کد خبر: ۴۲۲۳۴



مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین فاقد مشخصات ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «پدرام یزدی» اظهار کرد: سلامت و بهداشت تخم مرغ به عنوان یکی از فرآورده‌های خام دامی که نقش بسیار مهمی در زمینه تأمین نیازهای پروتئینی در جامعه امروزی ایفاء می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در همین راستا، دامپزشکی بر روند تولید، فروش و توزیع آن نظارت کرده و با متخلفین این حوزه برخوردهای قانونی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه روند تولید و توزیع تخم مرغ وتخم بلدرچین تحت نظارت اداره دامپزشکی انجام می‌گیرد و پایش بیماری‌ در مرغداری‌ها از وظایف دامپزشکی است، لذا هر گونه تولید و فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین تولید شده خارج از این چرخه که هویت مشخصی نداشته باشد عدم درج تاریخ تولید و انقضاء بر روی تخم مرغ تولیدی ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف در این حوزه، نسبت به ضبط محموله اقدام شده و برخوردهای قانونی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

یزدی در خصوص تخم مرغ مورد تایید دامپزشکی گفت: تخم مرغ علاوه بر علایم ظاهری و شکل تخم مرغ، باید دارای تاریخ تولید و انقضاء و نام شرکت تولید کننده باشد و در غیر اینصورت مورد تایید این اداره نیست.

وی در پایان از عموم مردم و شهروندان خواست از خرید هر گونه تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت پرهیز کرده و تخم مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.


نظر شما
ادامه