کد خبر: ۴۲۲۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر



جلسه مشترک اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان خراسان شمالی، با حضور متصدیان داروخانه‌های استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، با عنایت به اهمیت فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی و خدماتی که این صنف در سطح استان انجام می‌دهند، جلسه‌ای با حضور مدیر کل دامپزشکی استان و رئیس نظام دامپزشکی و معاونت سلامت اداره کل با موضوع بررسی مشکلات و ارزیابی عملکرد داروخانه‌های دامپزشکی با حضور متصدیان داروخانه‌های دامپزشکی برگزار گردید.

«دکتر احمدی» مدیر کل دامپزشکی استان، مهمترین وظیفه داروخانه‌های دامپزشکی را فروش دارو در قبال دریافت نسخه کلینیسین دامپزشکی دانست.

وی در ادامه افزود: روند کنونی در سطح داروخانه‌های دامپزشکی راضی کننده نیست و اداره کل دامپزشکی با همکاری نظام دامپزشکی استان، رسیدگی این موضوع را در دست بررسی دارد.

در ادمه «دکتر کاظمیان»، رئیس نظام دامپزشکی استان از مشکلات صنفی در این حوزه و اینکه همه باید در راستای ساماندهی این حوزه قدم بردارند مطالبی را ذکر و از همکارانی که در این جلسه شرکت و احساس مسئولیت نمودند قدردانی نمود. در پایان جلسه هر یک از حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود و ذکر علل به وجود آمدن موارد مطرح شده پرداختند.


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
با سلام، با نظارت شبكه دامپزشكي سال هاست كه اين مشكل تو شهرستان قوچان حل شده، به اين صورت كه داروخونه ها موظف هستن تمام نسخه ها رو اخر هر ماه به اداره تحويل بدن به همراه ليست موجودي فعلي داروها و داروهاي مصرفي طي ماه، و داروهاي مصرفي بايد با نسخه ها همخواني داشته باشه، و تو بازديد ها موجودي انبار و فاكتور هاي خريد و با نسخه ها و داروهاي مصرفي طي ماه مطابقت ميدن، و به جرات ميتونم بگم سال هاست تو شهرستان هيچ داروي قاچاقي پيدا نميشه از وقتي داروخونه هاي متخلف به تعزيرات معرفي شدن و جريمه هاي سنگيني پرداخت كردن،
ناشناس
|
Romania
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
ضمن عرض سلام باتوجه به اینکه دامداران نا خود اگاه دوست دارند که یک درمانگر بهشون کمک کنه و دام را معاینه کرده و نسخه بنویسه اما هیچ کدام از دستگاههای نظارتی و مسئول نتوانسته اندایراد کار را بررسی کند و مشکل را برطرف کنه اما کلینیسینها راحت ترین کار اعمال فشار از طریق دستگاههای نظارتی برعلیه داروخانه داران را خواهانند تا بتوانند دامدار را مجبور به تهیه نسخه کنند ولی شاید اولین مشکل خود درمانگر باشد که به هر دلیلی نتوانسته اعتماد یک دامدار را جلب کند که بدون نظر در مانگر هیچگونه خود درمانی انجام ندهد .و یا تعرفه های نا معقول برای دامداران ضعیف و سنتی که توان پرداخت انرا ندارند. یا اصلا نبایست درمان در بخش دامپزشکی خصوصی میشده و دامپزشکی درمان را در اختیار میگرفته الان شما به هر داروخانه انسانی مراجعه کنید هر دارویی را بخواهید در اختیارتون میگذارند یا میتوانید جهت درمان به شهر دیگر مراجعه کنید در صورتی که اکثرا دامدارها با توجه به هزینه های درمان و دارو ریسک انرا قبول نمیکنند چون حلال گوشت است انرا میفروشند انسان که نیست مجبور باشه خرج کنه خشکسالی قیمت نهاده ها قیمت شیر و نصرفیدن نگهداری دام نیز باعث کم شدن تعداد دام شده اما برعکس زیاد شدن کلینیسینها و داروخانه ها باعث رودر رویی این دو صنف و اعتراض هر دو شده .با تشکر
همکار سابق بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
چهار پنج سال قبل یکی از همکاران واکسیناتور بخش دولتی ، شاغل در پست دامپزشکی یکی از مناطق دور افتاده و نسبتا محروم نگه داشته شده ، اقدام به درمان و تجویز دارو کرده بود و در کاغذی با دست خط خودشان اسم داروهایی را نوشته بود و داده بود دست دامدار از داروخانه دامپزشکی تهیه کند . با مراجعه دامدار به داروخانه ، بنده کلنسین دامپزشکی به خاطر کاری در آنجا حضور داشتم . نسخه تجویز شده همکار واکسیناتور را به همراه نامه ای برای رییس شبکه فرستادم و در آن نامه قید کردم حداقل به همکار محترم تذکر دهید بروشور دارو را بخواند سپس اقدام به درمان کند . روز بعد ریاست محترم شبکه اینجانب را احضار کردند و به من یادآوری کردند قبل از مکاتبه باید تمام جوانب امر را در نظر بگیرم . ایشان فرمودند قضیه اینگونه بوده که دامدار به پست دامپزشکی مراجعه کرده و از همکار واکسیناتور خواسته برای او بر روی کاغذی بنویسد:
"اکسی تتراسایکلین 20 % هر ده کیلو یک سی سی تا 5 روز عضلانی
ای سلنیم 3 سی سی زیر پوست یک نوبت و .... "
و همکار محترم نوشته و به دامدار تاکید کرده برای تهیه حتما به داروخانه دامپزشکی مراجعه کند . نتیجه پیگیری آن روز بنده این شد که دیگر دامداری از آن منطقه به داروخانه دامپزشکی در شهر مراجعه نمیکند . چون با مجوز شبکه دامپزشکی اکثر داروهای ضروری و پرمصرف در پست دامپزشکی توسط همکار یاد شده تامین و توزیع میشود. و به خاطر شبانه روزی نبودن پست دامپزشکی سوپرمارکت ها هم برخی از داروها را به فروش میرسانند .
خواستم به مدیر کل محترم عرض کنم تا وقتی مسئولین شبکه های دامپزشکی اینطور گزینشی با مسائل و تخلفات برخورد میکنند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. قوانین بسیار شفاف و روشن است ، اما مجریان قانون به خاطر مسائلی که خودشان در جریان هستند توان و جرات لازم را برای برخورد با تخلفات را ندارند. چون با دستمال کثیف جایی رو نمیشه تمیز کرد . موفق باشید .
نظر شما
ادامه