا افراد كمتري به سرنوشت ما دچار بشوند و ٦ سال از عمر با ارزششون تباه نشه، اين رشته نه جايگاه اجتماعي و نه اقتصادي مناسبي داره، براي كار پيدا كردن هم وقتي به همين مسئولين و همكاران خودمون مراجعه ميكنيم نامناسب برخورد ميكنند، يعني حتي احترام هم وجود نداره براي اعضاي دامپزشكي. انتخاب اين رشته يعني فقط هزينه، از تمديد سالانه كارت عضويت بگير كه هر سال بايد چند صد هزار تومن براي تمديد كارت پرداخت كرد تا شركت اجباري در كارگاه هاي اموزشي و كنگره ها كه ملتزم به پرداخت چند صد هزار تومن در ماه است در شرايطي كه فرد هنوز بيكاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
درود بر مسولین نظام دامپزشکی که با صراحت و درستی مصاحبه می‌کنند نه فقط شعار پوچ و توخالی
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
دوسال؟ خنده داره. این رشته و حرفه خیلی وقته مرده و خاکش کردند. شما تازه متوجه شدید؟ صحت خواب.........
دامپزشک
|
United States of America
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
فکر میکنید در سازمان دامپزشکی جناب .......... هم این نظرات رو میخونه؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
سلام حق الزحمه واکسناتور چند درصد است
نظر شما
ادامه